2026-09-13, 02:22
Medlem
samuelssonlirars avatar
Om Sverige hamnar i krig eller av andra anledningar människor tvingas att fly som för 100 år sen när svenskar flydde för religion och fattigdom och sånt.

Om du som svensk SDare som tycker det är så viktigt med köttbullar och potatis och EPA bilar hade flytt till typ Australien eller något land och skapat familj, karriär och vänner, hur hade du känt om helt plötsligt efter 20 år blivit utvisad till någon lite kall mörk håla i Sverige igen? (typ Sjöbo som ni äckliga SDare brukar bo)

Hade ni känt att det var mänskligt eller?
Citera
2026-09-13, 02:31
Medlem
Wyrdkins avatar
Svenskar har inte flytt pga religion för 100 år sen.

Kan inte ni utlänningar åtminstone försöka lite innan ni pratar.

Men potentiellt så skulle folk stanna och slåss för sverige, inte som ni rotläsa semiter som bara flyttar likt gräshoppor.
Citera
2026-09-13, 02:53
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Om Sverige hamnar i krig eller av andra anledningar människor tvingas att fly som för 100 år sen när svenskar flydde för religion och fattigdom och sånt.

Om du som svensk SDare som tycker det är så viktigt med köttbullar och potatis och EPA bilar hade flytt till typ Australien eller något land och skapat familj, karriär och vänner, hur hade du känt om helt plötsligt efter 20 år blivit utvisad till någon lite kall mörk håla i Sverige igen? (typ Sjöbo som ni äckliga SDare brukar bo)

Flytt på grund av religon när då skriver du?
Citera
2026-09-13, 02:59
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin

Kan inte ni utlänningar åtminstone försöka lite innan ni pratar.

Men potentiellt så skulle folk stanna och slåss för sverige, inte som ni rotläsa semiter som bara flyttar likt gräshoppor.

Vem ska slåss för Sverige? Gen-Z, pride rörelsen och andra möjliga clowner i detta bög samhället? Svensken och svenskarna har fördärvat sitt eget land (utan att någon annan har invandrat det militärt) och här sitter du och fantiserar att någon ska stå upp för det?

Hahahaha
Citera
2026-09-13, 03:27
Medlem
Inte mycket till val antar jag, och ärligt at this point hade inte brytt mig så mycket om jag dör.
Citera
2026-09-13, 03:30
Medlem
-Yee-Naaldlooshii-s avatar
Citat:

Inte för att jag röstar på SD (jag röstar inte alls) men inte fan hade jag "flytt" över halva världen i stället för ett närliggande grannland.

Om jag faktiskt flyr på riktigt så nöjer jag mig med ett säkert land i närheten, även om det vore så att landet inte skänker bort precis allt de har och äger till varenda zoomalier som korsar gränsen utan några som helst krav.

CAPISCE?
Citera
2026-09-13, 03:35
Medlem
TS måste vara en skit som flyr istället för att kämpa och försvara landet. Du kan lämna med mussarna.
Citera
2026-09-13, 03:36
Medlem
Europes avatar
Citat:

Vilka svenskar flydde religion och fattigdom år 1926? Tvärtom hade utvandringen stannat av och under de kommande åren på 1930-talet flyttade fler svenskar till Sverige från USA än tvärtom. Möjligtvis tänker du på Kirunasvenskarna, som flyttade till Sovjetunionen. Vet inte om de hade tyckt att utvisas tillbaka till Sverige skulle vara det värsta ödet:

Citat:
Oavsett vilka anledningar emigranterna till Sovjetunionen under 1920- och 1930-talen hade, var det inte det paradis som det ibland omtalades som i kommunistiska tidskrifter. För de allra flesta innebar det ett liv i fortsatt hårt arbete med knapp tillgång på olika livsnödvändiga resurser, framför allt mat, särskilt under hungersnöden i Sovjetunionen 1932–1933[6]. Forskningen visar inte entydigt hur många som avrättades men säkerställt är att ett antal av de som idag kallas för kirunasvenskar fängslades och mördades under Stalins stora utrensningsaktioner 1936–1937.[7]

