2026-09-11, 11:17
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Det här är varför det går bra för Polen:
Polen är en monokultur, eftersom landet har en av Europas mest homogena befolkningar.

Etnicitet och språk: Enligt den polska folkräkningen identifierar sig närmare 97 % av invånarna som etniska polacker och talar polska som modersmål.

Katolicismen har historiskt sett varit tätt sammankopplad med den polska nationalidentiteten. 70–85 % av befolkningen identifierar sig som romersk-katolska, vilket förstärker den kulturella enhetligheten.
Vi ska vara glada att de inte också förstört sitt land.

Ju mer Sverige imploderar inifrån, så kan svenskarna komma ihåg hur mycket mer fred ett etniskt och kulturellt homogent samhälle vinner över de andra alternativen, i att många problem helt enkelt har svårare att eller inte alls kan ta sig upp till ytan. Det finns inte lika många saker att bråka kring eller att gruppera sig inom.

En politik som inte ens vill dra hit problemen från början är givetvis att föredra, framför en som drar hit alla problem och sedan pusslar med allt möjligt för att förklara bort det eller skickar runt skulden.
Citera
2026-09-11, 11:31
Medlem
Hade jag bott i ett ghetto i ett annat land och mitt hemland inte hade massa araber och muslimer så hade jag flyttat hem DIREKT.

Så det är väl inte så konstigt att polackerna "flyr" hem
Citera
2026-09-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Massutvandring är det när 5-10 personer lämnar landet, men det är inte massinvandring när 100 000 kommer in i landet.

Detta verkar snarare vara statlig propaganda för att svensken ska pusta ut och sätta sig ner i båten. Invandringen är borta nu, wallah.

Det har gått så långt att återvandring nu kallas etnisk rensning hos vissa galningar. Det är inte etnisk rensning att massimportera hela afrika och mellanöstern in till Sverige och fördriva svenskarna från deras egna områden, men om några få från dessa grupper börjar återvandra till sina hemländer då är det alltså etnisk rensning.
Citera
2026-09-11, 11:42
Medlem
MikeStrutters avatar
Det är väl bra i bemärkelsen att fler jobb blir tillgängliga som Polackerna nu lämnar oss.
Förhoppningsvis går de till arbetslösa etniska svenskar.
Citera
2026-09-11, 11:42
Medlem
lagfrukts avatar
Kroater, bosnier och serber har slutat flytta till vårt land. För många babbar.

Polacker vägrar flytta hit. För många babbar.

Turister väljer danmark istället för sverike.

Sverike —"Antalet internationella turister (ankomster/besökare som övernattar) ligger runt 7,5–8,7 miljoner per år de senaste åren (t.ex. ca 8,7 miljoner 2024 enligt flera sammanställningar, något lägre 2023)."

Danmark — "Utländska övernattningar utgjorde ungefär hälften eller något mer (ca 34–35 miljoner 2024–2025). Antalet internationella turister (över­nattande) ligger runt 14–15 miljoner per år (t.ex. ca 15 miljoner 2024)."

För många babbar.
Citera
2026-09-11, 11:46
Medlem
IceEyess avatar
Har aldrig begripit hypen med Polen.

Levnadsstandarden är dock på en helt annan nivå än för tjugo år sedan (osen av Sovjetunionen verkar till stor del vara utvädrad) så även om lönerna fortfarande är högre i många andra länder så kan man leva ett fullt anständigt liv i Polen.
Citera
2026-09-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Alla röker, dricker dålig öl och skrattar aldrig.

Detta gäller ju i princip alla slaver, inkl att som svartarbetar. Ser dom ofta tidigare mornar långt ute i förorten i civila kläder väntade på buss/tåg/pendel ståendes tysta i en klunga med sina polare. Det som avslöjar dom är att dom aldrig ler och ständigt röker.

Sen stöter man på dem på Lidl där de handlar det obligatoriska 6-packet.
Citera
2026-09-11, 11:48
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Skönt att åka hem till ett land som inte har översvämmat med muslimer och annat pack även om sverige är renare och har finare natur
Det är ett tryggt land att ta kvällspromenader med barnen eller för en tånårsfröken att promenera hem.

Andra polacker är förtjusta i andras barn, svenskar i det här mångkulturella kaoset lägger ingen tid på andras barn. De talar inte ens med barn.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-09-11 kl. 11:51.
Citera
2026-09-11, 11:48
Medlem
Jag har också utvandrat av sociala anledningar så jag förstår honom. Östeuropéer är underbara. Nu har ju också Polen fått bättre ekonomi och utsikter så jag vill bara säga:
Vad tråkigt att er son inte fick kompisar i skolan, jättetråkigt! Hoppas ni får det fint i Polen, framtiden ser ljus ut för Polen!
<3
Citera
2026-09-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Bra då kan Alla polacker flytta tillbaka till Polen från Sverige. Polacker är lika farliga som Ryssarna. Så jag är tacksam om alla Polacker och Mellanöstern människorna flyttar tillbaka till sina fd länder. Jag vill inte ha en massa öststats människor i Sverige liksom mellanöstern människor. Flytta hem till era fd länder eller flytta till varandras länder. Sedan alla svenskar som flyttat från Sverige anser jag inte längre är svenskar efter ca 3 år utomlands. Sedan måste Sverige återinföra att som svensk medborgare ska man enbart få ha ett medborgarskap och det ska vara svenskt medborgarskap.

Gärna för mig.
Citera
2026-09-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Det är ett tryggt land att ta kvällspromenader med barnen eller för en tånårsfröken att promenera hem.

Andra polacker är förtjusta i andras barn, svenskar i det här mångkulturella kaoset lägger ingen tid på andras barn. De talar inte ens med barn.

Hur är det för en svensk som flyttar till Polen? Hur tas de emot?
Citera
2026-09-11, 12:01
Medlem
Citat:
Det här är varför det går bra för Polen:
Jahaja.

Citat:
Polen är en monokultur, eftersom landet har en av Europas mest homogena befolkningar.
Och det har det inte varit tidigare, utan det blev det nu?

Citat:
Etnicitet och språk: Enligt den polska folkräkningen identifierar sig närmare 97 % av invånarna som etniska polacker och talar polska som modersmål.

Citat:
Katolicismen har historiskt sett varit tätt sammankopplad med den polska nationalidentiteten. 70–85 % av befolkningen identifierar sig som romersk-katolska, vilket förstärker den kulturella enhetligheten.

Great thinking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in