2026-09-11, 22:12
Medlem
Naturligtvis ogillar jag bara ukrainare. Jag har inga dåliga känslor gentemot andra etniska grupper.

Jag läste dock en artikel som påstod att i rika länder i Mellanöstern som Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Qatar och Kuwait får invandrare sina pass konfiskerade så fort de anländer. Kvinnliga invandrare arbetar som slavar som hushållerskor eller prostituerade för magra löner, medan manliga invandrare arbetar som slavar i tunga industrier som bygg och gruvdrift, utan att ens få rättvisa löner.

För att vara ärlig avundas jag Saudiarabiens och Qatars invandringspolitik. Det är så invandrare borde leva. Att lyda och tjäna lokalbefolkningen är en sann tradition som har fortsatt sedan antikens romartid, och det är den plats där invandrare med rätta hör hemma. Även under romartiden kunde invandrare inte trotsa lokalbefolkningen och levde som slavar och underkastade sig dem enbart.

Med undantag för flyktingar är ett betydande antal människor som invandrar till rika länder mestadels de som levde bekvämt i sina hemländer men övergav dem som parasiter när deras hemland mötte svårigheter. För att vara ärlig är det svårt för fattiga människor att ens överväga att invandra till ett annat land. Detta beror på att invandring kräver pengar. Att anlita en mäklare eller studera utomlands är omöjligt utan mycket pengar. Ur ett kommunistiskt perspektiv är alla kapitalister med pengar onda, så varför ska vi leva med hänsyn till så rika invandrare?

Huruvida invandrare integreras i samhället eller inte är inte den viktiga frågan. Jag anser att vi bör följa exemplen från Saudiarabien eller Qatar. Pass bör konfiskeras, kvinnliga invandrare bör tvingas arbeta som prostituerade eller hembiträden, manliga invandrare bör tilldelas hårt arbete som lokalbefolkningen undviker, och om de orsakar minsta problem bör de utsättas för rasdiskriminering eller deporteras.

Livet är ett spel som lämnas åt slumpen. Oavsett om ett myntkast landar krona eller klave, dyker en sida upp med 50 % sannolikhet. Invandring är detsamma. Jag anser att när man invandrar till ett annat land måste det finnas en risk att möta rasistiskt motiverade brott i den lokala miljön.

Även om rasdiskriminering verkligen är fel, måste det nödvändigtvis klassificeras som något i sig dåligt?
Citera
2026-09-11, 22:23
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Naturligtvis ogillar jag bara ukrainare. Jag har inga dåliga känslor gentemot andra etniska grupper.

Jag läste dock en artikel som påstod att i rika länder i Mellanöstern som Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Qatar och Kuwait får invandrare sina pass konfiskerade så fort de anländer. Kvinnliga invandrare arbetar som slavar som hushållerskor eller prostituerade för magra löner, medan manliga invandrare arbetar som slavar i tunga industrier som bygg och gruvdrift, utan att ens få rättvisa löner.

För att vara ärlig avundas jag Saudiarabiens och Qatars invandringspolitik. Det är så invandrare borde leva. Att lyda och tjäna lokalbefolkningen är en sann tradition som har fortsatt sedan antikens romartid, och det är den plats där invandrare med rätta hör hemma. Även under romartiden kunde invandrare inte trotsa lokalbefolkningen och levde som slavar och underkastade sig dem enbart.

Med undantag för flyktingar är ett betydande antal människor som invandrar till rika länder mestadels de som levde bekvämt i sina hemländer men övergav dem som parasiter när deras hemland mötte svårigheter. För att vara ärlig är det svårt för fattiga människor att ens överväga att invandra till ett annat land. Detta beror på att invandring kräver pengar. Att anlita en mäklare eller studera utomlands är omöjligt utan mycket pengar. Ur ett kommunistiskt perspektiv är alla kapitalister med pengar onda, så varför ska vi leva med hänsyn till så rika invandrare?

Huruvida invandrare integreras i samhället eller inte är inte den viktiga frågan. Jag anser att vi bör följa exemplen från Saudiarabien eller Qatar. Pass bör konfiskeras, kvinnliga invandrare bör tvingas arbeta som prostituerade eller hembiträden, manliga invandrare bör tilldelas hårt arbete som lokalbefolkningen undviker, och om de orsakar minsta problem bör de utsättas för rasdiskriminering eller deporteras.

Livet är ett spel som lämnas åt slumpen. Oavsett om ett myntkast landar krona eller klave, dyker en sida upp med 50 % sannolikhet. Invandring är detsamma. Jag anser att när man invandrar till ett annat land måste det finnas en risk att möta rasistiskt motiverade brott i den lokala miljön.

Även om rasdiskriminering verkligen är fel, måste det nödvändigtvis klassificeras som något i sig dåligt?

Oj, udda rashat med BARA Ukrainare, men visst lika logiskt som allt annat rashat antar jag?

För det första så tror jag inte att det "kommunistiska perspektivet" är att alla med pengar är onda, men visst - om det är din grej, tuta och kör.

Men personligen tycker jag inte vare sig Saudiarabien, Förenade Arabemiraten eller Qatar är sådär toppen eller värda att emulera. Ett samhälle som bygger på att vi ska tvinga invandrade personer in i slaveri känns inte så toppen. Inte bara rent samhällsekonomiskt, slaveri tenderar att inte funka så bra i långa loppet (om man inte har ett konstant press av pengar genom att man sitter på en eftertraktad råvara), utan också för vad det gör med samhället i stort att ha ett sånt kastsystem som separerar folk.

Att livet är ett lotteri och man aldrig vet med säkerhet alla gånger vad som kommer hända är en sak. Men varför ska man försöka reproducera det rötna i det? Folk ute i världen slår sig ibland på pungen, vilket gör jätteont. Det kan hända mig imorrn av nån anledning. Men varför ska jag aktivt försöka bygga ett system som slår folk i skrevet bara för det?
Citera
2026-09-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Jag klassificerar det som något dåligt i sig. De flesta andra också. Vill du ha det som i Saudiarabien bör du flytta dit. Det är det bästa du kan göra för ditt land.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-09-11 kl. 22:26.
Citera
2026-09-11, 22:26
Medlem
Vi har redan rasdiskriminering med lagar i Sverige. Lagen heter hets mot folkgrupp. Fast det är diskriminering mot ursprungsbefolkningen alltså svenskarna. Sverige kör ett slags omvänt apartheid där invandrare har fler rättigheter än ursprungsbefolkningen.
Citera
2026-09-11, 23:35
Medlem
One2Manys avatar
Jo men visst serru, och ryssar borde sättas i koncentrationsläger utanför Ryssland och endast få jobba som stövelslickare dvs att de bokstavligen måste tvätta stövlar med sina tungor.

Eller de kan få en handgranat inopererad i halsen, sen får de jobba som slavar med hot om att de kan sprängas i luften när som helst om de gnäller.

Svenska medborgare som stödjer Ryssland skjuter vi helt sonika i bakhuvudet.
Citera
2026-09-12, 00:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tycker det låter som ett bra förslag Alldeles för mycket gulligull med andra sorters folk.
Det naturliga urvalet är att vissa sorter kommer alltid vara andrasortering; zigenare, pakistanier, araber med getvallning som högsta utbildning e.t.c.
Citera
2026-09-12, 05:48
Medlem
Zlatan har väl uttryckt hur mycket bättre dessa länder är än Sverige så det kanske är något att ta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in