Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Det räknas såklart, men är totalt bortkastat.
ÖP’s chans att ta ett mandat ligger i att de får över 12% (nåt sånt) specifikt i Örebro län. De har ingen chans alls att få 4% totalt och att ta sig in i Riksdagen den vägen.
Så bor du utanför Örebro län är det meningslöst att rösta på dem.
Absolut inte bortkastad.
Får dom 1% i landet (något långsökt, men inte lika långsökt som att de skulle få 4%) så är det massa stöd som kickar in till nästa val, bland annat att man får hjälp med valsedlar och liknande.
Systemet gynnar dig mer ju större du blir, och det sker vid vissa %.
Dessutom skulle det bli ett
jävla liv i media, vilket bara det är anledning nog att rösta på dom.
Jag hade röstat på SD, men när jag idag går utanför dörren så ser jag fler negrer än någonsin tidigare. Vad fan har dom hållit på med? Varför har man inte klippt icke-medborgares rätt att rösta i kommun och regionsvalet? Man har minskat "asylsökande", men istället höjt stapeln för "arbetskraftsinvandring" och annat skit så i slutändan är det fortfarande ett massivt inflöde av bajs. Åkesson pratar om att "svenskhet sitter i passet" och var ner till Israel och kysste muren - fyfan.
Att rösta på Örebropartiet om man inte ens bor i länet är idag den bästa proteströsten man kan göra om man inte tänker rösta på 8-klövern eller AfS.
"Neeeeej, då vinner ju rödgröna!!!" - Sverige ska pumpas fullt med niggers och bruna bombbältesbärare oavsett vilken jävla sida som vinner.