2026-09-12, 04:08
Medlem
Jag har fått 4st meddelanden av dom "sökte upp numret" där de säger att jag förbrukat en större mängd mobil data och att hastigheten sänks och att jag ska skicka sms för köpa mer....

Det funkade som vanligt kom ett för en stund sedan så då blockade jag numret nu kan jag inte surfa på mobilen...
Citera
2026-09-12, 04:13
Medlem
Jag fattar inte detta hände inte förr. Jag tvingades byta till Bredband 2 "Hej Bredband2 har blivit en del av Telia-familjen" du kommer därför få hem ett nytt SIM-kort. Innan detta fick jag aldrig slut på surf?. Nu ska man börja betala för surf va.?

Snälla hjälp jag har alltid använt mobil data när jag är ute. Oftast hemma också för jag har inte brytt mig att ta bort "samt att Wifi på mobilen ibland inte funkade" eller var långsammare osv... Är det såhär det känns behöva snåla osv.
Senast redigerad av Ufc123 2026-09-12 kl. 05:01.
Citera
2026-09-12, 05:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Jag fattar inte detta hände inte förr. Jag tvingades byta till Bredband 2 "Hej Bredband2 har blivit en del av Telia-familjen" du kommer därför få hem ett nytt SIM-kort. Innan detta fick jag aldrig slut på surf?. Nu ska man börja betala för surf va.?

Snälla hjälp jag har alltid använt mobil data när jag är ute. Oftast hemma också för jag har inte brytt mig att ta bort "samt att Wifi på mobilen ibland inte funkade" eller var långsammare osv... Är det såhär det känns behöva snåla osv.
Kolla hur mycket data du betalar för och jämför med telefonens förbrukning. Brukar vara "inställningar blablabla" De har väl olika paket, du får väl höja mängde data till något som passar det du brukar surfa en månad.
Citera
2026-09-12, 05:34
Medlem
Onanikrems avatar
Du får väl ringa Telias/Bredband2´s kundtjänst. Var beredd på att Telias kundtjänst suger hårig balle med skabb på. "Välkommen till Teliafamiljen"
Citera
2026-09-12, 06:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du får väl ringa Telias/Bredband2´s kundtjänst. Var beredd på att Telias kundtjänst suger hårig balle med skabb på. "Välkommen till Teliafamiljen"
Telia ändrade mitt abonnemang utan mitt godkännande en gång när jag ringt dit och frågat om jag kunde få ett mindre simkort. Simkortet kom med ett brev där jag välkomnades till mitt "nya" abonnemang, som var ungefär dubbelt så dyrt. Ringde kundtjänst två gånger och fick luren i örat båda gångerna utan att jag varit otrevlig. Tog bort allt som hade med Telia att göra efter det, Telefon, bredband, fast telefon (ja det var så länge sedan) tog bort rubbet!
Citera
2026-09-12, 16:27
Medlem
Kan man fortfarande ringa utan surf.? om man är ute liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in