2026-09-10, 15:45
Avslutad
Man håller hjärnan i trim, och kan chatta och skriva, flashback är den med bästa konceptet dock, yttrandefrihet.

Inte så farligt mycket reklam på flashback heller.

Vilka sidor med sociala medier tycker ni om, facebook, reddit, instagram, det finns många och fler bör byggas anser jag, av de som tycker om, och anser att det är roligt att programmera sidor och forums.

Jag använder även facebook ibland, är dock svårt att skicka privata messages där ibland, om man inte är kopplad till användaren ifråga.
Citera
2026-09-10, 15:47
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltarn
Använd en adblocker så slipper du skiten helt och hållet. Personligen så skyr jag reklam som pesten.
Citera
2026-09-10, 15:55
Medlem
Jag tror att många yngre som aldrig upplevt tiden utan sociala medier inte förstår hur skadligt det egentligen är.
Citera
2026-09-10, 15:56
Avstängd
det är brain rot
jag har ig endast för att barnen har en profil för släkten
fb är jag på endast när jag har tråkigt på jobbet
men håller med om att det är det bästa av sin typ

bli inte del av pisa-statistiken, ut i naturen istället eller läs en god bok efter ett träningspass, fcuk sociala medier!

Citat:
Man håller hjärnan i trim, och kan chatta och skriva, flashback är den med bästa konceptet dock, yttrandefrihet.

Vilka sidor med sociala medier tycker ni om, facebook, reddit, instagram, det finns många och fler bör byggas anser jag, av de som tycker om, och anser att det är roligt att programmera sidor och forums.

Jag använder även facebook ibland, är dock svårt att skicka privata messages där ibland, om man inte är kopplad till användaren ifråga.
Citera
2026-09-10, 16:29
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:

Tvärtom. Det gör så att din hjärna ruttnar och aldrig blir sig lik igen.

Läs en bok istället är mitt tips.
Citera
2026-09-10, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Jag tror att många yngre som aldrig upplevt tiden utan sociala medier inte förstår hur skadligt det egentligen är.

Vad är det skadliga? Har använt datorer sedan 1998, det har bara gynnat mig, trots min Aspergers diagnos.

Flashback behöver dock mer sponsorer utöver servern, då sidan är fantastisk bra.
Citera
2026-09-10, 18:03
Medlem
Citat:
Vad är det skadliga? Har använt datorer sedan 1998, det har bara gynnat mig, trots min Aspergers diagnos.

Flashback behöver dock mer sponsorer utöver servern, då sidan är fantastisk bra.
Det ligger väl i sakens natur att inte prata ”normalt” när man har en aspergerdiagnos?

Asperger är inte det normala. Vad vet du om vad som är normalt? Ingenting vill jag påstå eftersom du har asperger och du per definition inte är normal om vi ska vara krass. Du fungerar inte på samma sätt som vi andra gör. No offence.

Jag jobbar som socialarbetare och är bl.a utbildad inom psykiatri och npf så jag har rätt bra koll på asperger och andra vanliga npf-diagnoser.
Citera
2026-09-11, 12:42
Medlem
Nja, inte så värst roligt men det är ett bra tidsfördriv.
Citera
2026-09-11, 13:02
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Människor har blivit missbrukare av sociala medier och har fått belöningssystemet förstört och mer. Märks överallt. Andelen människor som lider av main character syndrome och mikroskopisk världsbild är plågsamt påtagligt. Mängden människor som inte kan riskbedöma ett övergångsställe har märkts i varenda Svensk stad de senaste 10 åren.

Två saker som en frisk hjärna fixar i sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in