2026-09-14, 02:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ursäkta men vem fan ångerröstar? Som att ni inte hade tillräckligt med tid att rösta rätt.

Tog tillbaka min stödröst från L då jag tänkte att de klarar sig ändå. Och det var helt rätt beslut uppenbarligen.
Citera
2026-09-14, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej det gör man inte. När man ångerröstar så ser de direkt i röstlängden i vallokalen att man redan har förtidsröstat. Du får då frågan om du vill ha tillbaka dina förtidsröster eller om du vill kasta dem. Men de har altså dina röster där, och du kan begära att de går och hämtar dem åt dig (vad man nu ska med dem).

Detta vet jag eftersom jag ångerröstade idag.
Det förutsätter att förtidsrösten redan är mottagen och att röstlängden redan uppdaterats med den. Så var det tydligen i ditt fall, och då är det ju bra att man hanterar det som du beskriver det. Men mekanismen jag beskrev finns också, och är den som ytterst garanterar att ingen kan rösta flera gånger oavsett när förtidsrösten kommer fram/behandlas.
Citera
2026-09-14, 06:18
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Enligt min bror skrev man ingenting på kuverten varken vid förtidsröstningen eller nu på valdagen. Skulle dom alltså ha skrivit någonting på förtidsröstningskuverten?
Givetvis skrev dom ett nummer på hans kuvert (det kuvertet som man lade ner de 3 andra kuverten i), sen om din bror inte ser något är en annan sak, men det är så det går till.
Citera
2026-09-14, 06:24
Medlem
FNLSs avatar
Antingen ljuger din bror eller du
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Enligt min bror skrev man ingenting på kuverten varken vid förtidsröstningen eller nu på valdagen. Skulle dom alltså ha skrivit någonting på förtidsröstningskuverten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in