Citat:
Ursprungligen postat av
lakritsgubben
Självklart vill man ha kvar sina lokala butiker och särskilt mindre butiker.
stödjer dom istället för nätbutiker som skapar större arbetslöshet då man inte behöver ha massa olika lokaler och personal.
Vi har redan tillräckligt hög arbetslöshet i landet.
Det finns många egoistiska snåla personer som inte bryr sig om andra och beställer massa temu skräp och handlar billigaste skiten man kan hitta och det måste motarbetas.
Jag håller med om att det är viktigt att stödja lokala butiker, men jag tycker att det blir fel att framställa e-handeln som ett hot mot jobben i allmänhet. E-handeln skapar också mängder av arbetstillfällen inom lager, transport, kundservice, IT och logistik.
Dessutom handlar det inte alltid om att människor väljer nätet för att de ”inte bryr sig” om lokala butiker. Många väljer nätet för att priserna är lägre, utbudet större och det är enklare att jämföra priser.
Jag tycker därför att man ska kunna använda både fysiska butiker och e-handel. Det viktiga är att konsumenten själv får välja vad som passar bäst.
Och när det gäller Temu tycker jag att man kan kritisera företaget och dess affärsmodell utan att nedvärdera människor som handlar där. Diskussionen blir bättre om vi håller oss till sakfrågan.