Citat:
Ursprungligen postat av
bithax
Min parkeringsplats är ganska thight. Och jag brukar därför backa in för att jag och bilen på höger sida om mig enkelt ska kunna komma ut ur våra bilar.
Det betyder dock att jag ofta står väldigt nära bilen på vänster sida. Nu tänkte jag att det var lugnt eftersom vi står passagerardörr mot passagerardörr lixom.
Men i går så måste han på vänster sida ha haft en passagerare som försökte ta sig ur och klämde sig ut med dörren emot min bil.
Jag trodde att folk förstod att man släpper av passagerare innan man parkerar, men tydligen inte.
Notera att jag står alltid innanför linjerna på min plats, men jag står närmare bilen på vänster sida.
Vad gör jag nu?
Ska jag försöka få tag på bilägaren?
Ska jag ringa mitt försäkringsbolag?
Det är en repa och röd färg runt den. Han har en röd bil. Repan var inte där i förrgår.
Vad vill du göra?
Hur dyr är din bil eller är det leasing?
Hur stor är skadan... låter som en 0,5 x 0,5cm eller vad är det frågan om i detta fallet?
Spela in på mobilen och konfrontera... sedan om det inte går igenom får du väl polisanmäla... bildbeviset är ju för att se om de passar sedan kan man väl se om färgen är samma med någon detektor apparat som färgfirmor har?
Men som sagt har man tur... annars erkände han i din inspelning innan hen sa att hen inte skulle betala och sist får du väl göra en anmälan om ditt försäkringsbolag kräver det?
Borde inte heller en fackman kanske kunna lösa skada snabbt och enkelt för en bra päng om än mindre än försäkringskostnader och byråkrati?
Borde inte detta vara förstasidematerial på Sverigeblaskan?