2026-09-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highqualityplus
Har hört flera, samt mig själv, tala om hur valet 2006 var ett av de best avgörande för hur Sveriges framtid skulle bli, och det må säkert vara sant. Men jag undrar om inte detta valet kommer visa sig vara ännu viktigare.

Jag tror inte att vi kan rädda något som är värt att kalla Sverige nu. Jag vet att det sagts så tidigare, men jag tror på allvar det nu. Efter valet 2006 fick vi en borgerlig regering som, utan att fråga eller utan att vi trodde det, öppnade gränserna och släppte in allsköns avskum. Resultatet av detta blev, som alla icke mentalt defekta sett, förödande för landet.

Så kom en rödgrön regering och tog över detta, och hade man inte sett till att ställa till landet innan, detta exemplariska land som tagit så många generationer att bygga tryggt, så ställde man verkligen till det nu.

Så tändes dock ett litet hopp, när vi fick en högerregering för fyra år sedan som långsamt men ändå säkert började lyckas vrida vissa saker åt rätt håll. Inte bara invandring och dess katastrofala följder, utan även de gängse omkostnaderna för familjerna. Tryggheten började så smått återfinna sig, och jag minns att de senaste åren började jag, ytterst försiktigt men ändå, känna mig bekvämare än jag på länge gjort i mitt eget land.

Men så kom denna dödsstöten. Det första val som avgjordes av utlänningar, och det kommer bli en kedjereaktion. Nästa val kommer vara slående säkert för röd vinst, inget jämnt tjafs som nu. De kommer importera hundratusentals fler röstboskapsutlänningar, och jag tror helt ärligt att den sista strimma hopp att ha ett land som på något sätt kan liknas vid Sverige, är ute nu.

Jag är tacksam att få ha växt upp i detta landet medan det fortfarande var vackert, men det är fruktansvärt att se det bli misshandlat, våldtaget och slaktat såhär. Inte minst då de skyldiga verkar vara stolta.
Tror många kommer flytta till Norge o Danmark.
Citera
2026-09-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
SD har att agera dörrmatta åt högern fr o m nu.

SD har inte mycket till val.
Haha, SD har valet att gå i opposition. Vilket de kommer att göra.
Citera
2026-09-14, 15:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Varför skulle SD skicka igenom en budget som de själva inte varit med och tagit fram? Det är så naivt att tro att SD skulle vilja stödja sina forna Tidö-partners om de blir ställda åt sidan. Det kommer inte att hända.
Med deras tidigare partners väljer inte att skippa SD utan gör det motvilligt pga valresultatet för att undvika vänsterpolitik.

Men kanske önskar SD extraval och revansch?
Citera
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Fy fan vad dystert det känns nu efter valdagen. Många har nog haft en skitdag med tanke på vad som väntar när de rödgröna tar över.

VAD SOM VÄNTAR:

Högre inflation.
Dyrare bensin
Högre skatter.
Nedlagd kärnkraft.(Dyrare el)
Fler skjutningar och bombningar.
Mängdrabatten kvarstår.
Dyrare kollektivtrafik.
Ökad otrygghet.
Ännu fler invandrare släpps in.
Förnedringsrån ökar lavinartat.

Hahaha.

Kommer inte bli några större förändringar, allt kommer att mer eller mindre rulla på i samma hjulspår.

Du gick på valpropagandan.

Kommer bli minimala förändringar oavsett vilket block som bildar regering.
Citera
Medlem
Citat:
Tror många kommer flytta till Norge o Danmark.
Jag kan ju inte neka till att tanken slagit mig med. Å andra sidan, när Trump vann skreks det hejvilt från diverse politiskt korrekta kändisar att de skulle flytta och inte gjorde de det, de framstod snarare som än större idioter efter det då de inte fullföljde det hela. Så man lär vara försiktig med vad man lovar.
Citera
2026-09-14, 16:00
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Haha, SD har valet att gå i opposition. Vilket de kommer att göra.

Nej SD har inget val i sitt försvagade tillstånd.

Endast dörrmatta och förnedring återstår.

Allt annat är landsförräderi.

Ingen kommer rösta på SD igen.
Citera
2026-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Fy fan vad dystert det känns nu efter valdagen. Många har nog haft en skitdag med tanke på vad som väntar när de rödgröna tar över.

VAD SOM VÄNTAR:

Högre inflation.
Dyrare bensin
Högre skatter.
Nedlagd kärnkraft.(Dyrare el)
Fler skjutningar och bombningar.
Mängdrabatten kvarstår.
Dyrare kollektivtrafik.
Ökad otrygghet.
Ännu fler invandrare släpps in.
Förnedringsrån ökar lavinartat.

Ge inte upp än! Allt är inte färdigräknat, och även om den andra sidan skulle få några få mandat mer än Tidö så ska den osannolika vänster-kommunist-extremliberal-soppan lyckas koka ihop till något ätbart. Tror nog soppan rätt omgående skär sig. Inte håller den 4 år i alla fall. Omval lär vänta om inte Tidö vinner eller får till en minoritetsregering.
Citera
2026-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Med deras tidigare partners väljer inte att skippa SD utan gör det motvilligt pga valresultatet för att undvika vänsterpolitik.

Men kanske önskar SD extraval och revansch?
Spelar ingen roll varför man väljer att slippa någon. Om man skippar någon kan man inte på allvar förvänta sig att denne ska vara lojal. Nån måtta på naiviteten får det vara.
Citera
2026-09-14, 16:02
Medlem
Jag var i chock när USA återvalde Trump. Jag idiotförklarade USA:s väljare som inte lärde sig nånting av Trumps föregående mandatperiod.

Nu har Sveriges väljare sagt sitt, och de vill tydligen ha tillbaka den oerhört usla soppan med S,MP,C och V. Sveriges väljare är inte mycket klipskare än USA:s.
Citera
2026-09-14, 16:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Spelar ingen roll varför man väljer att slippa någon. Om man skippar någon kan man inte på allvar förvänta sig att denne ska vara lojal. Nån måtta på naiviteten får det vara.
Extraval eller vänsterpolitik då?
Citera
2026-09-14, 16:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Problemet är ju bara att svenska folket inte håller med dig. Finns inte ens 20% av väljarna som bryr sig om återvandring.

Ja, och det beror på att för många svenskar fortfarande kan flytta från problemen.
Citera
2026-09-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highqualityplus
Jag kan ju inte neka till att tanken slagit mig med. Å andra sidan, när Trump vann skreks det hejvilt från diverse politiskt korrekta kändisar att de skulle flytta och inte gjorde de det, de framstod snarare som än större idioter efter det då de inte fullföljde det hela. Så man lär vara försiktig med vad man lovar.

Skillnaden är att de som flyttar till Danmark och Norge kan tjäna ekonomiskt på det.

Det skulle aldrig kändisarna i Hollywood göra på att flytta till Kanada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in