2026-09-14, 00:12
Medlem
Jag undrar lite, för att inte skapa en list-tråd, när flera politiker pratar om att dom knackat på massa dörrar under valrörelsen. Har det bidragit till att dessa väljare har ändrat sig eller att de faktiskt håller med dom som knackar dörr. Hur kan man som toppolitiker använda det som snack efter valnatten som nåt slags facit till resultatet?
Citera
2026-09-14, 00:51
Medlem
Onanikrems avatar
Öppnar aldrig för oanmälda. Tror inte ens de ids åka hit.
Citera
2026-09-14, 00:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Här tog dom sig in, trots portkod.

Jag frågade hur dom tagit sig in, tydligen släppte någon in dom.
Det betyder att dom stod utanför och hoppades på att kunna smita in.

Men dom fick veta vilken princip vi har.
Dörr- och telefonterrorister är per automatik för evigt diskvalificerade, vi kommer aldrig att befatta oss med vad dom säljer/förespråkar.

Dom insåg sig besegrade, och gick utan att säga ett ord.
Citera
2026-09-14, 01:01
Medlem
Riksreptilens avatar
För åtta år sedan när jag bodde i "utsatt" område knackade sossar på och efter bara två min så fick jag en ros och lite papper.

Det blev KD + V + KD.
Citera
2026-09-14, 01:02
Medlem
Matadhamsters avatar
De enda som knackat på hos mig är Vänsterpartiet och då 2 ggr. De verkar ha ökat ganska bra häromkring. La ena rösten på SD som bromskloss i Riksdagen men Vänsterpartiet de övriga vilka hade fått alla röster annars utan att knacka dörr. Har bara tagit emot någon broschyr jag knappt läst. Däremot glömde jag att kryssa den person som jag bara mött kort inom partiet men som ändå har mott förtroende. Gör aldrig personval men hade jag gjort det hade det berott på just att jag känner igen personen men då från partilokalen där den gjorde bäst intryck. Ingen har gjort negativt intryck i och för sig.

Jag är nöjd med att de ökade med över 9% i region och kommun i mitt postnummer och sannolikt beror det på att de varit aktiva i området.

Däremot är jag på dåligt humör gällande det dåliga valdeltagandet och har suttit med AI och försökt räkna ut hur mycket pengar de där 40 000 politikerna får.

Lågt valdeltagande speglar människors negativa upplevelser av demokratin men hoppa på folk med försörjningsstöd det gör de samtidigt som de kostar samhället mer med allt från arvoden till alla andra omkostnader. Försörjningsstödet går åtminstone till mat för barn och de mest ekonomisk svaga i samhället. Dippar valdeltagandet så är man misslyckad som politiker och det är de allihopa skyldiga till.

Så skryt om hur mycket man varit ut, kan de skippa allihopa.
Citera
2026-09-14, 04:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Öppnar aldrig för oanmälda. Tror inte ens de ids åka hit.

Nej, jag tror inte heller att det är så många politiker som röstfiskar på fängelser
Citera
2026-09-14, 08:12
Medlem
Gubbens avatar
Bara M har varit här. Är ju iofs lite finare område.
De bjöd på godis.
Citera
2026-09-14, 08:37
Medlem
Thunderwomans avatar
Hos mig kom ingen under detta valet, ett blandat hyres- och villakvarter som inte är utsatt. Däremot ringde V i telefon. Men för att svara på frågan: Jag ändrar inte åsikt pga att ett visst parti knackar på dörren, men råkar just det parti jag har tänkt rösta på, knacka på, så röstar jag ändå på dem. Så hos mig är det onödigt jobb!
Citera
2026-09-14, 12:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Nej, jag tror inte heller att det är så många politiker som röstfiskar på fängelser
Tror inte jag heller! Har aldrig suttit i fängelse eller varit häktad. Åkt polisbil två gånger 1. är jag var i 15 årsåldern och polisen skjutsade hem mig för jag gick och försökte lifta efter motorvägen efter somnat och blivit kvarlämnad på en fest på bondvischan. 2. i vuxen ålder när jag knallade omkring och letade en busshållplats på ett industriområde 03 på natten. En polisbil glider förbi, vänder och kör fram till mig. Var är du på väg frågade han? Till city sa jag. Hoppa in här då! De skjutsade mig till city.
Det är min kriminella karriär.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-14 kl. 12:04.
Citera
2026-09-14, 12:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
För åtta år sedan när jag bodde i "utsatt" område knackade sossar på och efter bara två min så fick jag en ros och lite papper.

Det blev KD + V + KD.

Med tanke på V:s framgång och Nyans tillbakagång på såna ställen så tror jag det kan vara just där det har fungerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in