2026-09-10, 21:18
Medlem
Denoms avatar
När man använder Flashback i en webbläsare på datorn kan man klicka på "x svar" vid en trådrubrik för att se vilka användare som har skrivit i tråden och hur många inlägg var och en har gjort. Listan är sorterad med den som har skrivit flest inlägg överst.

Skulle det gå att införa en motsvarande funktion för hela underforum? Jag tänker mig en lista där varje användares inlägg i underforumets samtliga trådar räknas samman, så att man ser användarnamn och totalt antal inlägg där, sorterat från flest till minst.

Det skulle göra det lättare att få en överblick över vilka användare som bidragit mest till diskussionerna i ett visst underforum.
Citera
2026-09-10, 22:00
Medlem
BombaySaphires avatar
Det var en funktion jag inte kände till. Ser den inte heller nu på min padda.
Citera
2026-09-10, 22:04
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Där det står antal svar och visningar kan du klicka på svar, länken leder till https://www.flashback.org/misc.php?do=whoposted&t=3745126 där siffrorna är trådens ID.
Citera
2026-09-10, 22:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Den fungerar inte på webbläsaren om du använder iOS eller Android om man inte går in i inställningar och aktiverar funktionen "Datoranpassad webbplats" eller något liknande beroende på vilken app man använder för att surfa med.
Citera
2026-09-10, 22:27
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
När man använder Flashback i en webbläsare på datorn kan man klicka på "x svar" vid en trådrubrik för att se vilka användare som har skrivit i tråden och hur många inlägg var och en har gjort. Listan är sorterad med den som har skrivit flest inlägg överst.

Skulle det gå att införa en motsvarande funktion för hela underforum? Jag tänker mig en lista där varje användares inlägg i underforumets samtliga trådar räknas samman, så att man ser användarnamn och totalt antal inlägg där, sorterat från flest till minst.

Det skulle göra det lättare att få en överblick över vilka användare som bidragit mest till diskussionerna i ett visst underforum.
Moderatorerna har en sådan funktion. Verkar inte tillgängligt för medlemmar. Hade gärna försökt mig på att programmera det ovanpå min companion i signaturen (flashbackaren), men det blir dyrt med anrop från min sida. Då behöver man ett API från serversidan på Flashback. Eller behöver. Det hade underlättat.
Citera
2026-09-10, 22:29
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Där det står antal svar och visningar kan du klicka på svar, länken leder till https://www.flashback.org/misc.php?do=whoposted&t=3745126 där siffrorna är trådens ID.
Motsvarande hade blivit
https://www.flashback.org/misc.php?do=whoposted&f=29
För

https://www.flashback.org/f29
Citera
2026-09-10, 22:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Moderatorerna har en sådan funktion. Verkar inte tillgängligt för medlemmar. Hade gärna försökt mig på att programmera det ovanpå min companion i signaturen (flashbackaren), men det blir dyrt med anrop från min sida. Då behöver man ett API från serversidan på Flashback. Eller behöver. Det hade underlättat.
Jag vet inte om det är möjligt att gå längre med mitt förslag och det vi redan har för specifika användare också för att kunna se i deras profil vilka underforum respektive trådar de skrivit flest inlägg i. Att ha en flik på ens profil till exempel.

Det skulle eventuellt göra det lättare att få en uppfattning om användare man stöter på.
Citera
2026-09-10, 22:46
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Jag vet inte om det är möjligt att gå längre med mitt förslag och det vi redan har för specifika användare också för att kunna se i deras profil vilka underforum respektive trådar de skrivit flest inlägg i. Att ha en flik på ens profil till exempel.

Det skulle eventuellt göra det lättare att få en uppfattning om användare man stöter på.
Detta är däremot enklare. Att tracka dina egna grejer. Fullt möjligt.

Bara att använda sökoperationerna för respektive forum.
(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)

Du får hålla utkik på min sida. Kommer göra det möjligt att koppla sitt FB-konto dit genom att verifiera via signaturen, och då är det möjligt att tracka inlägg. Det är egentligen möjligt utan verifieringen också, men handlar om budget på anrop mot Flashback.
Syftet med att tracka inlägg är för att kunna se sina raderade inlägg. Och detta kommer bara kunna användas av medlemmar. Moderatorer, admins, tekniker och allt annat är utelåsta från funktionen, är det tänkt. Som säkerhet. För kommer kanske kunna göra något riktigt coolt mellan min sida och Flashback

Och där går det att göra egen statistik. Som du ser. Ingen annan. Men kan säkert sätta nån toggle om man vill flexa
Senast redigerad av The Crash 2026-09-10 kl. 22:49.
Citera
2026-09-10, 22:49
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Detta är däremot enklare. Att tracka dina egna grejer. Fullt möjligt.

Bara att använda sökoperationerna för respektive forum.
(FB) Sökfunktionen (2010-06-06)

Du får hålla utkik på min sida. Kommer göra det möjligt att koppla sitt FB-konto dit genom att verifiera via signaturen, och då är det möjligt att tracka inlägg. Det är egentligen möjligt utan verifieringen också, men handlar om budget på anrop mot Flashback.

Och där går det att göra egen statistik. Som du ser. Ingen annan.
Jag menar att göra det tillgängligt för alla användare att se alla andra användares statistik över vilka underforum respektive trådar de skrivit flest inlägg i också.
Citera
2026-09-10, 22:57
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Jag menar att göra det tillgängligt för alla användare att se alla andra användares statistik över vilka underforum respektive trådar de skrivit flest inlägg i också.
Blir i så fall att man får söka

https://www.flashback.org/sok/?query=&userid=165509&search_post=0&sp=0&date_from =2000-01-01&date_to=2026-09-10&so=pd

Och sedan gruppera dina > 1300 trådar efter forumdel.

Och sedan köra https://www.flashback.org/misc.php?do=whoposted&t=
På varje tråd som träffas. För dig är det > 1300 trådar.

Därefter kan man fördela statistiken.

Det är nästan 5000 operationer bara på dig. Dyrt.

Billigt och enkelt från serversidan.

Tror det blir att man kör en export istället via en browser extension.
Senast redigerad av The Crash 2026-09-10 kl. 23:16.
Citera
2026-09-10, 23:11
Medlem
Foliekavajs avatar
Låter mer som ett verktyg för att kartlägga andra användare.
Citera
2026-09-10, 23:29
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Låter mer som ett verktyg för att kartlägga andra användare.
Det rör sig inte om någon hemlig information, den finns redan tillgänglig för vem som helst som vill ta reda på det.

För vanliga användare som vill ta reda på sånt däremot är det svårt att få en klar översikt just nu. Skulle underlätta om man snabbt kunde avgöra vad det är för typ som skriver för att veta om det är värt att svara utförligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in