Signe Kaskela utvandrade till Ryssland 1932, och det dröjde 24 år innan hon slapp ur den ryska fångenskapen och fick återvända till Sverige. I boken Under Stalins diktatur berättar hon om fattigdom och skräck under Stalins masshäktningar när bland annat hennes make och många vänner försvann.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kirunasvenskarna

Nu kanske inte din fråga gäller mig, då jag är etniskt finsk, men om ryssen skulle komma, så skulle jag inte fly Sverige, utan i stället försvara det genom att slå rekord i antal knäppta ryssar. Jag kan även tänka mig att åka och strida för Finland, om Ryssland anfaller där. Min morfar stred mot ryssen under andra världskriget, självfallet flydde han inte landet när det behövde försvaras.

Om du nu tycker att det är så omänskligt att tvingas bo i Sverige, och anser att bli utvisad hit vore ett så fruktansvärt öde, så antar jag att du inte bor här frivilligt? Eller sitter du i fängelse eller har fotboja, om du är i Sverige? Vi lever inte i en kommunistdiktatur, det är tillåtet att lämna landet.
Citera
2026-09-13, 03:42
Medlem
Citat:

Jag hade flytt till ett muslimskt land så långt bort från min egen kultur som möjligt och förväntat mig betalt uppehälle med fri skola vård och omsorg och samtidigt startat upp kyrkor och krävt landet införa kristna seder och helgdagar som landet måste anpassa sig till SAMTIDIGT som jag vägrat assimilation och krävt av omgivningen att fläsk ska finnas som alternativ och att min fru skall kunna gå i jeans/kjol och kortärmad blues/skjorta. Landet ska naturligtvis betala tolkar och fri svenskundervisning. Sen skulle jag kräva att alla mina släktingar skulle få komma hit också. Och senare att svenska skolor skall betalas. Jag skulle spotta på landet och inte respektera dess värderingar och kultur.
Citera
2026-09-13, 03:55
Medlem
Jag skulle inte fly om det blev krig! Förmodligen skulle jag vara kvar på mitt jobb så att samhället kan fortsätta fungera. Det är bara löss som lämnar sitt land.

Vart hade ni kommunister tagit vägen?
Citera
2026-09-13, 04:44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
En stor del av den svenska utvandringen till Nordamerika 1850-1920 var religiöst motiverad. Folk flyttade helt enkelt västerut för att slippa bland annat religiös förföljelse från statskyrkans fyrkantiga tolkning av religion.

Läs lite historia om det land du påstår dig vurma så för.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
TS måste vara en skit som flyr istället för att kämpa och försvara landet. Du kan lämna med mussarna.
”Försvara landet”?

Det är inte TS som är en skit för att han inte vill kasta bort sitt enda liv för några imaginära streck på en karta och en färgad tygtrasa. Det är du som är en hjärntvättad dåre eftersom du vill det. Nationalstaten är en uppfinning precis som dammsugaren. Skulle du dö för att försvara din dammsugare eller skulle du bara skaffat en ny? Om det senare, varför kan du inte göra det med din hemort?

Även jag tänker ”lämna med mussarna” och låta dig dö i leran som en duktig gosse för att försvara någon annans politiska maktinnehav. Blir det bra så?
Senast redigerad av Galejan 2026-09-13 kl. 04:46.
Citera
2026-09-13, 05:50
Medlem
Riksreptilens avatar
De mest räddhågsna SDfamiljern kan nog övervägs samma alternativ väster som f d liberal-ledare Sabuni.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pocenten-och-en-dalig-norgehistoria-fallde-sabuni

" I en podd pratade hon om att fly till Norge om Sverige blev attackerat av Ryssland, vilket utlöste massiv kritik. Det säkerhetspolitiska läget har drastiskt försämrats efter Rysslands angrepp på Ukraina och många svenskar känner en växande oro för utvecklingen. "

De skulle nästan garanterat träffa några, med liknande åsikter då det äldre systerpartiet Fremskrittspartiet blev näst störst med 23,8 procent i fjolåretsval.

Tillägg: Österrike verkar vara optimalt gömslle för ledare Åkesson enligt en äldre tråd av Samuelssonlirar.
(FB) Både Jimmie Åkesson och Hitler har/hade svart hår
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-13 kl. 05:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in