2026-09-11, 11:24
Medlem
Snicksnackarens avatar
Denna frågeställning vänder sig till er som är killar och som dejtar killar.

Jag har ett par problem och jag undrar hur ni kommer runt detta

90% av alla bögar online vill enbart träffas för sex.
Enda sättet att locka till sig dessa mäns uppmärksamhet är med nakenbilder.
Hur tränger man igenom en slynig mans vilja att bara suga av en i bilen och i stället gå på date med någon rolig aktivitet?
Bakom varje glory hole finns ju en man som lagar mat till sig själv varje kväll och lägger sig ensam.
Vad är er strategi för att få någon på kroken och vilja träffas förutsättningslöst, likt heterodating där det inte alls är förutbestämt att komma innan för kläderna vid första träffen.

Nätdejting kan vara frustrerande, det är betydligt roligare att ragga IRL, men det slår lätt fel om man råkar ragga på en homofob.
Hur tar ni tempen på en annan man innan du lägger in en stöt?
Finns det några tricks som man kan använda för att hitta andra bögar att limma på?
Pride-attiraljer sänder enbart negativa signaler och associeras med grönhåriga vänsterbögar.
Citera
2026-09-11, 11:28
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicksnackaren
Hur tar ni tempen på en annan man innan du lägger in en stöt?
Finns det några tricks som man kan använda för att hitta andra bögar att limma på?
Nu är jag inte bög om men om snubben du vill suga kuken på eller fläka upp tvåan för gillar Hammarby IF så har du nog goda möjligheter.
Citera
2026-09-11, 11:30
Medlem
Snicksnackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Nu är jag inte bög om men om snubben du vill suga kuken på eller fläka upp tvåan för gillar Hammarby IF så har du nog goda möjligheter.

Du är alltså smygbög, det står tydligt att frågeställningen riktar sig till bögar
Citera
2026-09-11, 11:30
Medlem
J.Doessons avatar
Är ingen man men tänker att det är väl som om det vore med hetero dejting. Rikta in dig på nån som verkar vara en jordnära kille på nån dejting app/sida.
Citera
2026-09-11, 11:36
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Det står tydligt att frågeställningen riktar sig till bögar
Jag tänkte att du kanske ville ha ett råd ändå. Hammarbyfans är kända för att knulla varandra i röven, till och med A2M är vanligt i de kretsarna. Lycka till nu ditt rikshomo.
Senast redigerad av MikeStrutter 2026-09-11 kl. 11:44.
Citera
2026-09-11, 11:49
Medlem
triptykens avatar
Ok nu var det tretusen år jag "dejtade" (som du kan se eftersom jag hatar uttrycket så mycket att jag var tvungen att ha det bakom citationstecken) och det ska gudarna veta att det blev inte mycket åka av ens när det begav sig heller. Har en satans tur att jag har ett stabilt äktenskap för vette fan hur det hade gått som singel.

Men jag tror på hundra procent på föreningar. Där kan du lära känna nån, du kan hooka upp eller bjuda ut.
Det där med homofober är ju inte lika illa som det var förr och dom flesta heterokillar tenderar att ta det som en komplimang och bara säga "sry jag är hetero" sen är det ur världen.

Apparna är ju i stort till för sex som jag förstått det och om man skulle langa in "inte intresserad av hookups" framstår man som en KDU medlem och folk duckar... Föreningar. IRL. Det kam va sport det kan va hobbies.
Roll och brädspelshobbyn regnar av alla vi i HBTQ-spektrat så om du har en läglig nörd-fetisch är det bara att håva in
Senast redigerad av triptyken 2026-09-11 kl. 11:52.
Citera
2026-09-11, 12:07
Medlem
Snicksnackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Är ingen man men tänker att det är väl som om det vore med hetero dejting. Rikta in dig på nån som verkar vara en jordnära kille på nån dejting app/sida.

Det fungerar absolut inte som hetero-dating.
De flesta kvinnor fungerar på ungefär samma sätt: ha lite humor och visa att man tänker "framåt" och lukta gott så är man hemma.
Om du försöker småprata med en man och hitta gemensamma intressen så kommer konversationen nästan direkt gå över till "vill du munknulla mig i parkeringshuset i kväll?"

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ok nu var det tretusen år jag "dejtade" (som du kan se eftersom jag hatar uttrycket så mycket att jag var tvungen att ha det bakom citationstecken) och det ska gudarna veta att det blev inte mycket åka av ens när det begav sig heller. Har en satans tur att jag har ett stabilt äktenskap för vette fan hur det hade gått som singel.

