2026-09-12, 20:58
Medlem
triptykens avatar
https://www.gp.se/politik/jonas-attenius-s-hotad-polisinsats-i-majorna.65045b90-d6e5-4c7e-9ff0-4135d9973198

Jag har inte inlogg till GP så ni får reda detta själva, men enligt utsago var Attenius vid småbåtshamnen i Majorna i GBG och hamnade i handgemäng med nån där som skrek nåt om "jävla sosse"

För er som bor i närheten som mig vet ni att det är en av dom lokala förmågorna som inte kunde få fram "Dra röven i koks din jävla sosse!" mellan dom igentjackade tänderna och därför sökte gemensam andedräkt med den bortgågne Baude.

Är det inte uppfriskande med det allmäna politikerföraktet som lever och frodas medels kemiska styrkemedel?

Hur kommer det sig att något som en infödd ser som helt naturligt (att bli utskälld av en tjackis som inte vet vem du är men ser dig som "en jävla sosse" ergo inte en "äkta revolutionär") är ens nyheter, nationella eller lokala?
Kan man inte se att en del av en lokal atmostfär är att hamna i slagsmål med dom lokala parkbänkarnas furstar, tjackets prinsar?

Varför är politiker så här?
Citera
2026-09-12, 21:33
Medlem
Haha, tack för ett gott skratt! Nästan ett kåseri värdigt GP. 'Fåssan' kunde berätta mången historia om (r)-arna och Baude. Han röstar inte längre rött men hatet till Socialdemokraterna brinner lika starkt nu som för 50+ år sedan.
Citera
2026-09-12, 22:05
Medlem
Attenius är hatad av väldigt många i Göteborg.

Jonas kan allt äta skit.

Riktig Quisling.
Citera
2026-09-12, 22:40
Medlem
SvettigArabs avatar
Jävla landsförrädare läste jag nånstans att 55 åringen sagt.

Och det stämmer till 100% .

Attenius vill tvångsbeblanda befolkning.

Attenius fiskar röster hos terrorklassade muslimer i Göteborg

Attenius har förfulat stan nåt så inne helvete med vansinniga byggnationer

Attenius borde tvångsinterneras på livstid
Citera
2026-09-12, 22:54
Moderator
Parongatans avatar
Sannolikt en av områdets missbrukare som fått överslag och gått till attack. Jaeggerdorfsplatsen i närheten har fått en plats där missbrukare tillåts dricka och uppehålla sig. Idag är det ju lördag och det närliggande Systembolaget på Karl Johansgatan var väl stängt sedan tidigare på dagen. Men missbrukarna brukar röra sig i en kvadrat mellan Röda Sten, systemet, bryggan där Älvsnabben går - där Attenius blev angripen - och den nya platsen där de får lov att sitta och dricka öppet.
Citera
2026-09-12, 23:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förbättrad.

Strix/Mod
Citera
2026-09-12, 23:28
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Kvällen före valet skulle Jonas Attenius (S) tillsammans med en medarbetare spela in ett klipp till sociala medier, på Klippans ångbåtsbrygga i Majorna.

När kommunstyrelsens ordförande i Göteborg stod ute på bryggan reste sig plötsligt en man som satt på en bänk upp och började skrika.

– Han skriker ”din jävla landsförrädare, vad fan gör du på bryggan ditt jävla sossesvin, dra åt helvete! Nu jävlar åker du i vattnet!” Därute fanns inget staket och jag gick i försvarsställning direkt och tänkte: Nu åker vi i sjön.

Jonas Attenius beskriver mannen som större än honom själv.

– Jag tänkte: Ger han mig en tackling åker vi rätt ut i älven.

S-toppen började backa undan men säger att mannen fortsatte skrika hotfulla ord mot honom.

– Jag tänkte att nu jävlar smäller det, att det här kommer inte gå bra.

Gissningsvis en a-lagare eller pundare från Jaegerdorff.

Jag gillar ändå tanken att se Attenius ramla i vattnet o få kallsup samtidigt som han försöker harkla fram hjälp. För då kommer Kålle och Osborne helt plötsligt förbi vid bryggan, och då säger Osborne till Kålle:

- Kolla där! Där är det någon som pratar flytande somaliska.

Höhöhöhö
Citera
2026-09-13, 00:19
Medlem
Vettmaskinens avatar
Tjackisarna är för snurriga för att ha koll på politiker och sosse pampar, de saknar moral och värderingar ändå.
En alkisgubbe däremot har humöret uppe mellan varven och kan ha starka åsikter så här inför valet.
Jag tycker alkisgubben gjorde helt rätt, men borde lånat tjackisens skruvmejsel.
Citera
2026-09-13, 00:59
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Jävla landsförrädare läste jag nånstans att 55 åringen sagt.

Och det stämmer till 100% .

Attenius vill tvångsbeblanda befolkning.

Attenius fiskar röster hos terrorklassade muslimer i Göteborg

Attenius har förfulat stan nåt så inne helvete med vansinniga byggnationer

Attenius borde tvångsinterneras på livstid

Finns det oberoende vittne till händelsen? Det låter lite för bra för sossarna att sånt här händer kvällen innan valet och Magdalena blixtsnabbt ger SD skulden för hat och hot.
Det har inte gått så bra för surMagda och S på sistone, dom behöver lite " sympatier". Något lurt är det, väldigt lägligt att det kom just ikväll att sossen Jonas Attenius blir hotad och kallad landsförrädare när han är ute och rösfiskar en stund efter Richard Jomshof kallat Attenius kampanjande för "landsförräderi i sin renaste form".
Attenius återberättelse av händelsen låter absurd..AI, eller rent påhitt🤔 Fy fan om det är fejk, sossesvin!
Citera
2026-09-13, 01:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Haha, tack för ett gott skratt! Nästan ett kåseri värdigt GP. 'Fåssan' kunde berätta mången historia om (r)-arna och Baude. Han röstar inte längre rött men hatet till Socialdemokraterna brinner lika starkt nu som för 50+ år sedan.

Baude dog 2021 eller 2022. Han är en av de där få politikerna som man kan irritera sig på fullständigt och som man inte håller med om gällande nåt överhuvudtaget, men som man ändå respekterar. Och eftersom vi talar om en totalt övertygad kommunist/marxist så är det faktiskt en grej. Han vek inte en tum från sin egen övertygelse, och stack inte under stol med den heller. Vilket ledde till att han till slut kände sig tvungen att lämna det parti han hade vigt sitt liv till. Spiken i kistan var "feminismen", som enligt Baude inte överhuvudtaget var tillämpbar inom den sanna kommunismen.

Mer om Baude t.ex. här: Frank Baude och Kommunistiska Partiet
Senast redigerad av Graavarg 2026-09-13 kl. 01:29.
Citera
2026-09-13, 04:56
Medlem
triptykens avatar
Satan vad packad jag måste vart igår?

Oberoende vad, tycker vad nån än sa, var, när och vems ande som besatte honom att det är ett jävla mörker om man inte får skrika efter en random sosse, moderatpamp eller vad det nu kan vara.
Och att om man tillhör ett styrande skick och nån lallare vrålar nåt, borde man ha tjockare hud än sådär.
Citera
2026-09-13, 06:24
Medlem
Duvlorts avatar
Det här väl vardagsmat för vanliga göteborgare, Jonas bor inte tillräckligt tvångsblandmissbrukare än.
Varför ska en gåsleversosse röra sig bland vanligt folk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in