2026-09-10, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Skatten är sänkt ja. Men Kaliber är extra billigt då det är mindre snus. Kapten är nästan lika billigt men mycket bättre.
Tycker Kaptens snus är "oätligt".
Vit portion är torr som Sahara och deras portion är typ bara blötlagda vit portion.

Kaliber är dock nästan lite lurendrejeri, det är 16g tror jag mot 21g i andra. Men är det samma mängd prillor, bara att dom är mindre?
Citera
2026-09-10, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Nja det stämmer inte. Jag vet jag kunde köpa st dosa av granit vit för 17 kr för massa år sen på willys.
Absolut, det är felaktigt.
Kanske är snuset lika billigt relativt idag pga inflation, men jag minns när Kronan kom (och var lite budgetnischad) och då kostade en dosa 12 kronor tror jag. I början av 2000-talet.
Citera
2026-09-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Gillar inte Snusbolagets fittiga kundsupport bestående av småtjejer utan kunskap, vad finns mer?
Snusbolget är ju asbra. Köpte två stockar siberia igår runt 18-tiden och kunde hämta dom i instaboxen idag vid 15.30. Det är fan service.
Citera
2026-09-10, 21:12
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Ditt tandkött blir inte bättre med kaliber så fortsätt med general. Ska man snusa ska man inte skämmas när man står där och ska välja
Jag började min ”karriär” med general lös. Kanske skulle förtydligat det.

Portion är väl ändå bättre än lössnus i rent dentalhänseende kan vi nog alla enas om?
Citera
2026-09-10, 21:14
Medlem
S.O.Bs avatar
Felpost
Citera
2026-09-10, 21:15
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Nja det stämmer inte. Jag vet jag kunde köpa st dosa av granit vit för 17 kr för massa år sen på willys.
Mm ”en massa år sen”.. det där måste du förtydliga. Dessutom så tror jag att vitt snus spelar i en egen liga.

Är väl bara tjejer och pojkar som snusar vitt snus? Det hade väl något med tobaksinnehåll/nikotininnehåll att göra?
Citera
2026-09-10, 21:21
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Det var bara något jag drog till med för att dräpa ”fentfarbrorn”.

Man har aldrig kunnat handla kaliber för mindre än 200kr+. Det är hens fria fantasier.

Jag har snusat i 30år och mig veterligen har snuset aldrig varit så billigt som nu.

Ok? När jag började snusa kostade General lös (som jag för övrigt fortfarande snusar) 2,50kr - 3kr per dosa. Då i början på 80-talet var det billigt även med den tidens mått! Så jo, det har varit mycket billigare än idag. "Tepåsar" under läppen är för flickor, lär dig snusa ordentligt!
Citera
2026-09-10, 21:24
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ok? När jag började snusa kostade General lös (som jag för övrigt fortfarande snusar) 2,50kr - 3kr per dosa. Då i början på 80-talet var det billigt även med den tidens mått! Så jo, det har varit mycket billigare än idag. "Tepåsar" under läppen är för flickor, lär dig snusa ordentligt!
Cool bro. Men nu är det ju inte fräna anekdoter denna tråd ska handla om. Jag kan också ge dig fräna anekdoter i från när jag var barn på 80-talet.

Vad betalar du för din snus idag?
Citera
2026-09-10, 21:25
Avstängd
Citat:
Jag började min ”karriär” med general lös. Kanske skulle förtydligat det.

Portion är väl ändå bättre än lössnus i rent dentalhänseende kan vi nog alla enas om?
Sluta fjanta dig du har redan utnämnt dig till trådens stjärtgosse kaliber portion
Citera
2026-09-10, 21:26
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Cool bro. Men nu är det ju inte fräna anekdoter denna tråd ska handla om. Jag kan också ge dig fräna anekdoter i från när jag var barn på 80-talet.

Vad betalar du för din snus idag?

Sist jag fick en laddning från minprilla.se så gick en dosa lös på 53kr. På Ica kostar en dosa 63!
Citera
2026-09-10, 21:27
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Sluta fjanta dig du har redan utnämnt dig till trådens stjärtgosse kaliber portion
Jag bjuder på det.

Jag gillar kaliber.
Citera
2026-09-10, 21:29
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Sist jag fick en laddning från minprilla.se så gick en dosa lös på 53kr. På Ica kostar en dosa 63!
Det känns väl rimligt. Eller?

Jag har inte snusat lös på mååånga år nu, men min uppfatning är att 53spänn idag är rätt OK med dagens priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in