2026-09-14, 08:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det tråkiga är att utan Åkesson finns partiet inte.

Åkesson vill nog gärna tro det, men faktum är att ingen är oersättlig. Inte ens Åkesson. Dock kommer han inte att avgå i första taget. Vad skulle han göra istället? Visst, han kanske kan få något toppjobb på en bank eller så kanske han rent av flyttar till sitt älsklingsland Israel. Han har ju inte fyllt 50 än, så han är för ung för riksdagspension.
Citera
2026-09-14, 08:50
Medlem
De måste ha bränt sjuka belopp på sin valrörelse. Centralen är nog inte gratis. Inte hjälpte det.
Citera
2026-09-14, 08:53
Medlem
Jimmie har ju varit partiledare lika länge som på sin tid Tage Erlander. Kanske dags för litet nytt blod?
Citera
2026-09-14, 08:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag klickade på filmen och såg den. Flashback promotade filmen extremt mycket. Beklagligt att det inte gav resultat. Jag röstade inte på SD av följande anledningar:

(FB) Vi som tidigare har röstat SD men inte tänker rösta SD i valet 2026

Nyfiken fråga, är du nu nöjd med det resultatet som blev?
Du fick inte in varken AfS eller ÖP (Jag gissar att de var någon av dessa du röstade på) och nu kommer vi istället kanske få Maggan, MP, C och V som styr landet.
Citera
2026-09-14, 09:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är bra om valmanskåren i Sverige förstått att det vi minst av allt behöver är politiker i riksdagen som sätter judiska och sionistiska intressen före svenska?

Men för helvete, kan ni sluta låtsas som att AfS tog viktiga röster från SD när samtliga övriga partier fick 1,6% tillsammans?
Citera
2026-09-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du fick inte in varken AfS eller ÖP (Jag gissar att de var någon av dessa du röstade på) och nu kommer vi istället kanske få Maggan, MP, C och V som styr landet.
Jag är väldigt nöjd med resultatet.

Tidös överstatlighet och utförsäljning till utländska intressenter (USA, Israel, storbolagen) avstannar förhoppningsvis.

SD straffas för sin dåliga politik som inte passar deras väljare.

Vi får en rejält rörig regeringsbildning som kommer tydliggöra för alla hur dålig svensk politik är och hur dåliga politiker vi har.
Citera
2026-09-14, 09:25
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Inte Jimmys fel att så många före detta SDare tillät vänstern vinna pga de lade sina röster på AFS och ÖP. Hoppas dom känner sig nöjda nu med konsekvenserna.

Övriga partier har inte ens 100k röster, du får dra bort en stor del på Nyans, Med, och kommunistiska partier. Så kanske 40k som röstade på öp och Afs, alltså betyder det inte ett skit för Sds resultat. Jimmie är slut
Citera
2026-09-14, 09:31
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Inte Jimmys fel att så många före detta SDare tillät vänstern vinna pga de lade sina röster på AFS och ÖP. Hoppas dom känner sig nöjda nu med konsekvenserna.

Här finns de mandat som tippar vågen till att Nooshi blir finansminister.

De som lade sin röst på AfS, ÖP och MED i riksdagsvalet gav de röda segern.
Citera
2026-09-14, 09:36
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Övriga partier fick lika många röster som i förra valet. Sluta vara en dålig förlorare. Det är inte attraktivt.

Och ja, det är dags för Jimmie att pensionera sig och kanske ägna lite mer tid åt musiken? Han är bättre på det än på politik.

Frågan är dock om ersättaren blir så mycket bättre.
Citera
2026-09-14, 10:00
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Hur är det inte Jimmies fel? Har han inget inflytande över SDs politik?

Jag känner mig nöjd. Hade gärna sett att SD fick ett ännu lägre väljarstöd, men men.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Övriga partier fick lika många röster som i förra valet. Sluta vara en dålig förlorare. Det är inte attraktivt.

Och ja, det är dags för Jimmie att pensionera sig och kanske ägna lite mer tid åt musiken? Han är bättre på det än på politik.

Frågan är dock om ersättaren blir så mycket bättre.

Infiltratör från vänstern eller bara en nasse?

Du får ta och läsa på när det gäller hur mandat fördelas samt utjämningsmandaten.

Jag förstår att det blir väldigt svårt för dig.

Antar att du är rätt nöjd ändå när du får mer bidrag av Nooshi varje månad.

Ja precis som alla dessa muslimer som röstade på de röda mer pengar i plånboken.
Citera
2026-09-14, 10:05
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Sd har skjutit låginkomsttagare och bortprioriterat invandring. Varför ska man då rösta på dom ens? Dom är mer som Moderaterna nu, ingen större skillnad.
Citera
2026-09-14, 10:07
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Infiltratör från vänstern eller bara en nasse?

Jag har blivit kallad bäggedera.

Och ja, som kulturarbetare borde jag väl vara nöjd, I guess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in