2026-09-12, 22:08
Medlem
Bommen försvann för 10 (15?)+ år sedan. Och hade väl dessvärre inte gjort någon skillnad i det här fallet.

Sibyllegatan har väjningsplikt mot Karlavägen östgående, men Karlavägen västgående har hajtänder målade.
Citera
2026-09-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Någon som vet hur man hittade honom?

YB Södermalm skrev på X att det var delvis tack vare övervakningskameror.
Citera
2026-09-12, 22:10
Medlem
Kvinnan var på passagerarsätet som omkom.
Enligt de första vittnesuppgifterna var det 4 personer i bilen som köra på den vita bilen. Samtliga flydde från platsen.
Teorier här då krocken var på förarens sida?

Är det bekräftar att olyckan skedde i korsningen och inte endast på sibyllegata (frontalkrock)?
Citera
2026-09-12, 22:10
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Aftonbladet måste ha missat "vållande till kroppsskada" också, avseende 25-åringen som vårdas för allvarliga skador.

Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Det är en knepig korsning. Båda bilarna hade väjningsplikt enligt skyltar. Då gäller väl högerregeln och den norrgående bilen hade väjningsplikt. Tidigare fanns det en bom monterad som aktiverades för SL-bussar.
Oavsett väjningsplikt eller högerregel så är det inte tillåtet att köra på andra trafikanter. Framförallt inte köra på fyra fordon och därefter försvinna från platsen.
Citera
2026-09-12, 22:15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Det betyder ju inte så jävla mycket när babbeluringen kör i 150? Eller vad tycker du?
Kvinnan hade säkert uppmärksammat och visste om väjningsplikten. Såg inte Audin komma från vänster i 150 och tror det är fritt och kör iväg men hinner inte komma undan.
Citera
2026-09-12, 22:16
Medlem
Namn på GM och BO?
Citera
2026-09-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag vet inte var den uppgiften kommer ifrån, att sonen hade hämtat henne eller att hon hade hämtat sonen....det står i tråden men stämmer det?

De kan ha varit tillsammans på kvällen och kvinnan körde bilen som hon antagligen var ägare till och var på väg någonstans.

Om ni syftar till mina uppgifter så skrev jag att det var skjuts hem. Huruvida de har varit tillsammans eller var för sig låter jag vara osagt, dessa detaljer sitter jag inte på. Men som jag skrev då, de är inte hemmahörandes innerstan utan var på väg ut från stan.
Sen huruvida de skulle till Lidingö, Hägersten eller annan adress vet jag inte heller.
Citera
2026-09-12, 22:26
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kvin nan hade säkert uppmärksammat och visste om väjningsplikten. Såg inte Audin komma från vänster i 150 och tror det är fritt och kör iväg men hinner inte komma undan.

måste ha blivit en rejäl smäll märkligt att han överlevde med denna hastighet
Citera
2026-09-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
måste ha blivit en rejäl smäll märkligt att han överlevde med denna hastighet
En äldre bil är rätt mjuk i sidan medans GMs bil smällde i fronten där krockskyddet är som bäst, var dessutom en nyare modell så är det inte så konstigt att sopan klarade sig TYVÄRR.
Skickar en tanke tiill BO och hennes familj.
Citera
2026-09-12, 22:35
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Om ni syftar till mina uppgifter så skrev jag att det var skjuts hem. Huruvida de har varit tillsammans eller var för sig låter jag vara osagt, dessa detaljer sitter jag inte på. Men som jag skrev då, de är inte hemmahörandes innerstan utan var på väg ut från stan.
Sen huruvida de skulle till Lidingö, Hägersten eller annan adress vet jag inte heller.
Då förstår jag vad du menar med skjuts. Har inte sett något uppgift om det i media (polis).

Ingen av mor och son hade blivit hämtad för skjuts från stan utan de var på väg hem.
Citera
2026-09-12, 22:40
Medlem
meas19s avatar
https://www.facebook.com/share/1Db9E27CP4/

Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Namn på GM och BO?
Citera
2026-09-12, 22:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
En äldre bil är rätt mjuk i sidan medans GMs bil smällde i fronten där krockskyddet är som bäst, var dessutom en nyare modell så är det inte så konstigt att sopan klarade sig TYVÄRR.
Skickar en tanke tiill BO och hennes familj.

finns ingen bil som klarar den hastigheten på sidan

GM´s bil var äldre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in