Citat:
Ursprungligen postat av
-Nigger-
Fel. Krymper C så gynnar ju det bara de andra högerpartierna och C kommer ställa sig på rätt sida till slut (högra sidan).
Vi hoppas det blir fyra talmansrundor med enbart kaos vilket sannolikheten är stor för med dessa vänsterkärringar och att det sen blir nyval med borgerlig utgång.
Så Sverige blir räddat och alla vänsterfolk får fortsätta drömma vidare om att bli förnedringsrånade, gruppvåldtagna osv av ”de nya svenskarna”.
Det är ändå endast kortsiktigt då ingen på allvar tror att vi skulle sitta tolv år med högerregeringar.
Du missar hur många som röstar höger som inte förstår att det är som att kissa i sin egen sko.
Dvs människor som lever i fattigdom, med försörjningsstöd, som är långtidsjuka eller som som knåpar med deltidsarbeten och extrapass osv. De är lätta att lura så länge de inte är insatta i politik och inte förstår vad de röstar på. När deras liv försämras alltmer så kommer de att reagera och rösta rött. Försökte själv att ge en person en neutral undervisning i politik inför valet som inte förstod riktigt att de pengar den vill skydda inte var dess egna utan att dess liv handlar mer om vad den är i akut behov av idag. Bränslepriserna var en fråga som vederbörande tagit till sig och förfasades över utan att själv ha varken bil eller körkort.
Högern blir inte stor mellan varven för att deras politik är så bra utan för att deras propaganda fungerar för att ge människor en förenklad bild av verkligheten. Givetvis så skulle människor som inte äger bostäder, företag, aktier eller kapital och inte ens har råd med bil och körkort, sluta rösta blått när svångremmen dragits åt så hårt att de undrar vad fan som händer i deras liv.
Det är inte som så att halva Sverige är blått på riktigt utan människor röstar på sådant de tror är bra. De flesta är inte så insatta. Därför röstar många blått förnatt skydda pengar de inte har och med blå pomitik, aldrig heller kommer kunna få eftersom högern cementerar in dem i fattigdom och utanförskap.
Jag hade "råd" att rösta Tidö till riksdagen. Det har inte människor med dåliga deltidsarbeten eller på försörjningsstöd. Givetvis så byggde min röst på att jag självklart ser det som naturligt att jag ska frångå den del av sjukersättning jag kan, så fort som möjligt. Det innebär inte att jag är emot social försäkringar utan nöjd när man möjliggör så att jag kan "göra rätt efter förmåga pch funktionsnivå". För min del handlar det om att studera på halvtid och förhoppningsvis arbeta halvtid därefter och successivt öka i funktionsförmåga. Att piska ihjäl folk med försörjningsstöd ger däremot inte fler arbetare då folk inte valt fattigdom för att den är kul och spännande. Sedan så var jag även mycket nöjd med utökat tjänstemannaansvar även om jag tvivlar på dess effektivitet.
Människor måste ha råd att vara blåa för att inte vara röda. Jag är röd för att jag även ser till mina andra med-medborgare och deras liv och förutsättningar. Ger man de blå för lång tid med makt så utarmar de alla system som är till för att skydda arbetarklassen eftersom de är ute efter att äga kapital, inte arbeta själva utan att arbetare arbetar ihjäl sig under så dåliga löner och förutsättningar som möjligt. Därför är deras konfliktpolitik att peka ut människor på försörjningsstöd istället för dem som bara äger kapital och då helst på arbetarnas bekostnad. Så länge de pekar ut "bidragstagare" och lurar i den genomsnittliga arbetaren att hårt arbete lönar sig så mycket att även de kommer äga stora kapital någon gång, så vinner de röster. När arbetarna börjar gå sönder, förlorar de dem igen.