2026-09-11, 18:35
Medlem
Där är tre personer gripna efter rånförsök i Hässleholm. Rånoffren ska gått till motattack, ser ut att vara vid Drottninggatan.

Någon som sett något?

Länk https://www.nsk.se/hassleholm/larm-om-ran-i-hassleholm-stor-kniv/
Citera
2026-09-11, 18:57
Medlem
halaltarzans avatar
Underbart......

Citat:
18-åring försökte råna pensionär – åkte på spö

Citat:
En av de inblandade är under 18 år och en annan 65 år.

https://www.sverigesradio.se/artikel/18-aring-forsokte-rana-pensionar-akte-pa-spo

Pojkarna vet inte riktigt vem de gett sig på säger polisen i klippet.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-09-11 kl. 19:00.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Underbart......

https://www.sverigesradio.se/artikel/18-aring-forsokte-rana-pensionar-akte-pa-spo

Pojkarna vet inte riktigt vem de gett sig på säger polisen i klippet.

Vafan de ska ha sprungit efter dom med
Citera
2026-09-11, 19:15
Medlem
Vem skulle bli rånad och gav rånaren spö? Är det någon gammal boxare eller liknande?
Citera
2026-09-11, 19:45
Medlem
"oklart skadeläge" !
Citera
2026-09-12, 02:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem skulle bli rånad och gav rånaren spö? Är det någon gammal boxare eller liknande?
Finns äldre snubbar som är hyfsat tränade trots sin ålder. Skulle själv inte ge upp utan fight.

Får väl hoppas han i 65årsåldern klarar sig från åtal, men det är tveksamt. Man får försvara sig men att följa efter en rånare och slå honom ser lagen strängt på. När en rånare flyr tappar den utsatte alla rättigheter att göra något. I det här fallet lär nog rånaren få några tiotal tusen i skadestånd. Tänk vilken traumatisk upplevelse, ett rånoffer som slår tillbaka!

Just Hässleholms trakten känner jag en del gamla HD snubbar, skulle inte förvåna mig om någon av dem var det tilltänkta rånoffret.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-12 kl. 02:23.
Citera
2026-09-12, 09:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns äldre snubbar som är hyfsat tränade trots sin ålder. Skulle själv inte ge upp utan fight.

Får väl hoppas han i 65årsåldern klarar sig från åtal, men det är tveksamt. Man får försvara sig men att följa efter en rånare och slå honom ser lagen strängt på. När en rånare flyr tappar den utsatte alla rättigheter att göra något. I det här fallet lär nog rånaren få några tiotal tusen i skadestånd. Tänk vilken traumatisk upplevelse, ett rånoffer som slår tillbaka!

Just Hässleholms trakten känner jag en del gamla HD snubbar, skulle inte förvåna mig om någon av dem var det tilltänkta rånoffret.

Visst, och tankarna går ju då till den där Kjäll som fick smaka på kniven i Gislaved för att han hade bollar att ingripa. Nej, det normala är väl att man blir så förbannad så man ingriper eller försvarar sig - i alla fall om man inte ser något vapen - trots att det kanske inte är det smartaste. Men fan vet, hoppas jag inte hamnar i någon situation över huvud taget.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-09-12 kl. 10:00.
Citera
2026-09-12, 10:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, och tankarna går ju då till den där Kjäll som fick smaka på kniven i Gislaved för att han hade bollar att ingripa. Nej, det normala är väl att man blir så förbannad så man ingriper eller försvarar sig - i alla fall om man inte ser något vapen - trots att det kanske inte är det smartaste. Men fan vet, hoppas jag inte hamnar i någon situation över huvud taget.
Om det är som jag misstänker fick rånaren stryk med expanderbatong eller fjäderbatong. På flyende fot hjälper ingen kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in