2026-09-10, 20:36
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Jag snusar portionssnus och betalar ungefär 64öre per snus.
I en normal portionssnusdosa är det väl 20st snusar?
Om det är så, då betalar jag 12kr och 80öre per dosa, det tycker jag är ganska billigt år 2026.
Men då gör du det väl själv right? Annars har du hittat motsvarande ungdomens källa för snusare.
Citera
2026-09-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Men då gör du det väl själv right? Annars har du hittat motsvarande ungdomens källa för snusare.

Halvfabrikat kan man säga.
Hos EKO ( https://www.ekostormarknad.se/ ) kan man köpa en påse torkat portionssnus med 500st prillor för 319:-.
Man tillsätter 2dl kokande vatten, lite salt och smak om man vill, tillsluter påsen och väntar 48tim.
Bra tryck (mycket nikotin) är det i påsarna också..
Citera
2026-09-10, 20:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det vettefan, men man kan få all white/nikotinpåsar för 15 kr / dosan. Gissar att det är för att det inte finns tobak i och därför billigare skatt eller andra regler om prissättning?

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Gillar inte Snusbolagets fittiga kundsupport bestående av småtjejer utan kunskap, vad finns mer?

Minprilla.se
Citera
2026-09-10, 20:48
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Halvfabrikat kan man säga.
Hos EKO ( https://www.ekostormarknad.se/ ) kan man köpa en påse torkat portionssnus med 500st prillor för 319:-.
Man tillsätter 2dl kokande vatten, lite salt och smak om man vill, tillsluter påsen och väntar 48tim.
Bra tryck (mycket nikotin) är det i påsarna också..
Jag har faktiskt en EKO hos mig. Hade dock ingen aning om att de sålde snus. Kanske värt att undersöka?

Hur är smaken skulle du säga? Kan den konkurrera med äkta köpsnus från swedish match?
Citera
2026-09-10, 20:53
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt en EKO hos mig. Hade dock ingen aning om att de sålde snus. Kanske värt att undersöka?

Hur är smaken skulle du säga? Kan den konkurrera med äkta köpsnus från swedish match?

Jag tycker det!
Jag kör den svarta påsen, den bruna är för stark, den röda har jag inte ens bemödat mig med att prova då den saluförs som extra stark.
Som smak varierar jag från saker som jag har hemma, t.ex. liquid smoke, whiskey och ibland lyxar jag till det med tobakskryddor.

De flesta EKO säljer även goda kubanska cigarrer till bra pris...
Senast redigerad av CaptainMagenta 2026-09-10 kl. 20:55.
Citera
Medlem
https://swedsnus.nu/
Citera
Avstängd
Citat:
Beror det på konkurens eller är det någon skattesänkning eller lagändring som jag missat? Har köpt snus online de senaste 5 åren ungefär men kan inte dra mig till minnes att det varit så lågt pris som nu.

Vad betalar ni för ert snus? Jag betalade strax över 21kr / dosa vid denna beställning.

https://imgur.com/a/IlMemeJ
21kr är dyrt oavsett. Kaliber är inte snus det är piss för övrigt.
Citera
2026-09-10, 20:56
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Jag tycker det!
Jag kör den svarta påsen, den bruna är för stark, den röda har jag inte ens bemödat mig med att prova den den saluförs som extra stark.
Som smak varierar jag från saker som jag har hemma, t.ex. liquid smoke, whiskey och ibland lyxar jag till det med tobakskryddor.

De flesta EKO säljer även goda kubanska cigarrer till bra pris...
Wow det låter som att du har koll. Det är mycket möjligt att jag återkommer till dig för smakråd.
Citera
2026-09-10, 20:57
Medlem
S.O.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
21kr är dyrt oavsett. Kaliber är inte snus det är piss för övrigt.
Det funkar.

Jag snusade general i många år, men sen sa min tandläkare till mig att det här får du sluta med. Ditt tandkött har börjat dra upp sig så mycket. Ok. Hon sa mycket mer än så men det kan vi ta i en senare post.
Citera
2026-09-10, 20:59
Avstängd
Citat:
Det funkar.

Jag snusade general i många år, men sen sa min tandläkare till mig att det här får du sluta med. Ditt tandkött har börjat dra upp sig så mycket. Ok. Hon sa mycket mer än så men det kan vi ta i en senare post.
Ditt tandkött blir inte bättre med kaliber så fortsätt med general. Ska man snusa ska man inte skämmas när man står där och ska välja
Citera
2026-09-10, 21:00
Medlem
Citat:
Wow det låter som att du har koll. Det är mycket möjligt att jag återkommer till dig för smakråd.

Koll och koll, det vet jag inte... Men jag vill inte betala mer än vad jag behöver för mina laster..
Citera
2026-09-10, 21:00
Avstängd
Citat:
Det var bara något jag drog till med för att dräpa ”fentfarbrorn”.

Man har aldrig kunnat handla kaliber för mindre än 200kr+. Det är hens fria fantasier.

Jag har snusat i 30år och mig veterligen har snuset aldrig varit så billigt som nu.

Nja det stämmer inte. Jag vet jag kunde köpa st dosa av granit vit för 17 kr för massa år sen på willys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in