Citat:
Ursprungligen postat av
randomdudeReloaded
Yo flashback.
Är inte helt emot konceptet att jobba, om det handlar om rätt jobb och icke heltid (heltid är icke 40 timmar i veckan btw, jag räknar in tiden som krävs för att göra sig redo för jobbet, transportera sig till och från jobbet samt lunchen etc och då blir det snarare de facto minst 55 timmar/vecka) men jag är ändå icke önskvärd på arbetsmarknaden öht. Jag menar Mcdonalds vill icke ha mig, blev ghostad av en rekryterare inom LSS, diverse call centers osv osv och jag vill icke leva på socbidrag resten av livet bara för att samhället inte vill ha något med mig att göra.
Ok rant over, down to brass tacks: Vad för slags "medicinska tillstånd" är lättast att fejka, som samtidigt räcker för att bli förtidspensionär?
Det är inte 90-talet längre så det blir det svårt att lyckas med i dagens system. Du skulle nog få muta en läkare för att lyckas med det. Sen har du läkarna som jobbar på försäkringskassan som kommer screena det ytterligare och kommer kräva att du ska ha blivit testad som oduglig i diverse sammanhang också.
När det kommer till medicinska tillstånd så är det väl de stora, grav autism, bipolär eller schizofreni som är de "lätta" att försöka en sådan sak med. Ytterst tveksamt att du skulle lyckas. Det är nog bättre du lägger ner dom tankarna och försöker hitta en försörjning via arbete istället.