2026-09-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Folk är dumma i huvudet, priset är satt till ett specifikt datum oavsätt vem som vinner valet så går priset upp runt 4 kronor, utan att nåt parti gör nåt, folk är idioter som inte fattar nada

Det är en ökning vi kan ta. MP ökningar upp till oändliga nivåer är en annan sak.

Skatten går att sänka med på bensin vid en till Tidö mandatperiod. Det skulle aldrig någonsin
kunna hända under en Socialdemokratisk ledd regering.

Slösar man inte hundratals miljarder på bidrag så kan man göra sådana sänkningar nämligen.

Folk och deras vardagsekonomi står stadigt med Tidö. Inte med dom andra på långa vägar.
Citera
2026-09-12, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa

När vi även vet att Sveriges inte gör något globalt klimatavtryck så är denna bensinhöjning enbart en pungspark mot hela Sveriges befolkning.

Vad tror ni?

Vad jag tror på? En pungspark till alla politiker oavsett parti som inte agerar för klimatmålen.

Vad kan du om effekter lokalt, regionalt och globalt om fossila bränslen? Gissar 0.

Luften som typ 2 miljoner människor i sthlms storstad andas är många dagar på året dålig. Och hälsovådlig. Pga fossila bränslen och dess reaktion med andra andra ämnen i atmosfären.
Varför tror du astmaproblemen ökar så snabbt. Astma hos småbarn och unga ökar varje år. Det är effekten av bl a alla föroreningar från trafiken .

Vill du alla barn och vuxna ska fortsätta dras med andningssvårigheter och sjukhusinläggningar för att du ska slippa betala 6 kr mer per liter?

Många måste bo i storstan pga jobbsituationen. Att ge alla chansen till en mindre skadlig hälsa är mycket värt.

Sluta vara ett sånt stort ego.
Senast redigerad av Ixtapa 2026-09-12 kl. 08:38.
Citera
2026-09-12, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Vad jag tror på? En pungspark till alla politiker oavsett parti som inte agerar för klimatmålen.

Vad kan du om effekter lokalt, regionalt och globalt om fossila bränslen? Gissar 0.

Luften som typ 2 miljoner människor i sthlms storstad andas är många dagar på året dålig. Och hälsovådlig. Pga fossila bränslen och dess reaktion med andra andra ämnen i atmosfären.
Varför tror du astmaproblemen ökar så snabbt. Astma hos småbarn och unga ökar varje år. Det är effekten av bl a alla föroreningar från trafiken .

Vill du alla barn och vuxna ska fortsätta dras med andningssvårigheter och sjukhusinläggningar för att du ska slippa betala 6 kr mer per liter?

Många måste bo i storstan pga jobbsituationen. Att ge alla chansen till en mindre skadlig hälsa är mycket värt.

Sluta vara ett sånt stort ego.

Vad är det för lögner du sprider? Luften i Stockholm är renare än någonsin tidigare. Hundratals gånger renare än den var på 60-talet.
Citera
2026-09-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Vad är det för lögner du sprider? Luften i Stockholm är renare än någonsin tidigare. Hundratals gånger renare än den var på 60-talet.
Inga lögner. Fakta.
Jag följer luftkvalitetsmätningar för ett antal orter i Sverige varje vecka. Och kolla även skillnader mellan "landsbygd", småstad och storstad. För storstad följer jag bl a Vasastan där anhöriga bor med barn, skola och arbetsplats.

Mätningarna finns på Accuweather.com, det är globala mätningar. De presenteras av Plume Lab i Frankrike.

Ja det stämmer att den är bättre än tidigare för den var extremt skitig tidigare. Så beror på vilken nivå man utgår från.

Alla tror att vår luft är så frisk pga vi inte lever i Indien eller USA megastäder. Men kolla mätningarna och dess kategorisering vad gäller hälsovådlighet. Kolla vardagar och kolla tider för rusningstrafiken då alla rör sig utomhus.

