2026-09-12, 19:46
Medlem
Jag skäms lite för att jag startar den här tråden, eftersom jag nyss startade en annan tråd med liknande, men inte identiskt, innehåll.

Men jag tycker det är värt att uppehålla sig vid Migrationsverkets larm: Det kommer för få invandrare till Sverige! Ja, det har faktiskt inte kommit en enda kvotflykting alls hittills i år!

https://www.svtplay.se/video/KDvv52G/rapport/ikvall-19-30?video=visa&position=401

Jag lyckas inte få videon att starta vid exakt rätt tidpunkt, men inslaget startar vid 7.03 in i sändningen.

Hur allvarligt tycker ni att problemet med för få invandrare är? Och hur många kvotflyktingar borde vi ta emot?
Citera
2026-09-12, 19:49
Medlem
Vad bir nästa nyhet tro?

"Polisen larmar, det begås för få brott"

"Läkare larmar, för få blir sjuka"
Citera
2026-09-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag skäms lite för att jag startar den här tråden, eftersom jag nyss startade en annan tråd med liknande, men inte identiskt, innehåll.

Men jag tycker det är värt att uppehålla sig vid Migrationsverkets larm: Det kommer för få invandrare till Sverige! Ja, det har faktiskt inte kommit en enda kvotflykting alls hittills i år!

https://www.svtplay.se/video/KDvv52G/rapport/ikvall-19-30?video=visa&position=401

Jag lyckas inte få videon att starta vid exakt rätt tidpunkt, men inslaget startar vid 7.03 in i sändningen.

Hur allvarligt tycker ni att problemet med för få invandrare är? Och hur många kvotflyktingar borde vi ta emot?

Är inte nativitetstalet problemet, i Sverige och andra länder inte föder tillräckligt med barn, inte att importen har sjunkit?
Citera
2026-09-12, 20:35
Medlem
SvettigArabs avatar
Herregud va väntar vi på. Statsflyget har ju 2st Bombardier Global 6500 i sin ägo. Bara att åka ner till Afrika och hämta hit pensionsräddare.
Citera
2026-09-12, 20:36
Medlem
solstrålars avatar
Hur ska Sverige klara sig?
Citera
2026-09-12, 20:39
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Skötsam arbetskraftinvandring är välkomna, men inte kriminella och bidragsparasiter.
Citera
2026-09-12, 20:51
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Skämmigt!

Larmet tjuter konstant och Sverige gör inget åt saken?
Citera
2026-09-12, 22:15
Medlem
franges avatar
Det låter onekligen som att det är dags att banta ner Migrationsverkets 6000 anställda i transferiatet - om det har kommit så få hit så de inte har något arbete kvar att utföra
Citera
2026-09-12, 22:30
Medlem
Dags at sparka lite folk på migverket då, kan börja med islamister och vänsteraktivister!
Citera
2026-09-13, 04:15
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Skötsam arbetskraftinvandring är välkomna, men inte kriminella och bidragsparasiter.
Är de välkomna för dig om de vill att hela världen ska underkasta sig islam också - bara de arbetar?
Citera
2026-09-13, 05:38
Medlem
Galejans avatar
Ingen fara. Det här är ett övergående problem. Senare idag avsätts Tidölaget och när den nya rödgröna regeringen är på plats kommer detta problem att lösas.
Citera
2026-09-13, 05:56
Medlem
Det finns en ideologiskt enkel - men praktiskt svårare - lösning som jag tror egentligen alla skulle vara ok med.
* Vi tar bara hit barn under tre år eller unga ogifta/barnlösa kvinnor från länder med någon form av basal grundutbildning. Barnen placeras i etniskt svenska hem. Jag skulle kunna tänka mig ett scenario där folk i slutet på sitt arbetsliv får pengar av staten för att gå i förtidspension för att ta hand om ett barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in