2026-09-10, 18:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hade det inte varit för...så hade jag sagt att det hör hemma i konspirationsforumet redan i första minuten demonstrerar dom hur en lg tv utan nätverk spelar in och lagrar ljud som senare kan plockas ut

hemelektroniken blir bara mer och mer invasiv, har du en lg tv? kommer du slänga den nu? eller skiter du i spionerandet? eller kör du apparaten isolerad så inget kan läcka?
https://www.youtube.com/watch?v=6IFVTcM28KA

/A.A
Citera
2026-09-10, 18:53
Medlem
Jag förstår inte varför man ens skulle koppla en TV till internet så att den kan ladda upp allt till Palantir? Man har väl en Apple/Google-TV inkopplad med HDMI för att kunna se på Netflix osv, räcker inte det?
Citera
2026-09-10, 19:23
Medlem
Tråd finns: (FB) LGTV spionerar på dina barn
Citera
2026-09-10, 19:35
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag förstår inte varför man ens skulle koppla en TV till internet så att den kan ladda upp allt till Palantir? Man har väl en Apple/Google-TV inkopplad med HDMI för att kunna se på Netflix osv, räcker inte det?
Du verkar inte ha kollat filmen. Du kan dra ur nätverkskabeln och tv:n spelar ändå in allt du säger.
Citera
2026-09-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du verkar inte ha kollat filmen. Du kan dra ur nätverkskabeln och tv:n spelar ändå in allt du säger.

Okej men vad ska den göra med inspelningen utan en internetuppkoppling?
Citera
2026-09-10, 19:43
Medlem
Citat:
Jag tittar på Netflix och liknande med den inbyggda appen i TV:n. Varför försämra bildkvaliteten med att skicka signalen via extra kablar när apparna finns i smart-tv:n?
Och varför skulle Apple/Google-TV inte göra samma sak?
Citera
2026-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattningstrafik
Jag tittar på Netflix och liknande med den inbyggda appen i TV:n. Varför försämra bildkvaliteten med att skicka signalen via extra kablar när apparna finns i smart-tv:n?
Och varför skulle Apple/Google-TV inte göra samma sak?

För att en Apple TV inte har inbyggd kamera och mikrofon, så de fysiskt kan inte göra samma sak.
Citera
2026-09-10, 20:32
Medlem
Citat:
För att en Apple TV inte har inbyggd kamera och mikrofon, så de fysiskt kan inte göra samma sak.
Apple TV Siri remote har mikrofon.
Citera
2026-09-10, 23:08
Medlem
Klas-Vegass avatar
Skall ta fram flashbackdolmen nästa gång jag ser på tv.
Citera
2026-09-10, 23:21
Medlem
Westgoethes avatar
Citat:

Oh my sweet summer child... det är ju klart att Apple och Google inte vill veta saker om dig, dom spelar inget in, lagrar, sammanställer, förfinar och säljer ingen data och inkräktar inte på din personliga integritet alls....
Senast redigerad av Westgoethe 2026-09-10 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in