2026-09-14, 15:40
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Fy fan vad dystert det känns nu efter valdagen. Många har nog haft en skitdag med tanke på vad som väntar när de rödgröna tar över.

VAD SOM VÄNTAR:

Högre inflation.
Dyrare bensin
Högre skatter.
Nedlagd kärnkraft.(Dyrare el)
Fler skjutningar och bombningar.
Mängdrabatten kvarstår.
Dyrare kollektivtrafik.
Ökad otrygghet.
Ännu fler invandrare släpps in.
Förnedringsrån ökar lavinartat.
Citera
2026-09-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Fast SDs invandringspolitik är ju egentligen helt meningslös.

Det är återvandringspolitik som SD bör fokusera mest på vilket de inte har gjort.

Vad fan spelar det roll att vi minskar på invandringen när vi redan har släppt in halva jävla Afrika och Mellanöstern?
Problemet är ju bara att svenska folket inte håller med dig. Finns inte ens 20% av väljarna som bryr sig om återvandring.
Citera
2026-09-14, 15:42
Medlem
grey.eagles avatar
Gissar att S MP C V kommer bygga något som även håller över 2030 valet. Det kommer komma in ett par hundra tusen till V & S röstare till 2030 men det förstår inte C.

Kommer dröja länge innan det blir en högerregering igen, ja det kanske aldrig sker igen.
Citera
2026-09-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Hur ska de fälla en borgerlig regering som tolereras av SD?
Tolereras är inte stöds, och en borgerlig regering behöver SDs stöd för att få igenom sin budget.
Citera
2026-09-14, 15:49
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Tolereras är inte stöds, och en borgerlig regering behöver SDs stöd för att få igenom sin budget.

SD kommer att stödja den budget som är bäst för Sverige = borgerlig budget.
Citera
2026-09-14, 15:49
Medlem
mscatzys avatar
Kan Centern verkligen kompromissa sin högerbudget med de rödgröna...?
Citera
2026-09-14, 15:51
Medlem
Det är över nu för all framtid.

Tidö har förbättrat landet kraftigt på samtliga mätbara punkter. Man förstod inte att importerade asyler röstar vänster och att resten blir cp-skadade av public service och dess konstanta propaganda.

Nu kommer ett liberalt kommuniststyre totalt massakrera landet. Detta var vägvalet, från och med nu kommer röstboskap att importeras och det finns inte en fysisk chans att högern någonsin igen kan vinna ett val i Sverige.

Det är bitterljuvt. Man har sitt hem här, sin släkt, familj och vänner och nu är allt förstört.

Hade barnen inte funnits i bilden hade jag tagit livet av mig ikväll då jag vägrar att leva i ett muslimskt skitland.

Barnen är för unga för att flyttas på och vi har äldre anhöriga som behöver tillsyn och besök rätt många år till.

Jag tvingas mot min vilja att leva i världens sämsta land, alla kategorier och det finns inget jag kan göra åt saken. Jag kan inte ens ta mitt eget liv.

Det här är nattsvart mina vänner, det finns inget annat än totalt jävla mörker från och med nu.
Citera
2026-09-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det beror ju på vilken fråga det handlar om. SD kanske stödjer budgeten medan S stöder satsning på integration t.ex.
Varför skulle SD skicka igenom en budget som de själva inte varit med och tagit fram? Det är så naivt att tro att SD skulle vilja stödja sina forna Tidö-partners om de blir ställda åt sidan. Det kommer inte att hända.
Citera
2026-09-14, 15:52
Medlem
TIDÖ 2030!
Nu kör vi!
Citera
2026-09-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
SD kommer att stödja den budget som är bäst för Sverige = borgerlig budget.
Det kommer de inte göra. Tror du på jultomten också? SD kommer i ett sådant scenario rösta för sin egen budget och när den har fallit kommer de lägga ner sina röster. De kommer inte agera krycka till borgarna.
Citera
2026-09-14, 15:56
Medlem
Har hört flera, samt mig själv, tala om hur valet 2006 var ett av de best avgörande för hur Sveriges framtid skulle bli, och det må säkert vara sant. Men jag undrar om inte detta valet kommer visa sig vara ännu viktigare.

Jag tror inte att vi kan rädda något som är värt att kalla Sverige nu. Jag vet att det sagts så tidigare, men jag tror på allvar det nu. Efter valet 2006 fick vi en borgerlig regering som, utan att fråga eller utan att vi trodde det, öppnade gränserna och släppte in allsköns avskum. Resultatet av detta blev, som alla icke mentalt defekta sett, förödande för landet.

Så kom en rödgrön regering och tog över detta, och hade man inte sett till att ställa till landet innan, detta exemplariska land som tagit så många generationer att bygga tryggt, så ställde man verkligen till det nu.

Så tändes dock ett litet hopp, när vi fick en högerregering för fyra år sedan som långsamt men ändå säkert började lyckas vrida vissa saker åt rätt håll. Inte bara invandring och dess katastrofala följder, utan även de gängse omkostnaderna för familjerna. Tryggheten började så smått återfinna sig, och jag minns att de senaste åren började jag, ytterst försiktigt men ändå, känna mig bekvämare än jag på länge gjort i mitt eget land.

Men så kom denna dödsstöten. Det första val som avgjordes av utlänningar, och det kommer bli en kedjereaktion. Nästa val kommer vara slående säkert för röd vinst, inget jämnt tjafs som nu. De kommer importera hundratusentals fler röstboskapsutlänningar, och jag tror helt ärligt att den sista strimma hopp att ha ett land som på något sätt kan liknas vid Sverige, är ute nu.

Jag är tacksam att få ha växt upp i detta landet medan det fortfarande var vackert, men det är fruktansvärt att se det bli misshandlat, våldtaget och slaktat såhär. Inte minst då de skyldiga verkar vara stolta.
Citera
2026-09-14, 15:56
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det kommer de inte göra. Tror du på jultomten också? SD kommer i ett sådant scenario rösta för sin egen budget och när den har fallit kommer de lägga ner sina röster. De kommer inte agera krycka till borgarna.

SD har att agera dörrmatta åt högern fr o m nu.

SD har inte mycket till val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in