2026-09-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Min magkänsla stämmer antagligen i så fall, det är rimligt att avskriva tidigare namngiven 18-åring i tråden. Han skulle ju tekniskt sett kunna vänta utanför sin egen folkbokföringsadress, men i ärlighetens namn skulle det kunna vara vem som helst.

Om det medierapporteringen i länken stämmer och BO ingick i en grupp var dörrknackare, så måste misshandeln skett väldigt snabbt ifall de andra dörrknackarna inte hann agera. Det är ändå anmärkningsvärt eftersom brottsrubriceringen är grov misshandel, antingen så har BO blivit misshandlad med ett tillhygge i huvudet eller så har GM först överrumplat BO och sedan riktat slag eller sparkar mot hans huvud. Vidrigt.
Det kommer snart fram vem GM är. Går inte hålla hemligt i mindre orter. Sätter dock min peng på L*am.
Citera
2026-09-11, 14:42
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Man slår inte ned en människa helt oprovocerat. Är du så jävla störd att du tycker det är ok att misshandla en valarbetare.
Om någon kommer och hotar med sosseri så det provocerande i högsta grad. Det påverkar mitt liv negativt så det är självförsvar.
Tycker inte ett dugg synd om vänsterblivna som får stryk.
Citera
2026-09-11, 14:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
18-åringar rubriceras inte som pojkar, nej.

Sen är det ju rådande politik som envist hävdar att man redan är vuxen vid 13, då är det väl rimligt att medier anpassar sig. Mannen är 4 år förbi straffbarhetsåldern, varför skulle han benämnas som något annat.

Att SVT i det aktuella fallet kallar den misstänkte för ’man’ betyder inte att 18-åringar generellt alltid benämns så. SVT har själva i andra brottsfall kallat 18-åriga misstänkta för ’pojke’, och andra medier använder både ’pojke’, ’ung man’, ’kille’ och ’man’. Det finns alltså inget konsekvent språkbruk där 18-åringar alltid kallas män.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/P3jo1X/nedlagda-misstankar-om-dagissmallare

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/18-aring-falld-for-valdtakter?

Tillbaka till fallet. Polisen ser inget som tyder på att misshandeln var politiskt motiverad. Intressanta uttalanden från både statsministern och Andersson. De har redan antytt att det skulle kunna vara politiskt motiverat.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Till SVT Nyheter Skåne sa polisen under fredagsmorgonen att inget tydde på att det fanns en koppling till hans arbete som valarbetare.
Senast redigerad av CyberIngmar 2026-09-11 kl. 14:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det står i artikeln att inget tillhygge har använts, troligen rubriceras det som grovt eftersom det är en sosse, skör och känslig, säkert blåhårig som inte har koll på sitt kön.

Det som är extra intressant är min andra citering, det tyder på att dom inte vill nämna nationalitet eller tillhörighet då det kan vara extra känsligt eftersom det kan avskrivas att det är en politisk motståndare. Mer troligen en av deras egna importer som bara har varit helt normalt aggressiv när han såg färgglada kläder, ungefär som när dom känner sig tvungna att kasta sten på brandbilar.

Och här trodde man att du var en rimlig människa, och så var du en sån. Jaha.

Vilka är de som vill mörka MGM:s nationalitet? Valarbetarna som skriver om misshandeln på sin facebooksida, eller SVTnyheter som citerar facebookinlägget? I vilket fall, tror du inte att det hade legat i dina politiska meningsmotståndares (enligt ditt inlägg, socialdemokratiska valarbetare och media) intresse att vinkla rapporteringen på ett sätt där ett politiskt motiv hade framkommit? Varför skulle SVT i så fall rapportera att polisen inte ser några politiska kopplingar, i fall de är en del av en större nedtystningskonspiration?

Det är självklart ett slöseri med tid att ens försöka diskutera saken med dig, men den kognitiva dissonansen fascinerar mig. Jag citerar mig själv, återigen:

Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det är uppenbart att många som skriver i den här tråden mår väldigt, väldigt, dåligt. Sök hjälp, innan ni utsätter er själva eller andra för våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Om någon kommer och hotar med sosseri så det provocerande i högsta grad. Det påverkar mitt liv negativt så det är självförsvar.
Tycker inte ett dugg synd om vänsterblivna som får stryk.
Sök vård för helvete.
Citera
2026-09-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det kommer snart fram vem GM är. Går inte hålla hemligt i mindre orter. Sätter dock min peng på L*am.

Då har du väldigt fel. Han var inte hemma vid den tidpunkten.
Jag känner både han och hans mamma
Dessutom har jag hört av en som var i närheten att GMs
tilltalsnamn är Ami*
*=n
Citera
2026-09-11, 14:45
Medlem
Jag vill ge en eloge till både GM och BO som gemensamt tog en för samhällsnyttan. Förhoppningsvis tänker partierna till och inser att det är en rätt dum idé ändå att störa folk i deras hem. Gör som HBTQ-Sossarna som stod vid mitt lokala promenadstråk och bjöd på godis istället. Visst är det lite suspekt med äldre björnar som idkar stationär cruising med sött lockmedel men hej-hå.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Så klart sd-patrasket härinne tycker det är ok att misshandla en socialdemokratisk valarbetare. Hade det varit tvärtom hade böghögen härinne bölat som ett gäng fjollor.

Förmodligen. Och böghögen som bölar som ett gäng fjollor i nuläget hade istället applåderat dådet. Så är det med principlösa idioter som anser att politik är ett lagspel.
Citera
2026-09-11, 14:46
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Du låter som en sann fascist. Ditt namn också. Din profilbild däremot skriker incel.

Om jag nu är fascist, vad är problemet? Vi lever väl i en demokrati?
Citera
2026-09-11, 14:51
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBma
Då har du väldigt fel. Han var inte hemma vid den tidpunkten.
Jag känner både han och hans mamma
Dessutom har jag hört av en som var i närheten att GMs
tilltalsnamn är Ami*

*=n
Underbart om det är sant, vinst varje gång typ.
Citera
2026-09-11, 14:55
Moderator
Diagorass avatar
Då slutar vi tjafsa och posta meningslösa oneliners i tråden. Håll er till ämnet.

/ mod
Citera
2026-09-11, 15:01
Medlem
Partitillhörighet såklart oväsentligt. Totalt bedrövligt beteende. Hur det kan uppmuntras är en gåta.
Citera
2026-09-11, 15:05
Medlem
tcfmogs avatar
Gissningsvis någon som tröttnat på lögnerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in