2026-09-15, 09:32
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kollade på en dokumentär som handlade om detta. De jobbade ofta mer än heltid och mer än ett jobb men de hade ändå inte råd med en lägenhet. De sov på en speciell bevakad parkering för hemlösa.

Dyrt med hyra i det där landet, och behöver inte vara någon jättestor stad. En del jag hade kontakt med förr om åren jobbade heltid och delade väldigt små lägenheter med flera andra för annars skulle det inte gå ihop.
Helt sjukt tycker jag att arbetande folk måste bo i sina bilar på grund av att boenden är så dyra. Visst kan man klaga på saker här i Sverige men såna här gånger är man glad man bor här.

Och "väljer" är nog fel. Folket har väl inget annat val än att bo i sin bil om de inte vill sova på gatan. Rätt illa måste man säga.
Citera
2026-09-15, 15:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Helt sjukt tycker jag att arbetande folk måste bo i sina bilar på grund av att boenden är så dyra. Visst kan man klaga på saker här i Sverige men såna här gånger är man glad man bor här.

Och "väljer" är nog fel. Folket har väl inget annat val än att bo i sin bil om de inte vill sova på gatan. Rätt illa måste man säga.

De är nog glada att de har bilen och oroliga för att den ska gå sönder. Hemlös i bil och de kan ändå fungera och låtsas inför jobbet, men utan bil så tror jag det blir omöjligt att jobba.
Citera
2026-09-15, 16:33
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De är nog glada att de har bilen och oroliga för att den ska gå sönder. Hemlös i bil och de kan ändå fungera och låtsas inför jobbet, men utan bil så tror jag det blir omöjligt att jobba.
Ja dom gör det ju bra som kämpar på. Nog hade man känt en stress och osäkerhet om man bodde i en bil sådär.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in