2026-09-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Fyfan va tråkig debatt.
In med Markus Allard.

Räckte det inte med Nooshi? Behöver vi en till gaphals utan vettiga sakfrågor?
Citera
2026-09-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Där har vi dig igen!

Har du matat familjen och beredd att ge mig lite underlag än?

Eller du insåg att dina lögner och falska påståenden inte gick att bevisa? väntar fortfarande
Nu glömde du att du försöker skifta initiativet. Initiativet är mitt. Jag diskuterar inget med en sån som dig.

Möjligtvis stryket. Har du nån bra spik?
Citera
2026-09-12, 09:42
Medlem
Citat:
Hahah som vanligt

Blir påkommen med rena lögner, sen är man en "foliehatt" när man vill be om underlag.

Bra jobbat! du är som alla andra som röstar vänster. bara spyr ut skit
Nej jag är inte speciellt vänster. Men för en sån som du är alla vänster. Och ligger man i ytterkanten vill man kaosa det befintliga. Jag ligger i mitten men det förstod du inte heller.

Sverige har nästan 100 i frihetspoäng. Det är värt att bevara. Ytterpartierna vill förstöra just det.

Hade du en bra spik?
Citera
2026-09-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Nu glömde du att du försöker skifta initiativet. Initiativet är mitt. Jag diskuterar inget med en sån som dig.

Möjligtvis stryket. Har du nån bra spik?

Skifta initiativet? allt jag bad om var att du kunde visa var din kalkyl på 600% dyrare el under denna mandatperiod, men du vägrar, undra varför? är väl lättare att bara visa mig ? eller lättare att bara erkänna att du hade fel? förstår faktiskt inte.

Match 13. X
Citera
2026-09-12, 09:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Regeringen har gjort mycket rätt men de suger verkligen på miljö och klimatpolitik eftersom de inte bryr sig. Bäst i Europa och att vi har gjort tillräckligt säger de lika ofta som Maggan fyller Sossebingot med att Ulf fått en skattesänkning på 6000 kr per månad.

Jo, visst har vi ren industri och elproduktion. Utöver det har vi flyttat vår miljö- och klimatpåverkan utomlands genom import så det är klart vi kan låtsas som allt ser bra ut. Vi har en tydlig miljöpåverkan utomlands med all skit vi köper från Kina.

65-70 procent av konsumtionsutsläppen sker utomlands. Hade SD och Tidö menat allvar med att man velat bidra med åtgärder utomlands hade jag kunnat köpa det men faktum är att de inte bryr sig och vill inte göra något åt våra utsläpp, eftersom de inte bryr sig.
Tittar vi på resursanvändningen suger vi ännu mer där vi ligger bland de högsta i Europa. 22,5 ton råmaterial per person och EU-genomsnittet är 13,9.
Finns även bredare mått man kan titta på och då är vi ännu sämre.

Det här är ju en anledning till varför debatterna är så jäkla dåliga i Sverige. De kör samma talepunkter och ältar dessa tiden ut i varenda val vi haft de senaste 16 åren när det finns enormt mycket att prata om och debattera. Kanske för att svensken har svårt för att ta in för mycket information och behöver repetera enkla punkter vart fjärde år, vad vet jag.
Just det där om utsläppen utomlands, stinker. Istället för att angripa de som släpper ut, angriper man sig själva utifrån att det är bara vi som bär ansvar för allt i världen.

Då borde det väl vara tvärtom också, att de som köper diesellastbilar och andra anläggningsmaskiner från Volvo, är de som är problemet och skapar våra utsläpp och kräva att de slutar med det, om du ska vara det minsta konsekvent. Men då inser du väl problemet.

MP kommer inte att göra ett piss åt utsläppen i världen och kommer bara att göra människor fattigare, som alla vänsterrörelser. Precis som V handlar det bara om att alla ska vara lika fattiga. För de vet inte hur man skapar välstånd. Man pratar om att beskatta de rika hårdare för att öka skatteintäkterna, men om vi hade dubbelt så många rika som tjänade dubbelt så mycket, skulle det öka dem ännu mer. För desto högre välstånd, desto mer i skatt. Men de är förstås totala idioter och fattar ingenting.
Citera
2026-09-12, 09:45
Medlem
Citat:
Hahah som vanligt

Blir påkommen med rena lögner, sen är man en "foliehatt" när man vill be om underlag.

