2026-09-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag ser dagligen svenskar som är helt pepparkaksbruna av sol. Medans jag efter en hel sommar ute på gården fortfarande har albinopigment. Jag vet folk som knappt går ut, jobbar inom IT framför skärm som ändå är helt kolbruna.

Hur gör dessa människor för att bli bruna? Det kan inte vara bara solarium, för många ser ut som vanliga svenska ohängda gubbar som annars inte alls bryr sig om sitt utseende. Men hyn är som ren skokräm. Jag menar inte heller lite rödbränna men en jämn ljus chokladfärg över hela kroppen som om de var indier till hudfärgen.

Hur kan det komma sig att i ett land som Sverige har så många permanent pepparkaksfärg på huden när solen är så sällan? De enda jag ser bleka är typ pensionärer? Har detta med pigment att göra? Var en släng till Polen och alla var typ bleka....men i sverige är varannan mänska brun.

Åker man till Thailand varje helg eller vad är det frågan om? Har du pepparkakshy? Isåfall varifrån?

Brun utan sol hudkrämer såklart. Bronzers.
Citera
2026-09-10, 21:43
Medlem
mammasguds avatar
Melanotan aka Barbie-drogen i de flesta fall skulle jag tippa på, väldigt vanlig.
Citera
2026-09-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Brun utan sol hudkrämer såklart. Bronzers.

Vore kul om nästa modegrej blev ett klassiskt blackface gjort med skokräm som blankpoleras med skoborste. Alltid kul med idiotiska modegrejor att skratta åt.
Citera
2026-09-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Vore kul om nästa modegrej blev ett klassiskt blackface gjort med skokräm som blankpoleras med skoborste. Alltid kul med idiotiska modegrejor att skratta åt.

Det där var ju inne typ 2007 eller så.
Unga tjejer körde asmörka bronzers så dom nästan såg helt skokrämade ut.
Var rätt bissarrt.
Citera
2026-09-10, 22:05
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Hyn är ju finare än blekfis
Så det ser ut som att du badat i bajs?
Citera
2026-09-10, 22:26
Medlem
Har väl gått mode i att se ut som en sydeuropé, folk är såna kälkborgare, döda fiskar som följer med strömmen.

Min mamma har naturligt hud som ser ut som sydeuropeiskt (samiska inslag i släkten). När hon var barn på 50-talet fick hon skäll i skolan för att vara smutsig, blev beordrad att tvätta sig. Blev såklart inte ljusare för det. Nu i valtider finns det nationalkonservativa som vill tillbaks till den "ordningen".
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-10 kl. 22:32. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-09-10, 22:45
Medlem
Det är ju helt beroende på gener, vissa blir bruna jättefort.
Citera
2026-09-10, 22:54
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är skillnad på att vara vit och vit.
Jag är vit men blir brun i solen. Sen finns det vita som blir röda som grisar. Större risk för hudcancer.
Säsongsvit skulle jag nog kalla dig. Det är som sagt inte helt rent mjöl i påsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Har väl gått mode i att se ut som en sydeuropé, folk är såna kälkborgare, döda fiskar som följer med strömmen.

Min mamma har naturligt hud som ser ut som sydeuropeiskt (samiska inslag i släkten). När hon var barn på 50-talet fick hon skäll i skolan för att vara smutsig, blev beordrad att tvätta sig. Blev såklart inte ljusare för det. Nu i valtider finns det nationalkonservativa som vill tillbaks till den "ordningen".
Det där förekommer även bland östfinnar. Jag hade en klasskompis vars morsa var precis som du beskriver + brungröna ögon.

Det är inte att folk med brunhy är smutsiga utan att folk med vita drag i övrigt ser smutsiga ut med vissa hudtyper. Blåögda blondiner ser ut som rymdödlor när de blir för bruna.
Senast redigerad av Sladdsnus 2026-09-10 kl. 22:58.
Citera
2026-09-10, 23:21
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
De är utspädda med valloner och zigenarblod.

Valloner är inte svartmuskiga.
Men somliga tattare försöker inbilla folk att dom har vallonblod.

Svenska hobbynegrer får betala senare, i form av russinansikte eller hudcancer.
Citera
2026-09-10, 23:27
Medlem
Foliekavajs avatar
Jag har lätt för att bli brun bara jag är utomhus under sommaren. Lite hudkräm i ansiktet för att inte se så jävla torr ut gör att färgen kommer fram ännu mer.

Detta på en uteslutande nordeuropeisk genpool.
Citera
2026-09-10, 23:29
Medlem
Tratten52s avatar
Högt blodtryck
Citera
2026-09-10, 23:37
Medlem
Nu undviker jag solen för hälsoskäl men under sommaren så kan man inte skydda sig från allt, seglar dessutom en hel del så då blir det som det blir.

Har lätt för att bli brun och det måste komma från morsan, hon förvandlas till en halvneger varje sommar då hon är ute och pysslar i trädgården.

Tar hellre en nyans av brunt än att förvandlas till en rosafärgad gris. Dessa löper större chans av att drabbas för hudcancer.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2026-09-10 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in