Citat:
Ursprungligen postat av
OttovonHabsburg
Det är ganska lönlöst för mig att svara när mina kommentarer raderas ändå.Det är en myt att fritt ord råder på FB naturligtvis.
Det du beskriver är förföljelse och en typ av hot och gamla lagstiftningen hade räckt gott och väl för att idioten ska spärras in.Hot är alltså grövre brott än "psykisk misshandel" som är ett hittepå formulering för att bli av med män som inte hotar men säger vad de menar.
Även andras kommentarer (inklusive mina egna) har raderats som är off topic.
Att ”säga vad man menar” innebär inte att trycka upp kvinnor och hålla fast dom mot något som tex en vägg eller köksskåpen samtidigt som man hytter med näven.
Andra exempel på psykisk och fysisk misshandel som jag hört mina kvinnliga vänner berätta om:
1. Mannen låser in sig på toa timvis. Hans flickvän ber om att få kissa lite snabbt. Men oftast leder det till att hon får kissa i diskhon eller gå ut i naturen. Vad hennes partner gör i timmar inne på toan ”har hon inte med att göra den vidriga lilla horan och sluta tjata sa jag ju”.
2. Provokation i syfta att filma och dokumentera sin partner. Och därefter spela upp materialet på repeat under hånfulla skratt ”ha-ha kolla vad sjuk i huvudet du är”
Det blir också bevis för att säkra för mannen om en ”galen kärring till flickvän”.
Oftast är det väldigt svårt att dokumentera denna typen av giftig partner. En del av dom går igång på ”leken” för det är just det dom ser dig som.. en leksak.
Du varken hinner eller orkar med att förutspå nästa ”incident”. Och när du tror att du ska förgöras så är personen ”smart nog” att släta över det hela med lite sedvanlig gaslighting.
Brottsoffret hoppas än en gång att det var sista gången.. och just nu tillåts hon att vila lite.