2026-09-11, 18:58
Medlem
Theo gick ihop med Maja Rubin, som är medlemsansvarig för Socialdemokraterna i Bromölla och ersättare i kommunstyrelsen. I en av lägenheterna öppnade en man som enligt Maja gjorde ett märkligt intryck.
– Vi frågade om han fick rösta. Då sa han ja. Sen tittade han mest bara på oss. Då tackade vi för oss och önskade honom en trevlig kväll. Jag uppfattade honom som väldigt obehaglig, säger hon.
[...]
Senare, när de passerade mannens lägenhet på väg ner till porten, stod han utanför dörren.
– Då sa han att vi störde.
De gick vidare till trappuppgången bredvid.
– Då märker vi att mannen går utanför, som att han följer efter oss. När vi går ut går han till attack, säger Maja Rubin.
– Han gick till attack helt oprovocerat, säger Theo.
Theo fälldes till marken fick motta flera slag mot huvudet och även sparkar.
[...]
Maja ropade på hjälp, utan att någon hörde, och ringde samtidigt 112. Hon uppskattar att våldet pågick i mellan fem och tio minuter. Då lyckades de fly.
– Till slut lyckades vi backa ut mot gatan och flagga ner en bil, säger Theo.
Han fördes med ambulans till sjukhus, men fick åka hem under natten.

(Ur Expressen)
Citera
2026-09-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
– Vi frågade om han fick rösta. Då sa han ja. Sen tittade han mest bara på oss. Då tackade vi för oss och önskade honom en trevlig kväll. Jag uppfattade honom som väldigt obehaglig, säger hon.

Taget från Expressen, detta är ett citat från den kvinnliga sossen som var vittne till händelsen.

Iom detta citat är det väldigt sannolikt att mannen är utlänning av något slag, hade mannen sett svensk ut hade dom sannolikt inte frågat "får du rösta?". Inte heller ovanligt bland vissa invandrargrupper att upplevas som extremt stirriga, nästan döda i blicken.

Postar bara detta eftersom vissa vänstertroll sitter och skriver här "nån nerknarkad SD-rasse säkert" och annat ogrundat nonsens.

Jag skulle precis in och skriva detta men du var före på bollen!

Ja så läste jag det också. "Får du rösta" ,tyder på en kolbrikett eller arab
Citera
2026-09-11, 19:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket

Namnet "Amin" kan även det ge vissa ledtråd.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Finns ett kikhål för dom som saknar röntgensyn, är det något du sett förut?

Alla dörrar har inte det.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Titthål hjälper!

Alla dörrar i alla bostäder, speciellt äldre sådana har inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller med dig. Även Tidö partierna, iaf moderaterna knackar dörr. Man kan väja att inte öppna dörren. Man också välja öppna dörren och säga att man inte år intresserad.Det som inte kan välja att misshandla en person som knackat på dörren.
Alternativet är att ha lokalpolitiker som endast träffar sitt eget parties kollegor med deras insnöade syn på samhället, samt de andra partiernas i olika sammanträden.
Att de faktiskt möter väljare, det är fan stort, modigt och frammåtlutat.
Om de inte möter väljarna, då har vi en väldigt onåbar politikerpark, som bara möter andra politiker…

Jag pratar, och jag brukar avsluta med att säga att de gör ett viktigt jobb. De som är från andra blocket, de blir gladast, för de inser att även om vi ideologiskt står olika, så är demokratin det viktigaste.
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Alla dörrar har inte det.

Ok, öppna och stäng dörren om du inte villa prata med personen.

Något mer du funderar över?
Citera
2026-09-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket

Nja, tyder väl på att det är svensk med tanke på att han Theo trodde det fanns politiska motiv. Varför fasen ska en bidrags-arab spöa på en sosse för? Araberna är deras viktigaste väljare
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-11 kl. 19:13.
Citera
2026-09-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Namnet "Amin" kan även det ge vissa ledtråd.

Hur vet man att han heter Amin?
Citera
2026-09-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
JAg är ledsen att behöva berätta detta men Tidå är verkligen inte omtyckta i stugorna.

Nej det är (S) som är avskydda vilket den här spinkiga cucken fick erfara när han spelade allan.

(S) har varit ett omtyckt parti för arbetare men det är länge sedan, nuvarande maffia som håller till på Sveavägen 68 har kört partiet i botten.
Citera
2026-09-11, 19:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Hur vet man att han heter Amin?
Det finns en tråd på nätforumet flashback där det framkommer.
Citera
2026-09-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nja, tyder väl på att det är svensk med tanke på att han Theo trodde det var politiska motiv. Varför i helvete ska en bidrags-arab spöa på en sosse för? Det är deras viktigaste väljare

Spinkiga sossen visade inte respekt. Han ifrågasatte om muslimen fick rösta och då blev blatten tvungen att försvara sin heder. Är så de funkar, sossarnas valboskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in