Men jag tror på hundra procent på föreningar. Där kan du lära känna nån, du kan hooka upp eller bjuda ut.
Det där med homofober är ju inte lika illa som det var förr och dom flesta heterokillar tenderar att ta det som en komplimang och bara säga "sry jag är hetero" sen är det ur världen.

Apparna är ju i stort till för sex som jag förstått det och om man skulle langa in "inte intresserad av hookups" framstår man som en KDU medlem och folk duckar... Föreningar. IRL. Det kam va sport det kan va hobbies.
Roll och brädspelshobbyn regnar av alla vi i HBTQ-spektrat så om du har en läglig nörd-fetisch är det bara att håva in

Du har rätt, det är inte så mycket homofober nu för tiden, klumpigt ordval av mig. Menade snarare ointresserade och heterosexuella

Jag rör mig redan rätt mycket i föreningsmiljön och träffar många människor, utbudet på snyggningar är inte problemet, utbudet är tvärtom överväldigande!
Mitt intresseområde är väldigt grabbigt och de bögar som rör sig där är inte öppna med det.
Jag behöver lära mig att hitta ragg "på stan" och utanför de klassiska vattenhålen så som teater och brädspel.
Citera
2026-09-11, 12:16
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Det fungerar absolut inte som hetero-dating.
De flesta kvinnor fungerar på ungefär samma sätt: ha lite humor och visa att man tänker "framåt" och lukta gott så är man hemma.
Om du försöker småprata med en man och hitta gemensamma intressen så kommer konversationen nästan direkt gå över till "vill du munknulla mig i parkeringshuset i kväll?"
Ok. Dejting verkar vara svårt i detta land. Önskar dig lycka till.
Citera
2026-09-11, 12:20
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Finns inte Rfsl och klubbar längre för homosexuella, vet att det finns ställen i storstäder som Göteborg och Stockholm typ restauranger/barer?
Citera
2026-09-11, 12:31
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

"Sry jag är hetero" är en rookie-mistake.

Man maximerar ju genom att bli bjuden på några drinkar innan man släpper hetero-bomben
Citera
2026-09-11, 12:34
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Du har rätt, det är inte så mycket homofober nu för tiden, klumpigt ordval av mig. Menade snarare ointresserade och heterosexuella

Jag rör mig redan rätt mycket i föreningsmiljön och träffar många människor, utbudet på snyggningar är inte problemet, utbudet är tvärtom överväldigande!
Mitt intresseområde är väldigt grabbigt och de bögar som rör sig där är inte öppna med det.
Jag behöver lära mig att hitta ragg "på stan" och utanför de klassiska vattenhålen så som teater och brädspel.

Ah!
ja det är ju litet knivigt det där. Minns när jag var ung och singel och förbannade alla jävla snygga heteromän som hade mage och gå runt och vara sexiga men vara så otroligt onödigt hetero hela jävla tiden!

Sen som en fd ung okysst nörd-bög (errr en samling förhållande och ligg tillbaks i tiden) vill jag slå ett slag för den jag var och dom som finns. Nu hittade jag min "välklädd intellektuell som är enormt världsvan och snyggt självsäker" till slut, men det finns ett urval att ta av i senare generationer. Och ett behov! Herregud finns det ett behov... guds mörker, att tänka tillbaka till den tiden: jäääävlar var det finns ett behov.

Skitsamma - önskar genuint god lycka.
Citera
2026-09-11, 12:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Finns inte Rfsl och klubbar längre för homosexuella, vet att det finns ställen i storstäder som Göteborg och Stockholm typ restauranger/barer?

Dom finns, eller klubbar och barer är litet svårt för dom är ju rätt blandade. Så det är inte som om du VET och eftersom TS inte ville ha ett "sry hetero" så blir det svårt fort.
RFSL är tokbra, regnbågshuset i GBG är en institution som är enormt bra och har events och intresseträffar kring historia, brädspel (ts! ffs! rädda dom!), ungdomsgrupper och allt möjligt. Men ... det kan bli för mycket?
Men igen, Regnbågshuset i GBG, enormt mäktig plats. Men inte så dejtig.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
"Sry jag är hetero" är en rookie-mistake.

Man maximerar ju genom att bli bjuden på några drinkar innan man släpper hetero-bomben

Hahaha vänta ett tag!!! Ditt svin du e skyldig mig en otrolig samling GT och starköl sen... nånstans runt 2002!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in