Citat:
Ursprungligen postat av
MpunktM
South Park var ganska roligt. Jag tyckte att de tappade det runt säsong 17-18 när de började med hela säsonger med samma tema. Jag tycker att charmen till stor del var nya tag/nya storylines varje avsnitt. Det var roligt när de drev om HIV, nazism, islamism och crack babies. Desto mindre roligt när hela säsongen (flera säsonger i rad) handlar om politisk korrekthet, Donald Trump och cannabis.
Japp, instämmer. Kändes även som om den slutade vara "edgy" där någonstans. Tidigare var det ju den enda stora och välkända serien som genuint riktade kängor åt alla håll, men efter säsong 18 blev det allt mer PK-slagsida, Cartman blev tamare och allt blev mer "fake and gay" (som Parker och Stone tidigare själva hade kunnat uttrycka saken). Det är åtminstone mitt intryck, jag slutade titta någonstans kring säsong 20.
I motsats till förra gången de fick uppmärksamhet för "skämt" om Donald Trump (extremt fake, lame and gay med sin tröttsamma upprepning av exakt samma grej de gjort med Saddam) var ju detta faktiskt
lite fyndigt, men inte ens i närheten av att locka mig tillbaka om man säger så.
Det som slår mig är att de i sina glansdagar snarare hade gjort exakt tvärtom, och skapat någon absurd historia där namnbyten till "...of America" räddade världen eller nåt. Vilket även det hade varit ett slags känga mot Trump på grund av sin absurditet, men en mycket smartare sådan som inte framstått som lika pekpinne-aktig och PK.