2026-09-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Maggan vill hellre se Ebba som samarbetspartner än "Thanden".

Vem skiter på Maggan, M,KD,L,C kan bilda regering med stöd av SD.
Citera
2026-09-17, 21:56
Medlem
V gör rätt i att pressa C då ett nyval skulle vara det bästa för Sverige. Då får väljarna ta ställning till om de vill ha en vänster- eller högerregering genom att C-väljarna tvingas välja sida. C riskerar spärren vid ett nyval tror jag. Som det är nu sitter C på alldeles för stor makt i förhållande till mandat.

En regering bestående av (eller med stöd av) S+V+MP+C kanske kan funka på pappret men kommer att kollapsa inom ett år. Rödgrön röra är bara förnamnet. Väljare som firat vänsterpartiets ”framgångar” får nog fundera en gång till vilket mandat de verkligen har för sin politik.
Citera
2026-09-17, 21:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Ingen vet, i Politikens "Underbara"
värld kan vad som helst hända!

Men ser ändå S, V, Mp och Kd ,L i Regering som det mest troliga när väl krutröken lagt sig.
C kommer aldrig acceptera V och V kommer inte vika ner sig för C denna gång.

Om du tror att KD och L skulle sätta sig i regering med V, då är du mer än lovligt naiv. Kommer aldrig att ske.
Citera
2026-09-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Vilket berodde på att SD, KD, M och L var överens om det mesta. C, V, MP och S är det inte. V har som du vet blivit överkörd av tidigare S-ledda mittenregeringar. LAS upphävdes i praktiken och vi var ett fitthår från att få marknadshyror. Enda sättet för V att få reellt inflytande är att kräva ministerposter.

Jo jag vet, förutom L då som var emot SD's migrationspolitik, men som vi alla vet ändå slutade med kramkalas. Jag tycker ministerposter för V är rimligt med tanke på deras valresultat, låt oss se vad kompromisserna ger. Jag har i ärlighetens namn inte den ringaste, jag hoppas bara att man tar ansvar för valresultatet.
Citera
2026-09-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
V gör rätt i att pressa C då ett nyval skulle vara det bästa för Sverige. Då får väljarna ta ställning till om de vill ha en vänster- eller högerregering genom att C-väljarna tvingas välja sida. C riskerar spärren vid ett nyval tror jag. Som det är nu sitter C på alldeles för stor makt i förhållande till mandat.

En regering bestående av (eller med stöd av) S+V+MP+C kanske kan funka på pappret men kommer att kollapsa inom ett år. Rödgrön röra är bara förnamnet. Väljare som firat vänsterpartiets ”framgångar” får nog fundera en gång till vilket mandat de verkligen har för sin politik.
Om sossarna, mp och vänstern hade gått fram gemensamt i valrörelsen skulle dom haft mer att säga till om nu inför lilla c.
Citera
2026-09-17, 21:59
Medlem
C-ledaren borde fan skickas till Sibirien. Äcklet, häxan, pratar om sunkiga V-sympatier för Palestina, men om det är något som 100 procent NAZISM (betydligt mer än vad SD ger vid handen) så är det oresonlig anti-kommunism. Jag trodde den vad DÖD OCH BEGRAVEN efter filmen Oppenheimer, men uppenbart är att Tandtrollet (som har ett gediget track record av att ha totalkvaddat Skärgårdsstiftelsen och Åre kommun (hatad av i princip alla där) .
Så vad ska NAZIST-kärringen vända sig, Jag gissar att inte ens SD vill ta i henne med tång. Det är inte så bra att få ytterligare NAZI-smet på sig förstår väl SD, efter alla klavertramp.

C-ledaren är en galen häxa, som har sabbat varenda förening eller grupp hon varit med i. Det är hennes stora förtjänst. Att sprida unken, äcklig, nazistisk stämning. Om det är något parti som stinker NAZI så är det just C - inte V - och varför ? Jo, för deras sunkiga anti-kommunism.

Denna anti-kommunism luktar Goebbels på mils avstånd. Det är inte 2017, Thand Whatsoever, det är 2026. Försök hacka i dig det! DU är så sunkig och äcklig och jag hoppas V kölhalar dig.
Citera
2026-09-17, 22:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82

Vi har ju precis haft ett val, och du vill att folk direkt springer till urnorna och stoppar i samma lappar en gång till i ett extraval?

(Nyval har man när valet inte gick rätt till, vilket är något annat)
Citera
2026-09-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
C kommer inte släppa fram Kristersson pga samarbetet med Sd, så enkelt är det. Detta har knappast med någon påstådd rasism att göra, utan handlar om att C får igenom så mycket mer av demonteringen av nationalstaten och införandet av individualismen genom S istället för Sd.

Jag vet det, och därför ser jag det troligare att man ger med sig om viss ekonomisk sakpolitik med fördel V. Men när det gäller regeringsbildning kanske inte V nöjer sig med att vara knähund, utan rentav tycker att C ska vara densamma. Det återstår att se.
Citera
2026-09-17, 22:02
Medlem
Det bästa vore om det blir nyval, M och gänget (de är inga dunbollar) flörtar in sig hos C-häxan. Tar makten och sen är det bara total radiotystnad som gäller visavi C. C kan gå till det mest flörtade partiet till det mest ghostade. Egenligen vill alla partier ghosta C.
Citera
2026-09-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi har ju precis haft ett val, och du vill att folk direkt springer till urnorna och stoppar i samma lappar en gång till i ett extraval?

(Nyval har man när valet inte gick rätt till, vilket är något annat)

Omval då, ursäkta ordvalet. Ja omval är det bästa då svenska folket måste förstå att det står mellan vänster och höger och att vidriga C måste bort från ekvationen.
Citera
2026-09-17, 22:05
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vem skiter på Maggan, M,KD,L,C kan bilda regering med stöd av SD.
Återigen: Begriper du vad du säger?

C kan inte någonsin samarbeta med SD enligt vad de själva säger.
C kan heller inte acceptera V i en Regering.

S, V, Mp från vänstern samt KD, L från högerblocket skulle kunna bilda majoritet för en Regering.
Citera
2026-09-17, 22:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Jag vet det, och därför ser jag det troligare att man ger med sig om viss ekonomisk sakpolitik med fördel V. Men när det gäller regeringsbildning kanske inte V nöjer sig med att vara knähund, utan rentav tycker att C ska vara densamma. Det återstår att se.
Vi hade den varianten efter valet 2018. 2021 fällde V regeringen eftersom att S skulle införa marknadshyror enligt överenskommelse med C. Den gången hade V Sd med sig.

Detta med ministerposter är ett måste för V denna gång, det handlar inte om prestige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in