2026-09-13, 16:20
Medlem
samuelssonlirars avatar
Jag tror det har att göra med att folk som röstar SD inte kan läsa eller göra något rätt så det tror att de inte finns lapparna där men egentligen finns det.
Deras IQ är inte hög.
Citera
2026-09-13, 16:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Och i ett ödesval glömmer alla valarbetare frå SD att lägga ut sedlar..mer tolig att jag och vinner eurojackpo.
De har väl inga representanter på plats?
Citera
2026-09-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ja och som läskunnig kan jag läsa om levererade sedlat 90 min öppning och ändå inte är utlagda. För helvete din skedmatade fågelunge läs lite själv.
Du försöker ju bara få detta som att låta att det bara är högerns fel att det saknas höger sedlar i stugorna tror du helt ärligt på det

Det du skriver är obegripligt, försök igen.

Jag säger bara hur det var hos oss - ett (höger)parti var väldigt sen med sina valsedlar med namn på. Att någon skulle ha levererat något 90 minuter innan öppning (om det nu är vad din rappakalja betyder) tror jag inte heller på eftersom man bara brukar kunna leverera sådana valsedlar tidigast 30 minuter innan öppning.

Jag gissar att du röstar på SD. Ditt språk och din bildningsnivå liksom andas det.
Citera
2026-09-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Då tar man en blank och skriver det parti man röstar på.

Du kan även personrösta genom att lägga till ett namn.

Är det svårt?
Inte för dig eller mig kanske.
Men otroligt många har noll koll.
Citera
2026-09-13, 16:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Inte för dig eller mig kanske.
Men otroligt många har noll koll.
Att otroligt många saknar koll märker man i den här tråden.
Citera
2026-09-13, 16:59
Medlem
Citat:
Nu har det hänt igen valsedlar för SD saknas.
Varför läser min aldrig om att t.ex. V's valsedlar saknas?

Det är alltid alltid, alltid SD eller AFD som saknas.

Agenda eller den mest osannolika statistiska slump någonsin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L47qxV/darfor-kan-valsedlar-saknas-pa-valdagen
"Under valmorgonen fick Aftonbladet tips om att Sverigedemokraternas namnvalsedlar saknades i en vallokal i Stockholm."

Näst största parti, "vi har inte hunnit", jävla pk-fittor.

Läste du ens artikeln? Det står tydligt att valsedlarna som saknas ska levereras av partierna själva. Sveridemokraten som skulle ha levererat valsedlar med namn har inte gjort det i den vallokalen. Det fanns valsedlar för sd utan namn.

Allt precis allt är någon annans fel. Även när det är en av era egna som gjort fel är det såklart en konspiration. Jävla lipsillar
Citera
2026-09-13, 17:29
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
SD valsedlarna till riksdagen saknades givetvis idag. Tog en blank riksdagsvalsedel och skrev Sverigedemokraterna på. Men tar för givet att den underkänns av den röda rösträknerskan med offentlig sektorfrisyr p.g.a. min undermåliga handstil.

Mysigt med demokrati.
Mycket talar för att Mijöpartiets Ungdomsförbund skapat en Flashmob mot vallokalerna. Dom har gått in och tagit bort valsedlar för SD och KD. Det satt utlänningar som funktionärer i den lokal jag förtidsröstade i, och det var allmänt rörigt.

Den praktiska bevisningen hade varit lättare om det funnits kamerabevakning i lokalerna.
Citera
2026-09-13, 18:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag jobbar som ordförande i en vallokal (Är på paus just nu.) och hittills iår har vi i våran lokal haft valsedlar från Moderaterna och Sverigedemokraterna spridda på flera platser i valställen. Alltså mer exponering.

Samt Vänsterpartiets valsedlar undangömda i ett valställ. Alltså försök till sabotage.

Till detta har vi haft betydligt fler personer än vanligt som klagat på att valsedlar för deras parti inte funnits i ställen, men när vi kollat över det tillsammans med den som klagat har partiet de efterfrågat ändå varit i ställen varje gång. Lite snopet för den som klagat kan man tro, men det har snarare muttrats om att det minsann kunde ha varit så som de uppfattade det som var sant... Alltid samma typ av människor som lipar och drar på sig offerkoftan...

Vad som är "höger" eller "vänster" kan man självklart diskutera - om man ens är villig att acceptera begreppen - men nog ser de flesta inte Vänsterpartiet som ett "högerparti". Därmed kan man väl konstatera att TS påstående inte stämmer.

Och dagen är ju inte slut än...
Citera
2026-09-13, 19:38
Medlem
För att vänstersidan tål inte att man har andra åsikter än dem.
Citera
2026-09-13, 20:28
Medlem
Citat:
SD valsedlarna till riksdagen saknades givetvis idag. Tog en blank riksdagsvalsedel och skrev Sverigedemokraterna på. Men tar för givet att den underkänns av den röda rösträknerskan med offentlig sektorfrisyr p.g.a. min undermåliga handstil.

Mysigt med demokrati.

Trams, varför lyckas inte den regering som har makten ordna ett val som passar dig?
Citera
2026-09-13, 21:58
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Jag har svår social fobi och vill absolut inte ha mer mänsklig kontakt än nödvändigt. Men förstår det du säger, det hade varit det rätta att göra.

Strongt att du gick iväg för att rösta iaf. Det ska du ha cred för!
Citera
2026-09-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
ÖP har 5 vallokaler om att de vägrar lägga ut valsedlar i Örebro län.
Dom hade inga röstsedlar här i Stockholm. Och det är okej. Var förberedd med en penna när jag röstade på dom. Känns inte som att det var något problem här. 🙏
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in