2026-09-09, 21:50
Avstängd
Vallys avatar
Jag ser en hel del på gore. En sak som slår mig och retar mig är alla kvinnor som skriker som stuckna schimpanser så fort nått sker.

Ex person A blir påkörd av en bil. Person A har ett gäng luder med sig med oklar anknytning. Så fort person A blir påkörd så börjar ludren skrika och ge ifrån sig djuriska läten. Ofta kombinerat med att dom börjar springa runt som yra höns.

Eller det brinner i ett höghus. En person hoppar. Då finns det åskådare till spektaklet på markplan som inte ens känner det blivande liket. Av dessa börjar flera kvinnor skrika som en flock apor: "aaaaahhh"

Varför??? Vad är det som sker rent psykologiskt?
Och går det att få dessa att sluta skrika som djur?? Det är jävligt irriterande. Om man var på plats när nått sånt händer så är det inte omöjligt att man hade tryckt upp sin ena sko i truten på personen i fråga.
Senast redigerad av Vally 2026-09-09 kl. 21:55.
Citera
2026-09-09, 21:55
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Jag ser en hel del på gore. En sak som slår mig och retar mig är alla kvinnor som skriker som stuckna schimpanser så fort nått sker.

Ex person A blir påkörd av en bil. Person A har ett gäng luder med sig med oklar anknytning. Så fort person A blir påkörd så börjar ludren skrika och ge ifrån sig djuriska läten.

Eller det brinner i ett höghus. En person hoppar. Då finns det åskådare till spektaklet på markplan som inte ens känner det blivande liket. Av dessa börjar flera kvinnor skrika som en flock apor: "aaaaahhh"

Och går det att få dessa att sluta skrika som djur?? Det är jävligt irriterande. Om man var på plats när nått sånt händer så är det inte omöjligt att man hade tryckt upp sin ena sko i truten på personen i fråga.

Du kanske ska sluta titta på gore om du blivit så avtrubbad att du tycker det är såhär konstigt att som åskådare, reagera på gore med avsky.
Citera
2026-09-09, 21:55
Medlem
Dom reagerar med känslor och typ, hjälp, medans män är mer lösningsorienterad tar in och eventuellt gör en plan för det inträffade.
Citera
2026-09-09, 21:56
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
De tror att det hjälper situationen genom att låta som stuckna grisar.

Håller med om att det är ett märkligt beteende.
Citera
2026-09-09, 22:00
Avstängd
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Du kanske ska sluta titta på gore om du blivit så avtrubbad att du tycker det är såhär konstigt att som åskådare, reagera på gore med avsky.

Jag pratar inte om att reagera med avsky, jag pratar om att dom/ni börjar ge ifrån er djuriska primitiva läten som nästan ger en tinnitus, kombinerat med att dom/ni samtidigt springer runt om yra höns...

Why??
Var god SLUTA
Citera
2026-09-09, 22:28
Medlem
Så ett program för något år sedan on norska kvinliga elitsoldater som tränade. Dom skulle hoppa över ett hinder och sen ned i en bäck. Var gång en hona landade så skrek dom till. De här soldaterna skulle verka i smyg bakom fientlig linje.
Citera
2026-09-09, 22:28
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally

Ex person A blir påkörd av en bil. Person A har ett gäng luder med sig med oklar anknytning. Så fort person A blir påkörd så börjar ludren skrika och ge ifrån sig djuriska läten. Ofta kombinerat med att dom börjar springa runt som yra höns.

Då skulle du höra männen som går upp i falsett när de blir upprörda.
Citera
2026-09-09, 22:30
Medlem
De skriker för att en man ska komma och rädda dem samt klara upp situationen. Samma beteende som barn.
Citera
2026-09-09, 23:13
Medlem
Det beror på att de har en livmoder som på grekiska heter Hystera. Ordet Hystera har i sin tur givit upphov till ordet hysteri.
Citera
2026-09-09, 23:30
Medlem
dobbelinas avatar
Jag brukade kalla mitt ex för "min lilla apa", hon tyckte det var gulligt.
Det tyckte jag också, delvis...
Fascinerande att man ändå trycker in penis i dem trots schimpans beteendet.
Senast redigerad av dobbelina 2026-09-09 kl. 23:40.
Citera
2026-09-09, 23:56
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom reagerar med känslor och typ, hjälp, medans män är mer lösningsorienterad tar in och eventuellt gör en plan för det inträffade.

en man blir påkörd av en bil - hmm vilken plan här verkar vettig? skrika, gråta? dropkicka föraren och därmed undvika bli påkörd?

en man dränks i bensin och tänds på - hmm vilken plan verkar vettigast här? skrika? gråta? gråta verkar vettigt för då kanske elden släcks.. nä för bögigt.
eeeh, eftersom min smärttröskel är flashback-hög kanske kag kan bita ihop o typ leta efter sand att rulla mig i? ELLER! jag hade inte låtit bågon tända eld på mig! jag hade deopkickat!
Citera
2026-09-10, 00:01
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De skriker för att en man ska komma och rädda dem samt klara upp situationen. Samma beteende som barn.

Fan, precis vad jag tänkte skriva 😂

Finns nog en evolutionär koppling. Gissar att kvinnor kapabla att hantera situationen inte skriker så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in