Bra jobbat! du är som alla andra som röstar vänster. bara spyr ut skit
Du har inte kommit på mig med nånting. Du är desperat och läser på fel sidor.

Varför ska jag skriva en bok till dig? Jag vet att du inte förstår saker, du får fråga en kompis.

Man kanske ska skriva en bok om energifrågan i Sverige.
Citera
2026-09-12, 09:48
Medlem
Var det nån mer än jag som lyfte på ögonbrynet när det kommer fram att MP är pappa till slopandet av mängdrabatten?

Så frågan är kapad av MP. Intressant.

Match 5. 1a
Senast redigerad av grunch 2026-09-12 kl. 09:52.
Citera
2026-09-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Två partier finns redan etablerade. Kanske flera i nuläget?
Partiet Nyans med ledaren Mikael Yuksel och Visionspartiet med ledaren Sean Busuladzic, vars partisekreterare Adel Sadat är en ivrig debattör.

Läs gärna deras partiprogram!

Partierna kommer att bli energiska konkurrenter till V och Noohsi när de har blivit lite varmare i kläderna.
De absolut allra flesta i de nytillkomna partierna kommer att föredra manliga ledare. Helt enligt deras kultur och religion.

Sverige har verkligen släppt in räven i hönshuset.

Låt säga att det blir så som Hübinette tror och klanröstning leder till en rödgrön regering trots att en majoritet av svenskarna röstat blågult.

Vad kommer klanerna vilja ha i gengäld? Hur kommer de att använda sin makt att tillsätta och fälla regeringar framöver?

Vi går kanske mot ett mycket oroligt samhälle, typ Bosnien, där alla grupper röstar utifrån etnicitet. Då är det slut på den svenska demokratin så som den sett ut de sedan rösträttens införande fram tills nu.

"Vi såg det inte komma, vi har varit naiva"
Citera
2026-09-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Nej jag är inte speciellt vänster. Men för en sån som du är alla vänster. Och ligger man i ytterkanten vill man kaosa det befintliga. Jag ligger i mitten men det förstod du inte heller.

Sverige har nästan 100 i frihetspoäng. Det är värt att bevara. Ytterpartierna vill förstöra just det.

Hade du en bra spik?

Det där måste vara icke-vitt uppdaterade siffror, Sverige är i fritt fall även där såklart
Citera
2026-09-12, 09:52
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet-2026
Räckte det inte med Nooshi? Behöver vi en till gaphals utan vettiga sakfrågor?

Nej Markus Allard behövs, trötta jävla politiker ska ut.
Citera
2026-09-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Svenska medborgare och utländska medborgare kan såklart inte behandlas lika, förstår du väl? Räknar du med att få ersättning om ditt hus brinner ner och du inte har försäkring också eller?
Det är bara löjligt att kalla någon som bott här sen barnsben utländsk.

Varför skulle jag inte ha hemförsäkring? Ditt exempel är nonsens.
---
Jag stör mig lite på borgarnas tankar att miljardärer är så viktiga. Hade man inte behövt lägga tid på skitgöra för att ha tak över huvudet och mat på bordet hade ju varenda nisse kunnat göra en produkt som Spotify. Det är inte svårt att göra såna produkter. Även saker som raketforskning är egentligen inte svårt, det gäller bara att ha tungan rätt i mun och tillgång till rätt material.
Citera
2026-09-12, 09:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Fyfan va tråkig debatt.
In med Markus Allard.

Allard har flera goda poänger men i längden så blir det inte särskilt hållbart hur han presenterar dessa med sitt sätt att gapa och skrika. Det är ju ganska uppenbart vart han fått den här tekniken ifrån. Härstammar från skrikvänstern som även fostrat Nooshi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in