Brukar undvika sådana här program då jag bara blir förbannad. Det kommer att handla om aggressiva unga invandrare som orsakar farliga polisjakter som kostar både tid och pengar. Eller långdragna diskussioner då de är uppkäftiga och inte visar någon respekt. Och påverkade som är livsfarliga i trafiken.
Senast redigerad av Newton555 2026-09-14 kl. 17:22.
Kan detta program vara en ny upplaga av Trafikpolisen, som Kanal 5 visat innan? Låter så på beskrivningen. Den andra upplagan är ganska underhållande att kika på, med alla biljakter och udda typer som har märkliga ursäkter när dom grips.
Polisjakt Sverige, Kanal 5 21/9 20:00. Oväntade fynd. Martin får en chock när han genomsöker en EPA-traktor och hittar nazistsymboler och en pistol. Jonna försöker stoppa en bil som vägrar stanna och hon måste jaga den genom ett villaområde fullt med lekande barn. Vi följer polisens arbete på vägarna på nära håll och möter de poliser som dagligen stoppar och kontrollerar misstänkt kriminella och fartsyndare. Producerat år 2026.
Låter väl sunt. Får hoppas bara att programmet är mer "rått" och inte så himla överpedagogiskt såsom fångat på polisens kamera är. Jag tycker inte att man behöver veta och få det förklarat som om man vore 10 år att det inte är bra att köra på cykelbanor eller försöka köra ifrån polisen och hur farligt det är. Men vad vet jag det kanske behövs för att alla nysvenskar för att de ska fatta?
Måndag 20:00? Det krockar med Svenska truckers. Hade tänkt kolla Polisjakt och sen kolla truckers gratis på play men det kostar ju pengar. Nån som har någon ide?
Har sätt nu på första avsnittet, ungefär samma stuk som på gränsbevakarna Sverige. Har ni tittat på det mycket så är det väldigt likt upplägg. Inte så löjligt överpedagogiskt som det andra polisprogrammet. För övrigt tycker jag dock lite synd om killen från Norrland.