2026-09-10, 12:57
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Att en vänsteraktivist har moral kanske man ska vänta lite med att inbilla sig.

Men visst, det är upp till var och en.

Nu sitter i o försig inte Marcus Öhrn i SD eller regeringen eller nåt annat parti. Och det är ju inte som att Åkesson ensam tillsammans med Marcus Öhrn har sitt band utan det är massa andra person med också i det bandet.

Kanske bra att hålla isär i sammanhanget.
Oväntat att du skulle försvara Åkessons nära samröre med en man som är dömd för sexuellt ofredande mot två tonårsflickor. Jag förväntade mig i och för sig inget annat. Du verkar helt sakna en moralisk kompass.
2026-09-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Blir L för min del denna gången. Alltid röstat SD, men åler L ut så blir det noll SD-politik.

Då tänker vi likadant. Vi önskar dom all lycka.
2026-09-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är en försvinnande liten del av väljarna som befinner sig på flashback. Din vädjan gör varken från eller till på valresultatet.

Det kan det göra visst det, finns andra som gör annat på andra orter. Flashback har långt mycket mer läsare än folk som kommenterar. Även de läser och tar till sig saker och ting och reflekterar.
2026-09-10, 13:11
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Det viktiga i detta valet är att L blir inröstat i riksdagen som det ser ut nu har de 3,7 % i sammanvägningen av alla de nyaste undersökningar enda fram till idag.

Jag som alltid röstat SD kommer rösta på L nu, för utan L så blir det satmaran och Hårmaran Magdalena Andersson i fyra långa helvetiska år. Tänk på det. Inget L, inget Tidö.

Tänk på hur dyrt det kommer bli igen för er egen ekonomi, alla inflation, osäkerhet för kärnkraft, högre bensinpris, en mängd nya skatter och även bolåneskatt och skatt på sparande kommer komma tillbaka, får L 3,9 % så sitter vi alla skiten. Inte bara ekonomiskt, men även på alla andra områden som nu blivit bra mycket bättre med Tidöpolitiken och de kraftfulla reformer som genomförts.

Röstar man på L och de får 4,2 % så stannar den lilla procentenheten inom blocket. SD klarar sig ändå och kommer bli störst i Tidö så de kan hävda statsministerposten.

De va allt jag har o säga. Jag tror ingen vill se Magdalena Andersson som statsminister igen, tänk på det ni som t.ex. röstar på andra mindre partier. Är det värt att hela samhället klappar åt helvete nu när vi har bolshevikerna runt strupen?

En ordentlig kram till och alla de som inte ska vara här kommer tvingas utvandra p.g.a. brist på arbete, ny kärnkraft till 2030. Och ännu mer pengar över plånboken. För att inte nämna Operation SAKS som kommer låsa in gängkriminella på obestämd framtid och utvisa dom direkt där det går i dom fallen. Vi ser en helt ny trygghet med en ny Tidöregering och där dessutom SD har starka ministerposter.

Helt enkelt en vädjan från en medborgare som bor i samma samhälle som er själva...
L ligger redan bra till i mätningarna, förmodligen har många redan gjort och tänker göra som du, viktigt också att SD-väljare röstar på SD så att de kan få ordning på der här landet!
2026-09-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
L ligger redan bra till i mätningarna, förmodligen har många redan gjort och tänker göra som du, viktigt också att SD-väljare röstar på SD så att de kan få ordning på der här landet!

Det är sant, men i sammanvägningen har de 3,7 %. Ett L på 3,9 % är katastrofalt. Det gör inget om de får 4,5 % t.o.m. De måste klara sig för att Tidö skall klara sig.
2026-09-10, 13:12
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Nja, nu har du precis bevisat att du inte vet någonting om valet. Det var dumt, alla dagstidningar skriver att det kommer bli jämnt. Man brottas just nu över Magdamoderaterna och Tidö behöver knipa 2 % till så kan vem som helst vinna.
Du får drömma på. Den senaste Sentio-mätningen visar ett övertag på 5,2 procentenheter för de rödgröna.
2026-09-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Du får drömma på. Den senaste Sentio-mätningen visar ett övertag på 5,2 procentenheter för de rödgröna.

När ena sidan leder med 5 % så räcker det med att 2,5 % byter sida så blir det den andra sidan helt plötsligt som leder med 5 %.
2026-09-10, 13:18
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Det är sant, men i sammanvägningen har de 3,7 %. Ett L på 3,9 % är katastrofalt. Det gör inget om de får 4,5 % t.o.m. De måste klara sig för att Tidö skall klara sig.
Enligt Novus ligger ju L på 5,8 %, vilken är en rejäl ökning. Tror att många gör som du, kanske t.o.m. för många.
2026-09-10, 13:19
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
När ena sidan leder med 5 % så räcker det med att 2,5 % byter sida så blir det den andra sidan helt plötsligt som leder med 5 %.
Nja, nästan. 5,2 procentenheters försprång innebär att ungefär 2,6 procent av väljarna behöver byta sida för att jämna ut det, inte 2,5. Men jag förstår att matematik kan vara svårt.
2026-09-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Enligt Novus ligger ju L på 5,8 %, vilken är en rejäl ökning. Tror att många gör som du, kanske t.o.m. för många.

Jo men det är bara en mätning?
2026-09-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Nja, nästan. 5,2 procentenheters försprång innebär att ungefär 2,6 procent av väljarna behöver byta sida för att jämna ut det, inte 2,5. Men jag förstår att matematik kan vara svårt.

Jag tog exemplet 5 %. Varför känner du att du behöver vara elak idag? Har det hänt något dåligt som du behöver prata om?

Det är inte jag som tror att 5 % försprång för ena sidan betyder att 5 % behöver byta.

Det trodde ju du.
2026-09-10, 13:21
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Jag tog exemplet 5 %. Varför känner du att du behöver vara elak idag? Har det hänt något dåligt som du behöver prata om?
Jag är här för att bilda dig. Att du dessutom får en matematisk lektion på köpet får du se som en bonus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in