2026-09-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Jimmie Åkesson försöker röstmaximera nu har många av hans väljare stödröstat på L och Sd skvalpar runt 17- 19 % han vill bli större än moderaterna och bli största parti på högersidan.

Största högerparti blir han ju iaf med tanke på att M också förlorar procentenheter på L. Men ja det blir ju inga respektingivande siffror hos dessa direkt haha
Citera
2026-09-11, 08:56
Medlem
The Crashs avatar
Hon vet att hon inte kommer få någon ministerpost. Så hon försöker bilda en opposition som inte finns.

Bara att gå vidare. Jag stödröstar fortfarande.
Citera
2026-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Jag står fast vid min stödröst på L och tänker inte ändra mig. Jag är annars för SD.

Nu förstår jag vad vänstern alltid menat med att SD;are är byfånar, bonnläppar och outbildade imbeciller.
Citera
2026-09-11, 08:58
Medlem
Driftstopps avatar
Vilka cuck som stödröstar på L.
Första gången jag håller med Jimmie.
Citera
2026-09-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Nej. I.o.m. att L nu blivit så stora så har Tidö inte råd med ett L som missar spärren. Då blir skattehöjarMagdas lag större.

De är ju inte stora? Över hälften av rösterna är ren konstandning.
Politiska parasiten L håller sig således kvar 4 år till.
Undrar vilket lag de ska parasitera på till nästa val?
Den som lever får se.
Citera
2026-09-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Vilka cuck som stödröstar på L.
Första gången jag håller med Jimmie.

Ja; ”Snälla ha sex med min fru bara jag får behålla henne”-aura på alla dessa.
Citera
2026-09-11, 09:45
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Det kan ju också vara så att man helt enkelt inte vill ha fyra år av vansinnesstyre av vänstern, vilket drabbar vanligt folk och fördärvar landet. Så man är tvungen att försöka förhindra det istället för att cyniskt utnyttja det faktum att det kommer att stärka ens ställning om fyra år. Fyra bortkastade år, mer än bortkastade: rent fördärv.

Kan ju vara det också.

Ja, vänstervansinne med massinvandring är så mycket värre än högervansinne med lika stor massinvandring.
Citera
2026-09-11, 09:46
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Finns nästan lika många SD som S. dvs var 5:e eller vad 4:e svensk röstar på dem.

Nej det gör det inte det är väl bara att kolla hur många % de får.
Citera
2026-09-11, 09:48
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Finns nästan lika många SD som S. dvs var 5:e eller vad 4:e svensk röstar på dem. Hade vi räknat bort invandrarna på järvafältet och andra bidragsberoende hade S vart runt 5-7%.

I Sverige tar vi med alla som är svenska medborgare alla röster räknas.
Citera
2026-09-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det blir ju sedan ännu mer bisarrt att SD:are röstar på dem 😁

Om Tidö vinner tack vare SDs stödröster så är det en win? Antingen blir det Tidö eller så blir det inte så.

Blir det ej Tidö så blir det eventuellt en mittenregering, vilket är bättre än S, MP, C, V.

Men ja, hoppas 4 år till med Tidö.
Citera
2026-09-11, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Vi bevittnar nog mest slutet av valrörelsen. De närmsta dagarnas debatt kommer vara mer osaklig, drastisk och desperat iom att alla partiers mål just nu är att maximera antalet väljare med alla till buds stående medel.

Vill man veta vad man röstar på så är det säkrast att ta en titt i backspegeln och inte hänga upp sig på utspel i elfte timmen.
Exakt. Det enda värdiga. Titta vad partierna gjort istället för att lyssna vad dom babblar om. Det är mest varmluft som kommer ut från munnarna. Sen får väl var och en värdera vad dom har gjort.
Citera
2026-09-11, 10:39
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ett iranskt barn som klagar på att svenskar väljer Sverige i första hand. Otippat.

Lite så. Den blatten har aldrig annat än gnäll över Sverige att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in