2026-09-12, 18:53
Medlem
RickRozays avatar
Håller med TS - den bäst anledning till att rösta är för mig: om jag inte gör det så hjälper jag sidan som jag ogillar mer.

Hatar vänstern - röstar jag inte *mot dom* så ökar deras chanser med 1 röst. Om 80% av befolkningen avstog, eller röstade ogiltigt så vinner dom som fick majoritet av dom 20% röstade. Det är tyvärr många som är misinformerade om, även jag var det en gång.
2026-09-12, 18:57
Medlem
På tal om det.

Eftersom att man inte ska kunna spåra röstsedlarna till en enskild individ.

Får man då skriva att man vill mörda, våldta, bränna upp, etc. en specifik partiledare? - Enligt lag är det olagligt så klart. Men kan man åtalas för det då man ska vara anonym eller brister anonymiteten vid just sådana här saker?
2026-09-12, 19:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Rösta ändå. Rösta på vad som helst. Vet ni ej. Skriv alla förkortningar på ett papper. Dra fingret. Blunda. Där fingret sen stannar när du säger stopp de röstar du på.

Asså vet du ej vilja du ska rösta på. Dra lott. Rösta bara på nått.

Bästa Soda. Hoho! De som inte tänker rösta eller rösta blankt gör det av övertygelse eller av sofflockeri och där finns inga röster att hämta.
2026-09-12, 19:10
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Rösta ändå. Rösta på vad som helst. Vet ni ej. Skriv alla förkortningar på ett papper. Dra fingret. Blunda. Där fingret sen stannar när du säger stopp de röstar du på.

Varför stå i kö för det? Det är slöseri med tid att stå i kö för att leka.
Kötider kostar samhället multum när vi kunde ha digitala val som Estland.

Det är för övrigt odemokratiskt att kötiderna skiljer sig kraftigt i olika områden.
Valmyndigheten borde anpassa röstmottagning efter förväntade röster.
2026-09-12, 19:17
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Håller med TS - den bäst anledning till att rösta är för mig: om jag inte gör det så hjälper jag sidan som jag ogillar mer.

Hatar vänstern - röstar jag inte *mot dom* så ökar deras chanser med 1 röst. Om 80% av befolkningen avstog, eller röstade ogiltigt så vinner dom som fick majoritet av dom 20% röstade. Det är tyvärr många som är misinformerade om, även jag var det en gång.

Fast om du röstar på ett slumpmässigt (riksdags-) parti så är det ju fortfarande 50% risk att du röstar rött?

Hellre död än röd. Chansa inte.

Edit: Över 50% till och med, utifall libbarna åker ur.
2026-09-12, 19:27
Medlem
Alla partier är så usla att man inte vill ge dem någon röst. Alla har minst några saker emot sig som gör att man inte vill ge dem sin röst. Hörde t.ex. idag Jimmie Åkesson säga att Vi är en garant för ... De har redan tappat allt förtroende för just sådana uttal.

Före förra valet sa han att SD var en garant för att a-kassan inte försämrades. Vad hände sen om han inte kastade alla långtidsarbetslösa framför bussen?! Då hade Tidö redan gjort detsamma med sjuka. De har slagit sönder hela det ekonomiska välfärdssystemet för folk som mest behöver det.

Vad blir nästa grej, att folk inte längre får sjukvård och/eller medicin om de är kroniskt sjuka? Max några behandlingar sedan får man själv betala? Hur kan man vara så giriga att inte hjälpa de som mest behöver hjälp? Nu menar jag svenskar. Jag ångrar att jag gav dem min röst senast, jag gör aldrig om det!
Senast redigerad av KamratBlue 2026-09-12 kl. 19:30.
2026-09-12, 19:34
Avstängd
Citat:

Är man osäker röstar man på SD menar du. Jimmie vår statsminister. Barnknullandet och muslimerna måste upphöra. Moskébyggen ska rivas och återvandringen börjar på måndag.

Rösta SD2026
2026-09-12, 19:38
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Är man osäker röstar man på SD menar du. Jimmie vår statsminister. Barnknullandet och muslimerna måste upphöra. Moskébyggen ska rivas och återvandringen börjar på måndag.

Rösta SD2026
Nej man tar nått parti
2026-09-12, 19:47
Medlem
Citat:

Rösta på Direktdemokraterna istället
2026-09-12, 19:49
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
På tal om det.

Eftersom att man inte ska kunna spåra röstsedlarna till en enskild individ.

Får man då skriva att man vill mörda, våldta, bränna upp, etc. en specifik partiledare? - Enligt lag är det olagligt så klart. Men kan man åtalas för det då man ska vara anonym eller brister anonymiteten vid just sådana här saker?
Hur kan man få rösta igen på valdagen om man redan förtidsröstat
2026-09-12, 20:00
Medlem
Över min döda kropp att jag skulle gå och rösta.
Jag sympatiserar med två partier utanför riksdagen, men anser att det är helt dödfött.

Efter valet kommer det ta 4-6 månader innan de har pusslat ihop en regering - som passar DEM.

GLÖM DET!
2026-09-12, 20:03
Avstängd
Citat:
Nej man tar nått parti
Nej då kanske man råkar rösta på sossarna - tvi.

Gillar du också moskéer och kvinnoförtryck? Rösta SD om du är emot detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in