Citat:
Ursprungligen postat av
Anybodykiller
Svårt det där.
Visst att man kan få livet gå ihop (bostad, jobb osv) men efter ett tag uppskattar man och behöver det sociala klimatet som Wojciech och Marceli säger.
Sen vet jag inte hur unikt jag skulle säga att det är med svenskars "asociala" beteenden för jag tyckte att det var samma (om inte värre) i Finland och Ryssland. Så fort någon var social tänkte man att det var turister eller från en av minoritetsgrupperna.
Jag har inte varit i Polen ännu så jag kan inte uttala mig specifikt om det.
Har varit i södra polen och även där är folk "asociala" och massa kufar fanns det också. Sedan behöver du ha pengar för att klara dig i the shit hole country (aka polen) annars är du i princip utsatt och måste leva på gatan ty där finns det inget socialskyddsnätverk som våran SOC.
En väldigt negativ sak var att luften var jävligt smutsig och den fräna lukten var 24/7 närvarande, så med andra ord ett skithålsland. Jag anar att lukten måste komma från någon form av tungindustri säkerligen också cancerogenisk också fast det säger man inte till lokal folket.
En annan sak som var intressant var att det fanns en helt del folk som hade "turkiskt ansikte" och en del hade även svart hår. De själva sa att det är anor från mongolerna, vem vet?