2026-09-12, 20:18
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vi vill ju ha ett långt och lyckligt liv medan Gud vill veta om vi är lämpade för ett evigt och fullkomligt liv. Och det är Gud som bestämmer.

Vissa lever ett kort liv på jorden medan andra lever tills de blir hundra år. Det skulle kunna handla om att man får chanser att ändra sig eller att man har gott inflytande på andra så att de ändrar sig.

Att bara bry sig om sig själv och de sina kanske inte är nog?
Det är en fin tanke.
Jag önskar verkligen att jag hade den tron.
Citera
2026-09-12, 20:22
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Alla människor har änglavakter. de har alltid tur sån är kraften och deras huvuduppgift är skydda dig från olyckor och klara sig helskinnad. Ängel kommer ner i din kropp och skyddar med sin kraft till dig innan olyckan inträffar. Ängel bryr sig om människa andliga hemmet. Gör inte galet nästa gång kanske de vill inte rädda dig. Ängel bestämmer om du ska leva eller dö.
Oxå en fin tanke.
En sak är säkert jag känner att oavsett om det är tur eller änglar så har mina extraliv tagit slut.
Citera
2026-09-12, 20:26
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Har för mig att det här ska vara en sann historia, men den handlar om den legendariska finska stunåkaren Arto Nyqvist o det finns många skrönor om honom oxå.
Han ska ha ramlat ner efter att ha dansat på fyllan från ett balkong räcke på andra eller tredje våningen, många brutna ben men klarade sig utan allvarligare skador.
På samma avdelning på sjukhuset låg det en polis som ramlat ner från en köksstege som resulterade i en bruten nacke o förlamning.
Tur eller ska man kalla det slumpen. Någon gud tror jag inte på.
Kan mycket väl vara sant.
Jag klarade mig med brutna revben i 230 min flickväns patient (hon är person assistent) bröt nacken och blev förlamad från nacken och ner i strax över stadshastighet.
Men Arto Nyqvist kommer jag ihåg.
Stuntsde och åkte på trätofflor bakom hojen i 200 haha.
Innan instagram och AI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in