2026-09-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Sexisten har vaknat....
Sur = Inte ok kalla någon (vilket är ett beteende, inte utseende)
Fet = Helt okej kalla någon
Nu är jag inte partiledare i en av de sista debatterna innan valdagen så jag har lite en annan frihet av vars grov. Säkert du med.

Jag är dock glad att Magdalena valde the high road som jag inte valde och återförde debatten till att handla om politik
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-09-12 kl. 19:13.
Citera
2026-09-12, 19:15
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Jimmie kanske passade på att trycka i sig en familjepizza med kebab när han ändå var i Rinkeby

Komiskt nog nämnde Jimmie Åkesson att han var sugen på en kebab när han var omringad av journalister i Rinkeby. Precis efter att han hade röstat.

Följde spektaklet via en live stream på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=m-O_VzTxyYg
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-09-12 kl. 19:20.
Citera
2026-09-12, 19:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
– Sverige ska inte se ut så här, tänker jag. Det här ser ju inte ut som Sverige. Det här känns som man är i en del av ett annat land, säger han.

Har Jimmie rätt?

https://www.tv4.se/artikel/tt-260912-valspurtsd1-bc3777a4/akesson-om-rinkeby-sverige-ska-inte-se-ut-sa-har

Men nu får Jimpan ta och bestämma sig. Han sa ju för bara en vecka sedan att han inte hade något emot ifall etniska svenskar blev i minoritet och ersattes av negrer och araber. Är detta ett sista försök att locka över AfS-väljare?
Citera
2026-09-12, 19:56
Medlem
SmartSkalles avatar
Den enda partiledaren som vågar besöka Zoomaliby.
Citera
2026-09-12, 20:00
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://via.tt.se/pressmeddelande/4541308/jimmie-akesson-fortidsrostar-i-rinkeby?publisherId=3236128&lang=sv

Någon som vet varför?

För att hans fåraskock till följare är dumma nog att tro att detta skulle ”bevisa” att karln inte är rasist.

En normal människa inser skenheligheten i att signalera genom att gå till ett klassiskt problemområde fyllt med invandrare. Han bekräftar endast sina egna fördomar och demonstrerar för tänkande människor att han trots allt är en lönnfet hitler-wannabe.
Citera
2026-09-12, 20:06
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Han är inte tjock naturligt. Finns en film nu som visar han genom åren

Jimmies film https://www.youtube.com/watch?v=UPB9UdJCOlw att han är tjock har med miljön och göra. Är inget naturligt alls. Miljön idag blir bara mer onaturlig och det resulterar i att många blir feta och klena. Jimmie är född 1979. En bra tid. Hela 1900-talet var en bra tid. Men 2000-talet? Idag påverkar miljön arvsanlagen. Miljön förstör arvet. Blir sämre och sämre. Man borde fan göra som Allard säger. Sätta in dom i arbetsläger. Eller träningsläger. Där dom även får lära sig äta och dricka. Åkesson äter väl knappt? Och när han äter äter han så han blir fet. Han dricker däremot en massa. Och jag menar inte bara alkohol. Han är nästan 80-talist ju. Och dom dricker istället för och äta. Tänk dessa jävlar som lever på kalorifri läskeblask.... helvete vad man blir förbannad när man skriver RENT HAT. Jävla internet.

Allard lever väl på läskeblask han med? Halsar långburk monster mellan skrikanfallen.

De kunde ju ha ett träningsläger för arga vita män. Lätta på blodtrycket innan topplocket ryker.
Citera
2026-09-12, 20:38
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Allard lever väl på läskeblask han med? Halsar långburk monster mellan skrikanfallen.

De kunde ju ha ett träningsläger för arga vita män. Lätta på blodtrycket innan topplocket ryker.

Ja han är ju läskeblask generationen född 1990. 1990 det är ju sjukt.
Citera
2026-09-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
SD är starka i Rinkeby så varför inte?
Nej SD är inte starka i Rinkeby. T ex Spånga 17 Rinkebysvängen N,
där fick SD 4,4%. Han kom tydligen bara för att tala om att han avskyr området och dem som bor där.
Synd om Kristersson som måste ställa upp tillsammans med ett sådant parti.
Citera
2026-09-13, 02:16
Medlem
samuelssonlirars avatar
Jimmie Åkesson är en idiot
Citera
2026-09-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Han vill väl bevisa att SD inte är ett rasistiskt parti, därför väljer han Rinkeby av alla ställen.

Många SD-väljare är bosatta i Rinkeby!
Citera
2026-09-13, 09:30
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Han vill väl bevisa att SD inte är ett rasistiskt parti, därför väljer han Rinkeby av alla ställen.

SD har ju gått ut med budskap till invandrare att rösta på dem. Uppenbarligen relaterat.
Citera
2026-09-13, 09:40
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Precis.

Dels mycket publicitet kring att han röstar just där samt en sista chans till att plocka några sista stora ifall det ballar ur.

Jag tror faktiskt inte det är så korkat ur ett väljarmaximeringsperspektiv. Rinkeby blev inte bara tidigt ökänt utan fungerar sedan länge som metonymi för alla invandrartäta problemförorter i hela Sverige. Blattarna får nog viss respekt av att han vågar sig ut dit, med tanke på hur dåligt rykte han har hos dem.

Hans kramande med Mohamsson var också delvis en bro till blatteväljarna.

Jag tror Jimpa tänker långsiktigt eftersom han självfallet vet att demografin förändras i en rasande fart.

Att han sen bara bryr sig om storleken på partiet + så kallad regeringsduglighet och sviker sina gamla väljare är en annan sak.
Senast redigerad av GusFring 2026-09-13 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in