2026-09-09, 18:14
Medlem
Inte åkt mycket taxi utomlands. Men åkte med en taxigubbe i Thailand som var rejält full. Nu har det hänt igen. En speedad indier i medelhavsland. Han babblade hela tiden och var rejält påverkad av nåt uppåttjack. Han hade dubbla jobb så det kanske behövdes. Chaffisen i första fallet körde hyfsat ok även om han aldrig la ut blinkers. I andra fallet, kördes mot rött och farliga omkörningar samt hetsning mot bolt eller ubermc. Bägge var åt riktiga taxibolag. Så undrar om fler har erfarenheter av påverkade taxichaffisar när ni är ute å reser. Just uppåttjack för hålla sig vaken är väl kanske vanligast?
Citera
2026-09-09, 18:38
Medlem
triptykens avatar
På med säkerhetsbälte bara.

Om du visste mängden tradar-chaffisar jag lossat åt som är så otroligt benade att man vilt försöker få dom att sova en kvart i lunchrummet. Vissa jobb betalar inte ett as och genom att jobba dygnet runt kan du balansera familj och ditt rötna kneg samtidigt.

Samma finns i Europa och i Sverige (gudars skymning, dom som satte kaklet i Marieholmstunneln i GBG fick betalt i tjack vissa av dom och sen OB i rena pengar om dom kunde jobba dygnet runt för att upphandlingen vanns av den som la lägst pris och lovade "tummis, heder och samvete" att dom visst kunde fixa utbildat folk som inte kostade nåt) så slappna av. Snacka med snubben som kör dig, och verkar han för fuckad för att köra - vänta in nästa.

EDIT: åker igenom Marieholmstunneln åtminstonde tre gånger i veckan och har inte sänkt axlarna än när man gör det. Nivån av fuskbygge där är helt jävla absurt. På papper är det toppen för det var det dom lovade under uppköp, men alla fel kan spacklas över och alla efter grundgjutningen är folk jag har insikt i. Hade inte litat på dom att skruva in en bänkskiva än mindre sätta tätning och eftergjutning och plattor och el i en tunnel under vatten.... Goa killar dock, men jävlar vad dom kan knarka!
Senast redigerad av triptyken 2026-09-09 kl. 18:42.
Citera
2026-09-09, 18:43
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
De blir ju bättre förare av tjacket?
De du bör vara orolig över är om de inte tar tillräckligt med tjack. Då kan det gå riktigt illa!
Citera
2026-09-09, 22:03
Medlem
Crabbofixs avatar
i thailand kör dom väl som galningar allihop eller
sjukt mkt olyckor där vad jag förstått
Citera
Idag, 19:02
Medlem
DraconianTimess avatar
Åkte själv med en riktigt skum jävel i Odessa, Ukraina för länge sedan.
Bilen var en Ford Granada som var helt sopslut och borde ligga på skroten.
Hans ögon var helt blanka och jävlar vad han körde. I en korsning hade han rött och där kom en spårvagn. Stanna? Nej, det var plattan i mattan och vi var centimeter från att bli träffade. Bilen gjorde ett skutt och flög i luften. Eftersom fjädring och dämpare var helt slut i bilvraket så dynan baksätet och fettet i det egna arslet det enda som dämpade landningen.
Det enda lilla positiva var att jag i alla fall kom hem snabbt till hotellet från beachbaren.
Citera
Idag, 19:30
Medlem
godboys avatar
Det förekommer givetvis. Även här i Sverige och är nog vanligare än man tror. Själv hatar jag att åka taxi. Tar hellre mig fram på annat sätt om det kan anses säkert och fungerande.

Men där jag är typ 100% säker att jag åkt med påverkade chaffisar är:
- Bulgarien
- Moldavien
- Rumäninen
- Ryssland, Irkutsk, detta var nog den värsta. Det är dock nästan 15 år sen nu. Fan vad han körde vingligt och vårdslöst, var nära att smälla ett par ggr. Har jobbat mycket mot forna öst.

Har även haft en del skumma taxiupplevelser i andra länder med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in