Det förklarar delvis varför astmaproblemen bara ökar hela tiden. Ska vi göra något åt detta eller bara låta folk få må dåligt pga förbränningen av fossila bränslen, är frågan.
Senast redigerad av Ixtapa 2026-09-12 kl. 09:11.
Citera
2026-09-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Sex kronor till att börja med och på sikt har Miljöpartiet tidigare gått ut med att man vill se bensinpriser på 40/50kr, med årliga höjningar.

Kan det vara så att Miljöpartiets väljare har börjat att förstå att höga bensinpriser kommer slå hårt på samhället? Inflationen kommer sticka iväg och allt ifrån mat, varor och tjänster kommer bli dyrare. Det kommer drabba alla.

När vi även vet att Sveriges inte gör något globalt klimatavtryck så är denna bensinhöjning enbart en pungspark mot hela Sveriges befolkning.

Vad tror ni?

https://www.tv4.se/artikel/4lEtVYL5pNdnv2SXu42Fk9/efter-bensinbeskedet-mp-rasar-i-opinionen?app_name=expressen&app_version=10.0.18&a pp_id=se.expressen.launcher
[/quote]
Det roligaste av allt var ju att Daniel tyckte att det är ok om en unge klipper av snoppen när han är 12 år. Men är emot tatueringar för att det är "permanent"
Citera
2026-09-12, 09:29
Medlem
Tratten52s avatar
Jag tror dom kommer öka det här valet. 🌞
Citera
2026-09-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Inga lögner. Fakta.
Jag följer luftkvalitetsmätningar för ett antal orter i Sverige varje vecka. Och kolla även skillnader mellan "landsbygd", småstad och storstad. För storstad följer jag bl a Vasastan där anhöriga bor med barn, skola och arbetsplats.

Mätningarna finns på Accuweather.com, det är globala mätningar. De presenteras av Plume Lab i Frankrike.

Ja det stämmer att den är bättre än tidigare för den var extremt skitig tidigare. Så beror på vilken nivå man utgår från.

Alla tror att vår luft är så frisk pga vi inte lever i Indien eller USA megastäder. Men kolla mätningarna och dess kategorisering vad gäller hälsovådlighet. Kolla vardagar och kolla tider för rusningstrafiken då alla rör sig utomhus.

Det förklarar delvis varför astmaproblemen bara ökar hela tiden. Ska vi göra något åt detta eller bara låta folk få må dåligt pga förbränningen av fossila bränslen, är frågan.

Så länge vi saknar realistiska alternativ till att ersätta fossila bränslen så kommer vi att använda det. Vi kan inte sluta leva här i Sverige pga klimatalarmism.
Citera
2026-09-12, 10:57
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Av all skit som kommer ut ur avgasröret så fokuserar "miljöpartiet" på det enda som utgör normala beståndsdelar av den luft vi andas in, vattenånga och koldioxid. Och det för att uppnå en förändring i genomsnittstemperaturen som inte går att mäta. Snacka om inkompetens.
Citera
2026-09-12, 11:23
Medlem
heliotrops avatar
För mycket om bensinen i detta val. MP och V vill fortsätta att hiva in muslimer i landet och sälja ut det som en gång var Sverige.

Det är ju det som är ödesrågan. Bränslepriser har stått i fokus. Skrattretande.
Citera
2026-09-12, 11:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
För mycket om bensinen i detta val. MP och V vill fortsätta att hiva in muslimer i landet och sälja ut det som en gång var Sverige.

Det är ju det som är ödesrågan. Bränslepriser har stått i fokus. Skrattretande.

Exakt, krävs ju ännu mer energi att värma upp för folk här uppe i norden.
Klimatkompensera, bygg ett nytt vindkraftverk för varje flykting som kommer hit.
Citera
2026-09-12, 11:51
Medlem
Bra att de får minskat stöd. Allt över noll är för mycket. MP och V är en fara för samhället.
Citera
2026-09-12, 11:53
Medlem
Duvlorts avatar
"Jag bryr mig inte om bensinpriset, för jag tankar alltid bara för hundra spänn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in