Jag kommer inte att rösta på ett Tidö-parti, och jag skulle själv aldrig heller "stödrösta".
Och det ser ut att bli en spännande valvaka, vilket är roligt i sig.
Men jag måste erkänna att ett valresultat som redan i förväg får mig att fnissa en aning skulle vara om Tidö förlorar valet och SD samtidigt har stödröstat in L i riksdagen.
Blotta tanken på hur L och SD kommer att "hantera" sin gemensamma opposition får mina mungipor att åka upp. L kommer inte att vara det minsta tacksamt, tvärtom kommer de direkt att göra SD till sin måltavla. Ooch SD kommer att bli sura som fan, dels över den galopperande otacksamheten och dels över slängarna (som kommer att komma med jämna mellanrum).
Jag tycker själv att L förtjänar att åka ut och försvinna, eftersom partiet saknar mening, mål och ljuger mest av alla partier i Sverige. Men potentiellt kommer jag nu att kunna sitta och vara skadeglad i fyra år framöver.
Om inte L gör så som vissa misstänker och helt kallt switchar sida, med planen att växa ytterligare genom att få tillbaka sina tidigare väljare. Det innebär förstås då också "ett avståndstagande" till SD...
Hela upplägget påminer mig om fabeln om
grodan och skorpionen...