2026-09-09, 21:54
Medlem
Kommer aktierna rasa om sossarna vinner?

Det är mest mikro och midcaps och tillväxt bolag som jag har som förmodligen är mer sårbara för högre skatter och byråkrati.
Citera
2026-09-09, 21:57
Medlem
DenverAirports avatar
Ja, företag är djävulen själv enligt vänstern så det är bäst att dumpa skiten fort som fan. Finns många köpvärda bolag i USA istället.
Citera
2026-09-09, 23:47
Medlem
Onanikrems avatar
Förlorar Tidö så blir det rea och köpläge. Säljer väldigt sällan av, men har i princip bara storbolag och köper på mig vid kraftiga dippar som covid, Ukrainakriget och senast den oranges krig mot Iran. Kan vara köpläge på Måndag. Över tid stabiliserar sig storbolagsaktier. Småbolag kan dock duka under.
Citera
2026-09-09, 23:56
Medlem
Tanka fullt och bind dina lån är mitt råd!!
Citera
2026-09-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23

Det är mest mikro och midcaps och tillväxt bolag som jag har som förmodligen är mer sårbara för högre skatter och byråkrati.

Marknaden har såklart prisat in att vänstersidan vinner. de är ju favoriter.
Citera
Igår, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Marknaden har såklart prisat in att vänstersidan vinner. de är ju favoriter.

Förklarar ju varför många av mina aktier rasar.
Citera
Igår, 14:51
Medlem
Stora företag drabbas knappast något större av en vinst från de rödgröna. Stora företag gynnas av ökade krav och regler på bekostnad av små företag.
Citera
Igår, 18:54
Medlem
MrEGreys avatar
Blir intressant att se vad som händer med svenska bankaktier om vänstergänget vinner med alla idéer om bankskatt och oklarheter om hur de skall kunna bilda regering och vilken ekonomisk politik de skulle föra.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Sjukt hur alla verkar höger trots att häflten är vänster. Korrupt?
Citera
Igår, 19:14
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Tanka fullt och bind dina lån är mitt råd!!

+göm alla eventuella döttrar och söner. De kan t.ex. träna på multiplikationstabellen nere i bergrummet.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseball11
Sjukt hur alla verkar höger trots att häflten är vänster. Korrupt?

85 % av muslimerna i Sverige röstar på S+V+MP enligt undersökning. De hänger kanske på andra ställen än du?

OnT, t.ex. friskolor skulle kunna påverkas negativt även om flera har verksamhet även utanför Sveriges gränser. Privata alternativ inom äldreomsorgen som Ambea och Attendo bedöms inte i nuläget inte påverkas av en vänsterseger. Men osvuret är bäst.
Senast redigerad av ingetbranick Igår kl. 22:44.
Citera
Idag, 03:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23

Det svenska valet påverkar inte börsen, förutom att till exempel Academedia faller lite om oppositionen vinner, men det är sannolikt redan inprisat. Kanske kan RUT- och ROT-bolag stiga lite om nuvarande regeringsunderlag vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in