2026-09-18, 19:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Om man bara tittar på familjen med ett stort antal barn och en tendens att söner vill eller skaffar barn väldigt tidigt tycker jag att det osar zigeuner lång väg. Utmärkande för dem, var de än bor, är väl just detta att "gifta sig" och skaffa barn väldigt tidigt och åt helvete med alla tankar om skaffa sig utbildning eller bättre försörjningsmöjligheter.
Stackars hans småsystrar. De måste varit livrädda för honom.
Citera
2026-09-18, 20:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
Skojare där! Häktning sker vid alla brott som inte har med invndringen att göra.
Normalt är dock två veckor, inte fyra direkt.

Men det är lite beklämmande att pöbeln här redan hängt ut en person som vi inte vet är den häktade. Det är min åsikt.
Citera
2026-09-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Ja. Vi letade på lite olika håll. Utgick från TV4s uppgifter. Kollade in Småland, därefter hittade vi en tråd på Flashback om en misshandel i Hässelby och slutligen kom vi fram till Järfälla-misshandeln 2025-02-22.

Jag gillar trådgräv, små som stora. När man hjälper varandra att hitta framåt. Ibland kan det handla om att hålla frågan vid liv så att kanske en FEMTE person eller TIONDE person får syn på frågeställningen och presenterar lösningen.

Klistrar in i spoiler:
Lilla trådgrävet som inleddes igår kväll av St..appvipan, där flaskhalsen, To.Ivrig och Venator fyllde på:

Snyggt grävt.
Citera
2026-09-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval
När en åklagare anklagar någon så påstår åklagaren att denne är skyldig. Det ligger i sakens natur och per definition.

Att vi bara återger åklagarens påstående kan vi flashbackanvändare inte lastas för. Sluta hata på Flashback!

Att va misstänkt och skyldig är inte samma sak och sluta påstå att jag hatar på flashback
Citera
2026-09-18, 21:08
Medlem
RobertoSavianos avatar
Vad är det för föräldrar? Låter som det finns missbruksproblematik där alternativt att de är riktiga zigenare som nån i tråden hävdade.

Finns det någon bild på horungen?
Citera
2026-09-18, 21:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vad är det för föräldrar? Låter som det finns missbruksproblematik där alternativt att de är riktiga zigenare som nån i tråden hävdade.

Finns det någon bild på horungen?
En bild på den folk här tror är den häktade, är vad vi minst av allt behöver.
Jag tror att polisen har haffat rätt person nu, oavsett vem det än är. Men vederbörande är inte dömd än.
Att hänga ut någon är kontraproduktivt, dvs om vi vill se personen dömd vilket jag utgår från att de flesta vill.
Det finns skäl för åklagaren att maska vem det handlar om. Vittnen kan bli påverkade av att veta vem det är, om de läser här. Risken är att han inte kan dömas, om vittnesmål blir avgörande för att det ska ske.
Så bild, definitivt nej tack. Inte förrän domen fallit.
Citera
2026-09-18, 21:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror att polisen har haffat rätt person nu, oavsett vem det än är. Men vederbörande är inte dömd än.
Att hänga ut någon är kontraproduktivt, dvs om vi vill se personen dömd vilket jag utgår från att de flesta vill.
Det finns skäl för åklagaren att maska vem det handlar om. Vittnen kan bli påverkade av att veta vem det är, om de läser här. Risken är att han inte kan dömas, om vittnesmål blir avgörande för att det ska ske.

Käften på dig, din proggmysare. Roberto är uppenbarligen en horunge som terroriserat samhället länge, oavsett om han är GM i detta fall eller inte.
Citera
2026-09-18, 21:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Käften på dig, din proggmysare. Roberto är uppenbarligen en horunge som terroriserat samhället länge, oavsett om han är GM i detta fall eller inte.

Just för att han är en horunge som terroriserat samhället länge nog vore det väldigt olyckligt om ett vittne påverkades av att det kom en bild i onödan när åklagaren uppenbarligen är mån om sekretessen.

Tråkig ton du har, den bidrar inte till tråden som faktiskt är konstruktiv och det är ju inte precis du som har letat fram informationen om din "namne".
Citera
2026-09-18, 22:02
Medlem
Turtellinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleKille
Det där var en bra lista. Enligt uppgifter är hanss 10-årige lillebror R på väg i samma riktning. Dvs rakt åt helsike

Vet du vrf han satt inne nyligen?

Var inte R en yngre syster?
Citera
2026-09-18, 22:56
Medlem
MorT2s avatar
Äntligen någon med något innanför pannbenet! 🙏
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Citera
2026-09-18, 23:06
Medlem
MorT2s avatar
Har vi förövaren här blir jag extra orolig över de två yngre systrarna som är o offrets ålder
Citera
2026-09-18, 23:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Har vi förövaren här blir jag extra orolig över de två yngre systrarna som är o offrets ålder

Jag tänkte i samma banor. Och de var dessutom rädda för honom enligt uppgift i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in