Igår, 13:46
Medlem
pextas avatar
Aftonbladet

Jag tänker att kvinnliga idrottare sexualiserar den själv beroende vilken potentiell marknad dom har individuellt. Vissa kapitaliserar på sitt uteesende och dom som inte kan blir avundsjuka och försöker kalla det för sexualisering. Samtidigt tjänar all kvinnlig idrott på det eftersom kvinnor inte är så intresserade av damidrott överlag. Om alla kvinnor hade tävlat i grå heltäckande overall plus burka så hade ju inte så många tittat. Om herrar gör lika dant hade ju folk tittat eftersom det är prestationen som är mer intressant. Kvinnors prestation är också intressant men inte till samma grad eftersom dom är så långt efter herrars.

"Tidigare proffssimmaren Ariarne Titmus tycker att reklamkampanjen sexualiserar damidrotten. Hon kallar pr-kampanjen för ”bullshit” och förlegad." - Aftonbladet

Sen kan man ju fundera på hur just efternamnet Tismus hamnat i sammanhanget och hur vissa skämt skriver sig själva. Fröken Tit Mus uppkattar inte att Sydney visar sig naken.

Jag hade stöttat kvinnor om det va en kamp mot objektifiering som alla kvinnor står bakom men det gör inte alla kvinnor plus det faktum att kvinnor objektifierar sig själva hela tiden. Det blir ett slagas hyckleri där man växlar fram o tillbaka med att va objektifierad till att vilja objektifiera sig själva.

Det är intrasexuell kamp. Man hatar när andra kvinnor gör det men har inga problem att göra det själv.

Så låt kvinnor göra va dom vill, som som vill va prosituerade, låt dom. Dom som vill hänga ut sig på onlyfans, låt dom. Kvinnor som vill ha burka och täcka hela sin kropp. Det är ok.

Men framförallt låt inte era åsikter va underbyggda av avundsjuka och konkurrens. Det är osmakligt.
Citera
Igår, 14:00
Medlem
ItsWednesdays avatar
Här är reklamen i fråga:

https://youtu.be/bp0T184hVY0

Mycket trevliga 58 sekunder. Varför är det bara fula kvinns som klagar?
Citera
Igår, 14:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Här är reklamen i fråga:

https://youtu.be/bp0T184hVY0

Mycket trevliga 58 sekunder. Varför är det bara fula kvinns som klagar?
Ja den var väldigt trevlig.
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag brukar sällan hålla med feminister, men den där reklamen hade ju väldigt lite med idrott att göra utan handlade mest om att locka med mjukporr.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
cookieboys avatar
Riktigt bra reklam för Novig.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag brukar sällan hålla med feminister, men den där reklamen hade ju väldigt lite med idrott att göra utan handlade mest om att locka med mjukporr.
Jaså. Jag tycker det bara handlade om idrott? Visade flera idrotter och sa ordet sport 70 gånger.

Plus lite hud.
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Lite GO SPORTS! känsla över reklamen

Sweeney tycker allt om detta. Hon och företaget bakom vet att dessa feminister kommer gå bananas. Kommer väl bli som med jeans reklamen att dessa kvinnor kommer skriva om hur ful de tycker hon är. Även om de flesta ju kommer vara lesbiska och drömma om henne...
Citera
Igår, 14:31
Medlem
franges avatar
Kvinnorna hatar enbart för att Sweeney är snyggare än de själva. Hade det istället varit 140kg blåhårig negresstransa så hade de jublat och applåderat.
Citera
Igår, 14:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jaså. Jag tycker det bara handlade om idrott? Visade flera idrotter och sa ordet sport 70 gånger.

Plus lite hud.

Det enda sport den lockade folk att börja med var den sport där man använder högerhanden under ett par intensiva minuter.
Citera
Igår, 15:25
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det enda sport den lockade folk att börja med var den sport där man använder högerhanden under ett par intensiva minuter.

Fickpingis alltså.
Citera
Igår, 15:51
Medlem
Sex säljer... Alltid gjort, kommer alltid göra.

Smart marknadsföring.

Tror jag behöver ett par nya amerikanska fotbollar...
Citera
Igår, 16:09
Moderator
HelgeBuks avatar
För stora meloner för min smak men antagligen stämmer det att "sex säljer". Även om jag har svårt att förstå varför någon skulle gå och börja med betting hos det där suspekta företaget bara för att de låtit oss se stora delar av hennes kropp.

Men det är säkert en win-win; hon får visa upp sig och företaget får uppmärksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in