2026-09-09, 20:05
Medlem
South Park var ganska roligt. Jag tyckte att de tappade det runt säsong 17-18 när de började med hela säsonger med samma tema. Jag tycker att charmen till stor del var nya tag/nya storylines varje avsnitt. Det var roligt när de drev om HIV, nazism, islamism och crack babies. Desto mindre roligt när hela säsongen (flera säsonger i rad) handlar om politisk korrekthet, Donald Trump och cannabis.
Citera
2026-09-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Va? Prata Svenska istället om du vill ha svar...

Jag är väldigt Svensk, mer än dig.
Citera
2026-09-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fullt möjligt men idéen om att häckla makten eller religiösa frontfigurer tror jag mig tycka om. Men du kanske vet bättre.

Tycker att om du begränsar dig till det så är du en okomplicerad korv.

Storkorven gör sig en observation.
Citera
2026-09-09, 21:39
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
South Park var ganska roligt. Jag tyckte att de tappade det runt säsong 17-18 när de började med hela säsonger med samma tema. Jag tycker att charmen till stor del var nya tag/nya storylines varje avsnitt. Det var roligt när de drev om HIV, nazism, islamism och crack babies. Desto mindre roligt när hela säsongen (flera säsonger i rad) handlar om politisk korrekthet, Donald Trump och cannabis.

Japp, instämmer. Kändes även som om den slutade vara "edgy" där någonstans. Tidigare var det ju den enda stora och välkända serien som genuint riktade kängor åt alla håll, men efter säsong 18 blev det allt mer PK-slagsida, Cartman blev tamare och allt blev mer "fake and gay" (som Parker och Stone tidigare själva hade kunnat uttrycka saken). Det är åtminstone mitt intryck, jag slutade titta någonstans kring säsong 20.

I motsats till förra gången de fick uppmärksamhet för "skämt" om Donald Trump (extremt fake, lame and gay med sin tröttsamma upprepning av exakt samma grej de gjort med Saddam) var ju detta faktiskt lite fyndigt, men inte ens i närheten av att locka mig tillbaka om man säger så.

Det som slår mig är att de i sina glansdagar snarare hade gjort exakt tvärtom, och skapat någon absurd historia där namnbyten till "...of America" räddade världen eller nåt. Vilket även det hade varit ett slags känga mot Trump på grund av sin absurditet, men en mycket smartare sådan som inte framstått som lika pekpinne-aktig och PK.
Citera
2026-09-09, 22:03
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är South Park ens relevant längre?
Och vem bryr sig egentligen om vad skaparna bak South Park tycker och tänker? Endast svagbegåvade?
Det här inlägget tyder ju bara på att det är du som är svagbegåvad
Citera
2026-09-09, 22:19
Medlem
Trötta snubbar som vevar ett ännu tröttare skämt. Zzzzzz…

Visst, även jag tycker att Trump är ett meme men kom igen… Vi förstod det roliga första gångerna, efter 78:e varianten är det dock bara löjligt. Ungefär som när ett litet barn fortsätter att säga ”bajs” vid matbordet långt efter att alla slutat skratta.
Citera
2026-09-09, 22:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det här inlägget tyder ju bara på att det är du som är svagbegåvad

För att..? Jag inte ser på South Park? Eller för att jag inte anser att man ska bry sig om något sådant här?
Citera
2026-09-09, 22:30
Medlem
Citat:
För att..? Jag inte ser på South Park? Eller för att jag inte anser att man ska bry sig om något sådant här?

Kanske för att du kommenterar relevansen av något du enligt dig själv inte har koll på.
Ganska svagbegåvat.
Citera
2026-09-09, 22:32
Avstängd
Citat:
Är South Park ens relevant längre?
Och vem bryr sig egentligen om vad skaparna bak South Park tycker och tänker? Endast svagbegåvade?

Du är en vanlig svenne som jobbar 9-5.
Grundarna är typ värda 10 miljarder vardera.
Så tro fan att de är mer relevanta än dig iaf.
Citera
2026-09-09, 23:06
Medlem
Captain ame....ja just det ja.
Citera
2026-09-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Nja, de skrev under ett avtal om minst 50 nya avsnitt under en femårsperiod förra året, Paramount fick punga upp 1,5 miljarder dollar till skaparna, jag tvivlar på att de lägger ner nästa säsong.
Det går som sunk cost. Ägarna är sällan idioter.

Tror inte heller det ryker redan nästa säsong, men det är inte troligt att det blir alla 50 avsnitt. Det är så oerhört dåligt att folk kommer börja hata det mer och mer aggressivt. Varenda ytterligare avsnitt som släpps förstör Trey & Matts legacy.
Citera
2026-09-09, 23:09
Medlem
9zs avatar
Gäsp. De börjar bli ganska trötta nu.
Att skaparna lider av Trump derangement syndrom vet alla redan om. Känns som att de behöver något nytt och inte göra samma avsnitt om och om igen

Istället för att döpa om så är det dags att smälta ner och stöpa om South Park.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in