2026-09-12, 08:58
Medlem
Ja hur kan vi integrera vissa invandingsgrupper som kommit till Sverige? Tänker givetvis på somalier, kurder och araber i första hand.

En somalisk eller arabisk kvinna med slöja hejar inte ens på mig när vi möts på gatan. De tittar rakt ner i marken när vi passerar varandra. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att en arabisk slöjkvinna eller ett somaliskt huckle skulle gå på picknick med mig, eller ses en kväll för att titta på film tillsammans. Dessa människor kommer alltid att leva parallellt med oss.

Andra invandringsgrupper kan man umgås med. Du kan dejta en serbisk kvinna, gå på fest med en italienare eller träna ihop med din sydamerikanske vän. Det är liksom inga problem. Men fråga en arabisk slöjkvinna om hon vill gå på bio med dig så får du fort lära dig att det är omöjligt.

Så hur ska dessa muslimska hucklen kunna integreras med oss?
Citera
2026-09-12, 09:05
Medlem
De går inte att integrera eller än mindre assimilera. Ut med packet bara!
Terrorklassa Islam!
Citera
2026-09-12, 09:42
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Vem vill integreras med dessa människor?
https://www.youtube.com/watch?v=3sXX2_hHfbM

Varför skulle NÅGON svensk vilja det?

Förstår du inte att det finns 50 islamistiska länder och att dessa parasiter som genom bedrägeri lurat till sig vistelse här i Sverige kan flytta omgående till någon av desssa och ej behöva någon integration alls..?

Fakta; https://www.worldvaluessurvey.org/images/Map2023NEW.png
Citera
2026-09-12, 09:56
Medlem
Mad monks avatar
Fast svensken är redan välintegrerad med kepsen bak och fram och lyssnar på vidrig förorts-rap.
Citera
2026-09-12, 10:04
Medlem
LKKINGENs avatar
Om det ska funka så måste någon part ge vika och anpassa sig, efter 30 års massinvandring så är det mestadels Sverige som böjt sig fram vilt påhejat av MP, S, V som tydligen ser fram emot muslimsk majoritet och det därpå följande samhället.

Jag fattar inte varför de som förordar en Sverige för svenskar kallas högerextrema, nazister, rasister och allt annat som anses vara förnedrande av människor vänsterut.

Alla tillåts komma till Sverige och behålla och uttrycka sin kultur men en svensk som vill att Sverige skall vara svensk är helt fel?

En ekvation som jag har lika svårt att få ihop som den som ger vid handen att invandringen har varit bra för Sverige.
Ekonomin har gått ständigt minus,brottsligheten ökat lavinartat och snart har vi inte ens sjukvård för kostanden för invandringen är så hög.

Eller som tysken säger, invandringen behövdes för att rädda pensionerna, idag behövs pensionerna för att rädda invandringen.
Danke Frau Merkel.
Citera
2026-09-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerbert
Ja hur kan vi integrera vissa invandingsgrupper som kommit till Sverige? Tänker givetvis på somalier, kurder och araber i första hand.

En somalisk eller arabisk kvinna med slöja hejar inte ens på mig när vi möts på gatan. De tittar rakt ner i marken när vi passerar varandra. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att en arabisk slöjkvinna eller ett somaliskt huckle skulle gå på picknick med mig, eller ses en kväll för att titta på film tillsammans. Dessa människor kommer alltid att leva parallellt med oss.

Andra invandringsgrupper kan man umgås med. Du kan dejta en serbisk kvinna, gå på fest med en italienare eller träna ihop med din sydamerikanske vän. Det är liksom inga problem. Men fråga en arabisk slöjkvinna om hon vill gå på bio med dig så får du fort lära dig att det är omöjligt.

Är det egentligen ett problem? Tror du att du skulle få mysa i soffan men den pingstvän eller jehovas vittne? Integration handlar inte om det. Det handlar om ifall man ställer upp på samhällets grundläggande värderingar och följer lagar och regler. Du ska fråga dig om de gör ett bra jobb på sin arbetsplats istället. Om de betalar sin hyra i tid. Vem man väljer att gå på bio med är vars och ens ensak.
Citera
2026-09-12, 10:10
Medlem
Klas-Vegass avatar
Vad vill ts?

Det tog 100 år att integrera Irländare och Italienare in i det amerikanska samhället. Dessa var ändå kristna.

Negrer är fortfarande dåligt integrerade.

Man kan inte integrera dessa människor. Men varför lära sig något av historien?
Citera
2026-09-12, 11:24
Medlem
Citat:

Vissa grupper är för olika så det går helt enkelt inte. Det är här någon till slut kommer att behöva acceptera verkligheten och säga att det är omöjligt. I Sverige så försöker vi fortfarande göra det omöjliga. Och det kommer misslyckas varje gång.
Citera
2026-09-13, 00:56
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Det är som Magdalena Andersson säger: Genom att tillåta islamisterna klä sig i Burqa och Niqab så kan vi behålla segregationen som den är. Om invandrarna blir för lika oss Svenskar, så börjar dom ju bosätta sig hos oss istället.

Jämför med USA där heltäckande Burqa leder till utkastning ur landet med omedelbar verkan. Ordning och reda over there.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in