Citat:
Attraktionskraft är ju endast ett rätt ytligt, kemiskt-biologiskt ting. Som behövs för att dra till sig en partner och förhoppningsvis få fortplanta sig med. Är det klart: fortplantningen. Så är det väl mer relationerna till barnen, partnern osv. Som är i fokus och viktigast. Inte att man själv går runt som en ytligt kemisk-biologisk magnet? Heller är det fortfarande viktigt för dig att vara den där ytliga tilldragande magneten? Jag försöker förstå här!
Och varför blir du otrevlig mot attraktiva personer, när du upplever att din egen kemiskt-biologiska attraktionskraft dalar? Som sagt var, jag försöker förstå här!
Det där med att vara tilldragande rent fysiskt har aldrig intresserat mig. Visst, jag vill ju vara attraktiv för min partner, så att min partner ska vilja vara fysiskt intim med mig. Men att vara fortsatt attraktiv för sin partner, handlar ju till minst lika stora delar om att vara en rolig, glad, behaglig och omtänksam person, som att se bra ut. Allt behövs. Tänk på det, att om du upplever din egen fysiska attraktionskraft dala, så finns den inre attraktionskraften kvar, lika stark/svag som förr. Och den är viktig att jobba på, minst lika mycket som den yttre!
För ärligt talat: om du själv ser två kvinnor. De ser ungefär likadana ut. Men den ena är bitter, sur och otrevlig mot attraktiva kvinnor. Och den andra är glad, harmonisk, sprudlande, behaglig och fin mot människor i sin närhet. Ja, vem blir attraktivast? Den sura eller den glada?