2026-09-13, 11:55
Avstängd
Jag vill starta en tibia server som är svensk. Jag vill att NPCs ska prata svenska och att notiser är på svenska. Är detta möjligt? Jag har ingen kunskap om programmering eller liknande. Jag är bara nöjd ifall det är en stor svensk server helt enkelt.

Jag vill att vår svenska server ska ha öppettider och vara stängd klockan 00:00 varje dag
Den ska öppna klockan 06:00 varje dag med något längre tider under helgerna.

Dels för att man ska kunna moderera och övervaka, dels för att man ska få känslan av ett community med svenskt liv. Likt hur habbo hotel höll det. Ärligt talat har jag inte riktigt sett ett svenskt mmorpg ända sen habbo hotel. Vi måste göra vår svenska tibia server! Det är på tiden!
Det är så otroligt sällsynt med svenska spel. Berätta hur jag ska göra för att starta en svensk tibia server!
Senast redigerad av Slutgiltigfantasi 2026-09-13 kl. 12:05.
Citera
2026-09-13, 12:30
Medlem
spelar du på någon annan OT server?

Låter tråkigt att inte kunna spela efter midnatt
Citera
2026-09-13, 13:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Busskuren

Ja det kommer inte bli populärt pga det
Citera
2026-09-13, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Ja det kommer inte bli populärt pga det
Du har helt fel. Man kommer att se hur spelet alltid är fullt och aktivt vid öppettider. Dessutom vill jag inte att mina spelare ska skippa sömn. Det är viktigt med nattsömn.
Citera
2026-09-13, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slutgiltigfantasi
Du har helt fel. Man kommer att se hur spelet alltid är fullt och aktivt vid öppettider. Dessutom vill jag inte att mina spelare ska skippa sömn. Det är viktigt med nattsömn.
Tramsigt resonemang och du har fel och det är inte dina spelare
Citera
2026-09-18, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Busskuren

klart att spelare ska få sova. Trist att du är för vek att ta emot en godnatts sömn. Jag tycker inte synd om dig faktiskt. Öppettiderna består.
Ifall du vill ha utbrott så rekommenderar jag stadsmissionen samt personal som lyssnar på dig angående öppettiderna i den enda svenska tibia servern? horunge????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in